Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Als een vaatdoek!!  (gelezen 16111 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Als een vaatdoek!!
« Gepost op: augustus 10, 2019, 04:15:43 pm »

Met de regelmaat van de klok staan er op marktplaats River Lodges te koop. Of dat nu een Zambezi, een Livingstone of een RL tent en trailer is, maakt niet uit.  Wat me opvalt en tevens ook een beetje ergert is dat sommige er werkelijk niet bij staan. Als een vaatdoek dus.
Als de mijne er zo bij zou staan op de camping, zou ik er niet in gaan liggen. Ik hoop toch dat de meeste bezitters in de gaten hebben dat de lijnen van een De Waard waar te nemen zijn bij een River Lodge. En wat staat er mooier en strakker dan een De Waard!
Alleen de basis opzetten gaat iedereen nog wel goed af, maar het spel met de 3 stokken onder de luifel en de windhoeken, wordt voor de meesten al lastiger. En dan praat ik nog maar niet over de voorwanden, want dan schijnt de puzzel wel er lastig te worden. Met name nu er veel over noodweer gesproken wordt, ben ik van mening dat de voorwand belangrijk is bij veel wind. Als je geen voorwand hebt, dan de luifel weg bij veel wind.
Als ik mijn Zambezi RL verkoop, krijgt de nieuwe eigenaar net zo lang instructie totdat hij/zij hem perfect op kan zetten. Zo'n River Lodge is dat waard!
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2019, 04:20:21 pm door Johan »
Gelogd
Johan ZRL 2020

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2019, 04:35:16 pm »

Als ik mijn Zambezi RL verkoop, krijgt de nieuwe eigenaar net zo lang instructie totdat hij/zij hem perfect op kan zetten.

Ik heb nu al medelijden met de koper  :H :H :H
Gelogd

Ebk71

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2019, 07:34:07 pm »

Dus volgens jou kan je een zambezi op elk terrein strak opzetten? Ik sta nu op een stuk wat schuin afloopt. Stukje uitgegraven voor 1 wiel en andere kant leveler eronder. Doek is plooibaar maar de wagenbak is toch de basis waar de rest aan vast zit.

En ik sta best open om tips uit te wisselen op een zambezi dagje. Maar ik denk dat de zambeziclub ook ter ziele is omdat we allemaal wat te eigenzinnige types zijn.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 920
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2019, 07:56:57 pm »

Er zal toch vast wel een Aart Kok club zijn die jaarlijks een klapweekend houdt?
Maar ik herken mijzelf wel in de topicstarter. Zal er nooit wat van zeggen maar vind het wel storend als iemand zichtbaar geen enkele moeite heeft gedaan om zijn tent/vouwwagen strak neer te zetten.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.240
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2019, 07:59:53 pm »

Ik heb nu al medelijden met de koper  :H :H :H
Niet doen joh :)
Ik heb die uitleg destijds ook gehad van Johan maar ben zelf ook wel van het strak opzetten hoor ;)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2019, 11:39:18 pm »

Dus volgens jou kan je een zambezi op elk terrein strak opzetten? Ik sta nu op een stuk wat schuin afloopt. Stukje uitgegraven voor 1 wiel en andere kant leveler eronder. Doek is plooibaar maar de wagenbak is toch de basis waar de rest aan vast zit.
Natuurlijk zijn er grenzen. Maar je kan aardig wat opvangen.
Gelogd
Johan ZRL 2020

muis

  • Gast
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2019, 12:02:52 am »

Er zal toch vast wel een Aart Kok club zijn die jaarlijks een klapweekend houdt?
ja dat zijn wij,  samen met alle andere merken
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2019, 12:43:31 am door muis »
Gelogd

jilling

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2019, 12:33:26 am »

Nou inderdaad, sommige staan er als een vaatdoek bij op Marktplaats. Ik Wat ik ook niet helemaal snap is de Vario luifel in nonnenkap stijl opzetten, wat is dat lelijk.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2019, 06:58:05 am »

Nou inderdaad, sommige staan er als een vaatdoek bij op Marktplaats. Ik Wat ik ook niet helemaal snap is de Vario luifel in nonnenkap stijl opzetten, wat is dat lelijk.
Gelukkig smaken verschillen.....
Ik :)178] strak

En niets strakker dan een vliegende non. :)6]
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 863
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #9 Gepost op: augustus 11, 2019, 08:27:00 am »

Tjonge Tjonge, je druk maken over de tent van een ander, die niet strak staat !  :K
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2019, 08:47:04 am »

Haha, ik heb die afwijking ook, niet specifiek aart kok, maar alle tenten. Maar zeker bij de duurdere merken, dan koop je zo'n prachtige vouwwagen en dan hangt ie er zo triestig bij... Mijn handen jeuken dan hoor  :X (al heeft die van ons ook wel eens een vals vouwtje hoor)
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #11 Gepost op: augustus 11, 2019, 09:40:37 am »

Ik kan er ook niet van wakker liggen. Wij staan vaak op een Tussencamping voor 2 nachten of zo, als het dan mooi weer is doe ik niet de moeite om veel haringen en lijnen te zetten. Het gemak primeert.
Als ik ergens voor 10 dagen sta, probeer ik hem zo strak mogelijk te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #12 Gepost op: augustus 11, 2019, 10:28:10 am »

Haha, ik heb die afwijking ook, niet specifiek aart kok, maar alle tenten. Maar zeker bij de duurdere merken, dan koop je zo'n prachtige vouwwagen en dan hangt ie er zo triestig bij... Mijn handen jeuken dan hoor  :X (al heeft die van ons ook wel eens een vals vouwtje hoor)

Mocht je me ooit ergens tegen komen: hou je niet in! Als je maar helpt met alle haringen die je erin slaat er ook weer uit te halen  :#

Serieus: zolang het op een camping geen enorme zooi wordt, vind ik het allemaal best en m moet iedereen zelf weten wat hij doet. Wij reizen rond en blijven maximaal een nacht of 4 op 1 plek. Mijn tent moet netjes staan, maar niet meer dan dat. Zo min mogelijk haringen vind ik belangrijker. Als iemand anders graag een paar uur bezig is om elke hoek super strak te krijgen, feel free! Het maakt mij zoals gezegd weinig uit wat anderen doen, zolang het maar beschaafd en netjes is. Of hun tent wel of niet strak staat kan ik me geen seconde druk over maken.
Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #13 Gepost op: augustus 11, 2019, 11:26:38 am »

Tjonge Tjonge, je druk maken over de tent van een ander, die niet strak staat !  :K
Volgens mij ben jij de enige die het over 'druk maken' heeft.
Gelogd
Johan ZRL 2020

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Als een vaatdoek!!
« Reactie #14 Gepost op: augustus 11, 2019, 01:02:52 pm »

Bijna geen ene vouwwagen staat zo strak als een vouwwagen in de showroom. Op de plek heb je met zo veel variabele dingen te maken dan het soms niet kan om hem strak te zetten

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal