Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Disselbak  (gelezen 4907 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

momasa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Smitveld
Disselbak
« Gepost op: juni 26, 2015, 07:45:28 pm »

Na de overstap van Roadmaster naar Smitveld dachten wij wel dat wij al onze spullen wel even in de nieuwe vouwwagen te stoppen. Dat ging dus niet lukken .  Alle spullen die normaal in de bermkeuken en disselbak zaten moesten nu in de vouwwagen. Na 4 stoelen 1 tafel 2 kastjes en een keukentje ( opvouwbaar) was het toch best wel vol in de vouwwagen. Toen de vraag waar laten we de rest.  De twee koelkasten in de kofferbak  hadden we altijd al. Twee tassen en een tent voor de kinderen in de dakkoffer is ook altijd zo geweest.  Wat nu was de vraag. Zonder bermkeuken vinden wij prima te doen maar die disselbak missen we nu al. Dus kijken of we zelf een disselbak kunnen maken. Zo gezegd zo gedaan.  Ruimte opmeten en aan de gang. Heel groot kon hij niet worden maar groot genoeg om twee gasflessen een kachel en in ieder geval alle lampen en elektra snoeren in op te bergen. Zo moet het gaan lukken deze zomer.


Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Disselbak
« Reactie #1 Gepost op: juni 26, 2015, 08:16:52 pm »

Heb je ook fotootjes?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Disselbak
« Reactie #2 Gepost op: juni 27, 2015, 12:06:22 am »


               ^
               |
               |
ja..   Wat hij zegt :#

Gelogd
Adventure Awaits

momasa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Smitveld
Re: Disselbak
« Reactie #3 Gepost op: juni 27, 2015, 01:02:19 pm »

Hier de gevraagde foto`s . Kreeg ik gisteren vanaf mijn tablet niet voor elkaar. Dus dan maar vandaag
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Disselbak
« Reactie #4 Gepost op: juni 27, 2015, 01:25:33 pm »

Ziet er goed uit, maaruh is hij niet te zwaar?
Gelogd

momasa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Smitveld
Re: Disselbak
« Reactie #5 Gepost op: juni 27, 2015, 01:46:55 pm »

Te zwaar is hij niet. Hij is niet zo groot slechts (BXDXH) 100X40x55. Betonplex van 1,2 mm dik Ik denk niet zwaarder dan 10kg. En aangezien de vouwwagen ongeveer in de vliegstand achter de auto hing kunnen we wel wat gewicht op de dissel gebruiken.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Disselbak
« Reactie #6 Gepost op: juni 27, 2015, 02:34:27 pm »

Netjes hoor!!
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Disselbak
« Reactie #7 Gepost op: juni 27, 2015, 06:27:43 pm »

Keurig! Wel de randen van het betonplex goed behandelen. Wij hadden het speelhuisje van de kinderen op poten gezet en de vloer gemaakt van betonplex maar de randen waren na 3 jaar volledig rot.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Disselbak
« Reactie #8 Gepost op: juni 27, 2015, 08:31:59 pm »

Diedisselbak ziet er goed uit,mooi gemaakt. MAAR ............

Welke Smitveld hebben  jullie ?

Wij hadden een Ruebist en konden daar makkelijk alles in kwijt, 4 hele grote curver bakken inde bagage ruitme onder het bed en de grote spullen; koelbox (40ltr), stoelen (2 grote kunststof en 2 kleine klap), het keukenmeubel (vouwbaar) het gasstel, de gasfles,de jerrycan etc.  in de grote bak voorin de VW.
En dan lag het tenttapijt,kleedjes,  droogrekje en worteldoek op de tent(onder het zeil).

En daarbij kun je bij een Ruebist de bedplank niet uitklappen met zo'n disselbak en ik betwijfel ook of je de achterkant van de tent er over heen krijgt.

Heb je dat al geprobeerd ? 
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2015, 08:33:40 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

momasa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Smitveld
Re: Disselbak
« Reactie #9 Gepost op: juni 28, 2015, 01:07:59 am »

Bensi, dieconclusie haddenwe zelf al getrokken dus op de plaats van bestemming eerst de disselbak eraf halenen dan de tent opzetten. Aangezien wij meestal langere tijd op een camping staan vinden wij dit geen probleem
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2012
Re: Disselbak
« Reactie #10 Gepost op: juni 28, 2015, 06:58:21 am »

De handvatten aan beide zijden vielen me al op. Heb je een constructie gemaakt waarmee je snel/ gemakkelijk de disselbak los kunt maken van de dissel? Ben ik wel benieuwd naar.
Gelogd

momasa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Smitveld
Re: Disselbak
« Reactie #11 Gepost op: juni 28, 2015, 08:23:55 pm »

De disselbak zitvast met stropbouten, een stropplaat en vleugelmoeren.  Dus dan is het een kwestie van moeren losdraaien en bak optillen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal