Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Flyer vraagjes  (gelezen 2723 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoerdtomas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Flyer vraagjes
« Gepost op: september 25, 2021, 05:39:48 pm »

Allen,

Ben voor t eerst weg met de flyer voor een weekendje (kon helaas vorig weekend niet) en heb gelijk een paar vragen waar jullie me mee kunnen helpen…

Opzetten; het opstaande balkje van de wagenbak waar de vergendeling van de bedlade tegen afsteunt splintert een beetje aan 1 kant bij mij. Het lijkt wel alsof er een stalen profieltje op of over dit opstaande balkje zit. Iemand ervaring houten splinters bij dit balkje? Zou het kunnen dat de diagonale stangen of de veeticale stangen van de wagenbak het tentdoek te veel opspannen, zodat de lade moeilijk tot aan de vegrendeling te trekken is? Hoe doen jullie dat; eerst alle stangen van de wagrnbak wat ontspannen, bedlade uittrekken, haringen plaatsen en dan opspannen?

Stokken; heb een membrane versie; ik heb 6 verstelbare grijze stokjes, elk 3 voor in de zakjes aan beide zijden van de tent op de wagenbak. Vervolgens 2 kleine grijze voor op de stokken van de voortent.
Dan hebbik 2 oranje stokken die uitschuifbaar zijn (1 deel schuitft in de ander), die gebruik voor de luifel.
Maar nou komt het; ik heb 2x een oranje stok die uit 2 losse delen bestat, waarvan 1 uitschuifbaar. Dus 2 flink lange oranje stokken… waar zijn ze voor? Daarnaast heb ik 1 grijze lange stok die uitschuifbaar is. Ziet er origineel uit, maar waar is ie voor?
Heb een foto toegevoegd.

Verder; een grijs clipje aan de verticale oranje stang van de wagenbak linksachter )bij de klep). Ziet er origineel uit, maar waar dient het voor? Foto bijgevoegd

Tot slot; klittenband op de diagonale atand van de wagenbak rechtsachter boven de klep; ik vermoed niet origineel, maar hoor t graag van jullie! Foto bijgevoegd

Wat een vragen he! Hoop dat iemand me wat antwoorden kan geven!

Grt
Sjoerd
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Flyer vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: september 25, 2021, 09:46:40 pm »

Ik antwoord even in het citaat.
Allen,

Ben voor t eerst weg met de flyer voor een weekendje (kon helaas vorig weekend niet) en heb gelijk een paar vragen waar jullie me mee kunnen helpen…

Opzetten; het opstaande balkje van de wagenbak waar de vergendeling van de bedlade tegen afsteunt splintert een beetje aan 1 kant bij mij. Het lijkt wel alsof er een stalen profieltje op of over dit opstaande balkje zit. Iemand ervaring houten splinters bij dit balkje? Zou het kunnen dat de diagonale stangen of de veeticale stangen van de wagenbak het tentdoek te veel opspannen, zodat de lade moeilijk tot aan de vegrendeling te trekken is? Hoe doen jullie dat; eerst alle stangen van de wagrnbak wat ontspannen, bedlade uittrekken, haringen plaatsen en dan opspannen? ik trek de bedlade uit maar ik pas nooit de stangen van de wagenbak aan. Het is aan het eind eenflinke ruk gevenen zorgen dat de lade hoog genoeg staat.

Stokken; heb een membrane versie; ik heb 6 verstelbare grijze stokjes, elk 3 voor in de zakjes aan beide zijden van de tent op de wagenbak. Vervolgens 2 kleine grijze voor op de stokken van de voortent.
Dan hebbik 2 oranje stokken die uitschuifbaar zijn (1 deel schuitft in de ander), die gebruik voor de luifel.
Maar nou komt het; ik heb 2x een oranje stok die uit 2 losse delen bestat, waarvan 1 uitschuifbaar. Dus 2 flink lange oranje stokken… waar zijn ze voor? Daarnaast heb ik 1 grijze lange stok die uitschuifbaar is. Ziet er origineel uit, maar waar is ie voor?
Heb een foto toegevoegd.
de grijze is zo te zien een tarp stok, de 2 lange heb ik ook, ik gebruik ze om het doek aan de achterkant open te zetten of bij de deksel

Verder; een grijs clipje aan de verticale oranje stang van de wagenbak linksachter )bij de klep). Ziet er origineel uit, maar waar dient het voor? Foto bijgevoegd dat clipje heb ik ook volgens mij maar daar zitten elastieken aan vast.  Ik klap volgende week open dan zal ik een foto maken

Tot slot; klittenband op de diagonale atand van de wagenbak rechtsachter boven de klep; ik vermoed niet origineel, maar hoor t graag van jullie! Foto bijgevoegd
Dat klittenband ken ik niet,  misschien gebruikt voor een vakkenschort

Wat een vragen he! Hoop dat iemand me wat antwoorden kan geven!

Grt
Sjoerd
Gelogd

sjoerdtomas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Flyer vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: september 26, 2021, 11:32:20 am »

Heej Muis, dank voor je antwoorden! Ben benieuwd naar dat haakje!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Flyer vraagjes
« Reactie #3 Gepost op: september 26, 2021, 12:34:29 pm »

Ik heb even gezocht naar een plaatje alvast, ik heb zelf geen foto's van dat gedeelte  ::)
Maar ik heb een plaatje gevonden,  denk dat het dan iets duidelijker wordt, er zit een elastiek om de staander en dat zit dan weer vast aan dat haakje. Zal zelf nog wel een detailfoto maken. 
Gelogd

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Re: Flyer vraagjes
« Reactie #4 Gepost op: september 26, 2021, 02:41:42 pm »

Opzetten; het opstaande balkje van de wagenbak waar de vergendeling van de bedlade tegen afsteunt splintert een beetje aan 1 kant bij mij. Het lijkt wel alsof er een stalen profieltje op of over dit opstaande balkje zit. Iemand ervaring houten splinters bij dit balkje? Zou het kunnen dat de diagonale stangen of de veeticale stangen van de wagenbak het tentdoek te veel opspannen, zodat de lade moeilijk tot aan de vegrendeling te trekken is? Hoe doen jullie dat; eerst alle stangen van de wagrnbak wat ontspannen, bedlade uittrekken, haringen plaatsen en dan opspannen?

ik trek de bedlade uit maar ik pas nooit de stangen van de wagenbak aan. Het is aan het eind eenflinke ruk gevenen zorgen dat de lade hoog genoeg staat.

>> ik doe het net iets anders; ik trek hem zo ver mogelijk (en kijk ook even of je je doek al van je dak hebt laten glijden naar de voorzijde!) en wip de lade naar links en rechts totdat ik beide kanten voel klikken. Die ruimte heb je wel om een beetje te wiebelen.
Gelogd

sjoerdtomas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Flyer vraagjes
« Reactie #5 Gepost op: september 26, 2021, 07:18:29 pm »

Dank beiden. Voor wat betreft de bedlade; ik doe ook met een rukje links en rechts in de vergrendeling trekken. Het versplinteren van het balkje baart me wat zorgen, maar klinkt alsof ik niks verkeerd doe (idd tent errst aan de voorzijde eraf laten hangen).

Over het haakje; er hoort dus een elastiek aan.. maar waarvoor?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Flyer vraagjes
« Reactie #6 Gepost op: september 26, 2021, 07:30:10 pm »

Onder de bedlade op het stukje naast de bankjes zaten 2 houten nokjes geschroefd, die lagen allebei los bij mij. Ik heb ze nog wel maar heb niet het gevoel dat ik die mis.  Die nokjes zaten onder de rand in de rode cirkels
Gelogd

sjoerdtomas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Flyer vraagjes
« Reactie #7 Gepost op: september 26, 2021, 07:41:33 pm »

Mm, geen idee of ik die heb, zal van t voorjaar eens kijken. Wat was de functie denk je?
Die lange oeanje stokken heb ik vandaag voor de ‘erkers’ gebruikt, dat wil ook mooi.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Flyer vraagjes
« Reactie #8 Gepost op: september 26, 2021, 07:58:02 pm »

Ik denk dat het stoppers waren voor de kleine wieltjes van de bedlade die over de bankjes rollen
Gelogd

Bastiaan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2010 White edition
Re: Flyer vraagjes
« Reactie #9 Gepost op: september 27, 2021, 12:46:21 pm »

Maar nou komt het; ik heb 2x een oranje stok die uit 2 losse delen bestat, waarvan 1 uitschuifbaar. Dus 2 flink lange oranje stokken… waar zijn ze voor? Daarnaast heb ik 1 grijze lange stok die uitschuifbaar is. Ziet er origineel uit, maar waar is ie voor?

Verder; een grijs clipje aan de verticale oranje stang van de wagenbak linksachter )bij de klep). Ziet er origineel uit, maar waar dient het voor? Foto bijgevoegd

Tot slot; klittenband op de diagonale atand van de wagenbak rechtsachter boven de klep; ik vermoed niet origineel, maar hoor t graag van jullie! Foto bijgevoegd

Beste Sjoerd,

Die oranje stokken zijn volgens mij origineel, die kun je gebruiken om een erker of raambedekking als luifeltje op te zitten, de grijze is denk ik door een vorige eigenaar zelf toegevoegd (niet origineel Holtkamper volgens mijn).
Wij hadden een paar van de grijze klipjes. Ik gebruikte ze ook om bijvoorbeeld een lampje aan stang op te hangen.
Dat klitteband is niet origineel.

Groeten,
Bastiaan
Gelogd

sjoerdtomas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Flyer vraagjes
« Reactie #10 Gepost op: september 28, 2021, 12:05:47 am »

Dank je Bastiaan!
Gelogd

Albertine

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 154
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer refurbished 2015
Re: Flyer vraagjes
« Reactie #11 Gepost op: september 30, 2021, 09:50:50 am »

Mm, geen idee of ik die heb, zal van t voorjaar eens kijken. Wat was de functie denk je?
Die lange oeanje stokken heb ik vandaag voor de ‘erkers’ gebruikt, dat wil ook mooi.

Staat keurig hoor! Dezelfde uitvoering als die ik heb, ik zet alleen nooit de punten zo hoog in de erkers. Maar goed, dan kampeer ik ook alleen in NL.
Gelogd

sjoerdtomas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Flyer vraagjes
« Reactie #12 Gepost op: september 30, 2021, 03:10:37 pm »

Dank je Albertine! Die erkers staan inderdaad belachelijk hoog, was bezig met het doek drogen na een regenbui!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Flyer vraagjes
« Reactie #13 Gepost op: oktober 01, 2021, 11:05:44 pm »

De elastieken en haak
Gelogd

sjoerdtomas

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Flyer vraagjes
« Reactie #14 Gepost op: oktober 02, 2021, 10:25:06 am »

Heej dank je! Wat is de gedachte hier achter? Soepeler opzetten?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal