De steunen die onder een raclet staan en vermoedelijk ook onder de jamets en trigano's zijn deze:
https://www.dewitschijndel.nl/al-ko-standaard-uitdraaisteunDeze zijn vast gemaakt aan het chassis, dat dit soms aan de bodemplaat zou gebeuren ben ik echt verbaasd over. Zelf met de vouwwagen van mijn ouders die nu meer dan 50 jaar oud zou zijn, was dat niet het geval. Kan me dus niet voorstellen dat dit ooit gebeurd is geweest en kan me ook niet bedenken waarom men dat zou doen, betrouwen zou ik het dan ook niet doen, ook niet als je gewoon uitdraaid om te stabiliseren.
Elke van die steunen kunnen in principe een draaglast van 1300 kg aan. Bij een vouwwagen waar tot vier personen kunnen in slapen waarvan ook het gewicht niet volledig op deze steunen komt, zal dat een pak minder dan 300 kg per poot zijn. Denk dus dat het inderdaad bij de meeste vouwwagens met dergelijke hoeksteunen wel los zal lopen. Ook bij aflevering van onze vouwwagen en in de handleiding daarvan stelden ze dat dat eigenlijk de methode is.
Echter met de slinger dan uitdraaien om op die manier waterpas te zetten, is echt wel hard labeur (of toch voor mij, heb meer kracht in benen dan in armen). Daarom dat ook ik hem liever eerst al grotendeels op de wielen tracht waterpas te zetten om dan af te werken met de steunen. Veel minder zwaar en daardoor meestal ook sneller. En extra steunpunten kunnen uiteraard ook nooit kwaad.