Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Ardèche: Vallon Pont d'Arc: Camping L'Ardechois *****  (gelezen 2830 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudy78

  • Gast
F: Ardèche: Vallon Pont d'Arc: Camping L'Ardechois *****
« Gepost op: januari 08, 2017, 09:29:57 pm »

Op zoek naar een camping zag ik dan camping L'Ardechois in Vallon Pont d'Arc nog niet van een recentie voorzien was. Dus bij deze!

Wij zijn in de juni 2016 hier geweest. In verband met de geboorte van onze zoon een stacaravan gehuurd (zal daar niet te veel over zeggen).

Het is een niet al te grote camping (244 plaatsen). Plaatsen zijn allemaal 100+ m2 (volgens de website). Schaduw wordt vooral gekregen door bomen. Er zijn plaatsen met veel schaduw, maar ook plaatsen met weinig schaduw. Ondergrond is hard (zoals op veel plaatsen in de Ardeche). Meeste plaatsen zijn wel gras.
Er is animatie op de camping (volgens mij Franstalig, maar dat weet ik niet zeker).
Het ontvangst is goed en vriendelijk, de Franse dame die ons ontving sprak goed Nederlands.

De camping heeft een eigen restaurant met groot terras. Het eten is goed (vooral de pizza  :P) Ook afhaal is mogelijk.
Bij thema avonden moet je wel reserveren, anders kom je binnen te zitten en in de zomer is dat best warm.

De camping heeft een groot activiteiten terrein met voetbalveld, fitness toestellen en nog veel meer. Verder zijn er twee zwembaden (1 verwarmd en 1 niet verwarmd) en een groot peuterbad (minder diep zwembad). Maar geen speeltoestellen voor kleine kinderen.

Vanaf de camping kun je ook bij de rivier komen. Hier is niet echt een strandje. Om bij de rivier te komen moet je een steile helling naar onder. Het ontbreken van een strandje vonden wij wel een min puntje... Vanaf de camping kun je ook starten voor een kano tocht. Nadeel is wel dat ze dus ook met de busjes met aanhangers met kano's over de camping komen. Hebben we op zich wel niet als vervelend ervaren.

Het sanitair was goed en netjes. In het laag seizoen is niet alles open. Er is ook een speciaal gedeelte voor baby's en kinderen. Met grote wasbakken. Omdat wij het niet handig vonden om in onze mobile home onze zoon te wassen hebben wij dat steeds in dit gedeelte gedaan. Erg handig. Het sanitair werd ook regelmatig schoongemaakt. WC papier is ook aanwezig.

Het is circa 20 minuten lopen naar gezellige Vallon Pont d'Arc. Een stukje langs een drukke weg en er zit een kleine helling in. Intermarche (inclusief tankstation) liggen in Vallon op ca. 5 minuten rijden. Richhting Ruoms ligt een Lidl. Bij Ruoms ligt een grote Super U, dit is ca. 10 km rijden.

In de omgeving is natuurlijk de Gorge d'Ardeche aan te bevelen. Hier kun je ook zwemmen bij de boog (d'Arc). Aanbeveling is wel om hier op tijd heen te gaan, vooral in het hoogseizoen. Anders kan het parkeren nog al een probleem worden. Verder zijn er veel leuke (kleine) plaatsen in de buurt (o.a. Ruoms, Barjac, Balazuc).

Over het algemeen hebben wij het hier heerlijk gehad. Echt een aanrader.

De cijfers:
    * Vriendelijkheid personeel: 8
    * Sanitair: 8
    * Schoonheid van de camping zelf: 8
    * Animatie team: 7
    * Voorzieningen: 7
    * Eet gelegenheden op de camping: 8

De website: http://www.ardechois-camping.com/




« Laatst bewerkt op: januari 08, 2017, 09:36:00 pm door Rudy78 »
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Ardèche: Vallon Pont d'Arc: Camping L'Ardechois *****
« Reactie #1 Gepost op: januari 08, 2017, 10:01:41 pm »

Dank je wel voor de mooie en complete recensie! Helemaal top! Uiteraard  heb ik hem op de overzichtskaart gezet. Het is een mooi hoekje geworden zo langs de Ardeche: we hebben nu 4 recensies van campings dicht bij elkaar
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Rudy78

  • Gast
Re: F: Ardèche: Vallon Pont d'Arc: Camping L'Ardechois *****
« Reactie #2 Gepost op: januari 08, 2017, 10:16:59 pm »

Graag gedaan :)
Mis nog enkele campings waar wij ooit geweest zijn. Zal eens kijken of ik daar ook iets over kan zeggen.
Gaat om Castel Rose in Anduze, Domain du verdon in Castellane, Camping Les Peupliers in Le Rozier, Camping Ciela Village Les Marsouins in Argelès Plage.
Heb nog iets te doen dan  :#
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Ardèche: Vallon Pont d'Arc: Camping L'Ardechois *****
« Reactie #3 Gepost op: januari 08, 2017, 10:59:12 pm »

Graag gedaan :)
Mis nog enkele campings waar wij ooit geweest zijn. Zal eens kijken of ik daar ook iets over kan zeggen.
Gaat om Castel Rose in Anduze, Domain du verdon in Castellane, Camping Les Peupliers in Le Rozier, Camping Ciela Village Les Marsouins in Argelès Plage.
Heb nog iets te doen dan  :#
We zien ze graag verschijnen en zodra ik tijd heb zet ik ze dan weer op de kaart. Wellicht komen wij dan weer een camping tegen die we weer op slaan op onze "campings om te onthouden kaart".
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal