Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Smitveld Ruebist Elegance; ervaringen na 1 seizoen  (gelezen 7318 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Smitveld Ruebist Elegance; ervaringen na 1 seizoen
« Gepost op: november 06, 2015, 09:24:25 pm »

De Smitveld Ruebiste Elegance, uitgevoerd voor 2 personen, is nu ongeveer 1 jaar in ons bezit. Het is onze eerste vouwwagen maar tentkamperen hebben we ruim 20 jaar gedaan. Ok, toegegeven we hebben tussen door ook een camper en een caravan gehad.

Om kort te zijn; we zijn erg tevreden met deze manier van kamperen. De basistent is relatief eenvoudig op te zetten. De ontstane ruimte is enorm en het bed is legendarisch comfortabel. Ook het afbreken van de basisconfiguratie gaat snel en wordt vooral bepaald door de hoeveelheid losse spullen die je meeneemt. Nu hebben wij de uitvoering met grote wagenbak gekozen waardoor er ook werkelijk alles meekan en er dus ook weer in moet.

De luifels zijn een verhaal apart. Met in totaal 6 luifels en schermen moet er wel wat geklust worden om het geheel op te bouwen. Tot op heden is het ons niet gelukt een loeistrak geheel van die extra vierkante meters op te stellen. Wel hebben wel ontdekt dat de 3 boven en zijluifels aan elkaar het gemakkelijkst  zijn op te bouwen. Het lukt ons niet de glazen voorwand zonder stralen op te zetten. Nog even oefenen.

We zouden geen tentschort meer willen naast de deuren. Niet dat ze onhandig zijn maar de ophanging is dat wel. De haak aan de tentstok is bij ons niet zo'n fijn idee gebleken. Ik heb begrepen dat het tentschort naar de zijkant is verhuisd bij nieuwere versies. Helemaal goed. Ook de beugel in de ventilatie-annex van de slaapcabine vraagt nog even wat ontwikkeling. maar dat gaat ongetwijveld ook goed komen.

Voor wat betreft de keukenaanpassing: de wasbak met kraan functioneert samen met de gasoven in 1 van de kastjes. Het vraagt wat aanvullend opbouwwerk maar het kookplezier is enorm.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

vandermark

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist - 2006
    • Bart van der Mark Fotografie
Re: Smitveld Ruebist Elegance; ervaringen na 1 seizoen
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2015, 09:31:15 am »

Fijn te horen!
Wij zijn ook erg blij met onze ruebist. We slapen er met z'n vieren in (2 kids van 8 en 5) en ook dat gaat prima.
We hebben alleen de boogluifel met twee zijkanten. Die gaan samen snel en staan mooi. Als je plek scheef is, wordt het al wat lastiger om ze strak te krijgen maar dat heb je met elke vouwwagen denk ik.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Smitveld Ruebist Elegance; ervaringen na 1 seizoen
« Reactie #2 Gepost op: november 11, 2015, 01:31:59 pm »

Mooi te horen dat het bevallen is.

Heb je nog een paar mooie foto's van de vouwwagen? Of kom je naar het klapweekend en kunnen we de de klapper bewonderen  :#
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

hedix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 73
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Smitveld Ruebist Elegance; ervaringen na 1 seizoen
« Reactie #3 Gepost op: november 12, 2015, 09:51:56 am »

Goed te horen, onze ruebist wordt binnenkort afgeleverd. Wij hebben gekeken naar het tentschort. Het leek mij te rommelig, ik wil de "rommel" graag beperken tot de ruimtes naast het bed. Bij de koop hebben we daarom eerst gevraagd voor een extra sleuf in de stof die het slaapgedeelte afscheidt van de rest. Gedachte was dat we dan met een verandastok oid een ophangplek konden creƫren voor een tentschort. Toen de heer Smit ons plan hoorde kwam hij met het plan om dit op een andere manier op te lossen. Het eindresultaat heb ik nog niet gezien, maar het wordt hoe dan ook mooier dan we het ooit zelf zouden kunnen maken. Goed om te horen dat dit plan navolging vindt:-)!
Gelogd

dobunl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country Anniversary Black
Re: Smitveld Ruebist Elegance; ervaringen na 1 seizoen
« Reactie #4 Gepost op: december 02, 2015, 03:33:36 pm »

Prachtige klapper!
Ik heb er al meerdere keren virtueel en in werkelijkheid bewonderend naar staan kijken. Dit zou zomaar de volgende vouwwagen kunnen zijn.
Wat ik me afvraag: Patist of Ruebist? Voor 2 volwassenen lijkt me de Patist eigenlijk groot genoeg: is qua zitruimte binnen min of meer gelijk aan onze vroegere Zilvermeeuw, met de boogluifel ervoor is de buitenruimte ook voldoende.
Alleen, de prijs is gelijk en ik heb de indruk dat een Ruebist bij verkoop (over heel veel jaren) iets beter in de markt ligt.
Wat is jullie ervaring: verdwaal je binnen of valt dat wel mee? Wat was jullie overweging om voor de Ruebist te gaan?
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Smitveld Ruebist Elegance; ervaringen na 1 seizoen
« Reactie #5 Gepost op: december 02, 2015, 05:36:50 pm »

Wij zijn met z'n tweetjes en hebben veel ruimte nodig. We wilden graag een tent en geen pijnlijke interpretatie van een knoflookpers. Het is dan ook geen snelklapper geworden hoewel de basistent best snel staat. Voor de luifels moet je best even een pilsje nemen. De ruimte van de basistent is ruim voldoende voor ons. Met de luifels en de glaswand is heb je kamer en suite gekregen. Heel erg fijn bij slechter weer. We zijn nog een beetje aan het dubben over waarmee te verwarmen in het voorjaar/najaar.



« Laatst bewerkt op: december 02, 2015, 07:30:42 pm door Kookaburra »
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

momasa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Smitveld
Re: Smitveld Ruebist Elegance; ervaringen na 1 seizoen
« Reactie #6 Gepost op: december 02, 2015, 09:16:55 pm »

Wij zijn dit jaar overgestapt van een Roadmaster XL naar een Smitveld Ruebist. In eerste instantie toch een beetje bang dat hij te klein zou zijn. Maar dat is ons alles meegevallen. Afgelopen zomer veel kou en regen gehad in Zweden. Dus veel avonden binengezeten met zijn vieren en dit was prima te doen. Verder overdag veel onder de boogluifel gezeten.De Patist is geloof ik even groot als de Ruebist maar dan met een kleinere wagen
Gelogd

Grenadine

  • Gast
Re: Smitveld Ruebist Elegance; ervaringen na 1 seizoen
« Reactie #7 Gepost op: december 02, 2015, 09:18:57 pm »

Wij hebben ook sinds dit jaar een Smitveld Ruebist na jaren met een de Waard Zilvermeeuw op vakantie te zijn geweest. De ruimte komt aardig overeen en we hebben geen spijt dat we Ruebist ipv de Patist hebben genomen. Aan de ene zijkant staan de tassen met kleding en aan de andere kant zonnebedden, de hoes van de vouwwagen, bbq, boeken etc. Nog 27 weken en dan mogen we weer :)6]
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal