Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring smitveld  (gelezen 15211 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcovg

  • Gast
Ervaring smitveld
« Gepost op: februari 14, 2011, 06:38:03 am »

Hallo

ben al een tijdje op internet aan het zoeken maar kan nergens ervaring van mensen vinden over het merk smitveld

Heeft iemand ervaringen over de vouwwagen
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.780
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Ervaring smitveld
« Reactie #1 Gepost op: februari 14, 2011, 07:24:23 am »

We hebben voor zover ik weet minimaal een lid (geertje68) met een Smitveld Ruebist (als ik het goed onthouden heb), misschien is een PB een poging waard?

Succes!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:Ervaring smitveld
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2011, 10:31:58 pm »

Wij zijn net nieuw hier op het forum, maar we hebben afgelopen zatrdag een Smitveld Ruebist bj. 2006 gekocht. We kunnen hier dus nog geen ervaringen plaatsen maar zullen dat zeker doen zodra we de Smitveld de 1e keer hebben geprobeerd.

Ik kan je al wel vast zeggen dat het opzetten echt het bekende fluitje van een eurocent is. Wij hadden dat nog nooit gezien / gedaan maar hebben hem, met een klein beetje hulp en aanwijzingen van de vorige eigenaar in nog geen drie kwartier opgezet. En dat zal dus door ervaring sneller kunnen, maar als het zo blijft vind ik het ook best. Het meeste werk is het afspannen van de tent.

groeten
Ben
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:Ervaring smitveld
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2011, 09:22:24 am »

Hallo
ben al een tijdje op internet aan het zoeken maar kan nergens ervaring van mensen vinden over het merk smitveld
Heeft iemand ervaringen over de vouwwagen
We hebben ons 1e weekend met de Smitveld gehad, lees onze 1e prille ervaringen hier.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

ewhuitema

  • Gast
Re:Ervaring smitveld
« Reactie #4 Gepost op: juni 05, 2011, 10:47:23 pm »

Hallo,
Wij zijn zoekende en erg benieuwd hoe het slaapt in een Smitveld (lees: waar je op slaapt).
Foto?
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:Ervaring smitveld
« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2011, 03:08:27 pm »

Hallo,Wij zijn zoekende en erg benieuwd hoe het slaapt in een Smitveld (lees: waar je op slaapt).
Foto?
Het slaapt fantastisch. De Smitveld heeft een bedplank met daarop een lattenbodem en een 8cm dikke (stevige) comfort matras. Dat geheel zorgt voor een erg goede slaapplek. Ik ben daar heel erg kritisch op omdat ik een heel slechte rug heb en lang niet overal op kan slapen zonder 's morgens problemen te hebben.
Maar het bed van de Smitveld is, voor mij in ieder geval, heel erg goed.

Tja, foto's van het bed heb ik niet, maar in het bericht dat boven je vraag staat kun je klikken op HIER dan zie je de foto's van de Smitveld van ons. En op de 1e foto zie je de bedplank met de lattenbodem.

Ik heb afgelopen maandag de VW opgehaald van de camping in Hengelo, na het klapweekend van de vouwwagenclub. Ik heb de Smitveld in m'n eentje ingeklapt, en dat is dus ook door 1 persoon heel goed te doen.

Succes met zoeken.
« Laatst bewerkt op: juni 08, 2011, 04:29:50 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

ewhuitema

  • Gast
Re:Ervaring smitveld
« Reactie #6 Gepost op: juni 08, 2011, 07:10:21 pm »

Aha, goed om te horen! Denk dat we maar eens een ritje naar Waskemeer gaan maken om ze eens goed te bekijken!
Voor 5 personen is de beauvist natuurlijk wat ruimer en de indeling lijkt mij ook wel praktisch.
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Ervaring smitveld
« Reactie #7 Gepost op: juni 09, 2011, 11:37:33 pm »

De lattenbodem en de comfortmatras zijn optioneel. Wij slapen op een plank met de standaard matras. Met de opdekmatras van de Ikea erbij is dat prima te doen. Maar als je nieuw koopt, zou ik voor de combi van Ben gaan!
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

Combicamper

  • Gast
Re:Ervaring smitveld
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2011, 09:44:30 pm »

Sinds gister ben ik weer wat actief op die forum. Als voormalige bezitter van een van de eerste Smitveld Beauvist zal ik u wat meer vertellen over onze ervaringen. Het is weer wat jaren geleden maar het principe is nog gelijk. Wij kochten in 2000 een Beauvist bij Smitveld toen nog in Castricum. Zonder latten bodem en keuken. Wij sliepen op een 2 persoons Thermarest opblaas matras. Verder een standaard wagen in de kleur sand-beige met bordeaux voorkant.

Het grote voordeel van een Smitveld is de goede kwaliteit van het doek, de stiksels, zwaar grondzeil, mooi gebouwde aanhanger met mooie details. Keurig voor elkaar. Lichte wagen ook maar er zit ook niks op en aan. Opzetten gaat niet zo snel als je denkt. Maar wat ons het meeste tegenviel was het beladen. Dat kan van de achterkant via de klep. Maar dat is als een brievenbus. Dan van voren in de open bak. Het wil allemaal wel maar veel hoogte heb je niet. Beste gaat het met kratten. Wij hadden toen geen keuken maar als je die bak ziet misten we niks. Veel te onhandig en het neemt veel ruimte in de bak in. Dit werd ons ook door het echtpaar verteld. Het blijft wat basis kamperen met deze Smitveld. Ik heb op de dissel een plank gemaakt voor 4 stoelen en een tafel. Dit wordt niet aangeraden om op de tent te leggen ivm doorslijten. Het blijft meer een tent op een aanhanger dan een snelle opzetter. Het is me nog nooit onder het uur gelukt om alles op te zetten. wij bleven wat langer staan op de campings en dan bevalt een Smitveld heel goed. Wel begon de hoge instap naar het bed op den duur wat te vervelen. Plus als alles staat kun je niet meer bij de bagage die helemaal voorin ligt tenzij een kind in de bak kruipt. Alles went. Ook aankomen met regen vergt even anders opzetten, eerst portaal omhoog, tent voorlopig met een paar haringen afspannen en dan het zeil onder de tent neerleggen en aanritsen. Hetzelfde als het nat opbreken wordt. De tent kun je zeiknat opklappen maar droogt erg snel. Hele goede de Waard kwaliteit doek. Dus al met al een mooi vouwwagen cq tenttrailer met hele goede slechtweer eigenschappen. Heel gezellig om in en voor te zitten met de schuine schermen. Maar snel opzetten als mijn huidige CombiCampCountry is er niet bij. Ik hoop dat dit wat helpt ter info.  8)
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Ervaring smitveld
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2011, 07:03:58 pm »

Smitveld staat in de KCK van deze maand. Zke ook www.kck.eu
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:Ervaring smitveld
« Reactie #10 Gepost op: augustus 14, 2011, 09:59:46 am »

De Smitveld in slecht weer:

We hebben na onze vliegvakantie naar Mallorca nog een week in Hattem gestaan met de Smitveld, overdag meest goed weer, 's avonds en 's nacht een aantal keer stortbuien gehad en heel veel wind.
Dit was voor ons een prima test met de Smitveld in slecht weer.

En juist met heel veel wind merk je de voordelen en de kwaliteit van de Smitveld, hij geeft geen krimp en alles blijft perfect droog, er komt werkelijk geen drup binnen. Dat geeft toch wel een heerlijk gevoel van vertrouwen, geen last van regen en storm.
Ik had nog even mijn twijfels over de grote boogluifel, dat dit misschien een grote windhapper zou zijn. Maar ook die is, mede door de dikke alu buis, heel stabiel, geen probleem dus.

En het zware tentdoek is snel weer droog als de zon er even op staat.  :J

Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

annick

  • Gast
Re: Ervaring smitveld
« Reactie #11 Gepost op: oktober 08, 2012, 02:41:48 pm »

leuk om de ervaringen te lezen, hoe doet de Smitveld het in de koude dagen en nachten?
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Ervaring smitveld
« Reactie #12 Gepost op: oktober 08, 2012, 03:03:31 pm »

Ik denk dat geen enkele wagen het 'goed' doet bij koude nachten. Of eigenlijk, geen enkele wagen is echt een probleem. Zonder toevoeging van warmte door middel van een kachel zal het koud zijn, probeer maar eens in je eigen goed ge?soleerde huis de verwarming niet aan te hebben. Wij kamperen, net zoals velen op dit forum, in het voor én naseizoen als het 's avonds en 's nachts behoorlijk fris is. Geen probleem, en dat zal voor de Smitveld niet anders zijn.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Ervaring smitveld
« Reactie #13 Gepost op: oktober 08, 2012, 04:30:19 pm »

Ik denk dat geen enkele wagen het 'goed' doet bij koude nachten. Of eigenlijk, geen enkele wagen is echt een probleem. Zonder toevoeging van warmte door middel van een kachel zal het koud zijn, probeer maar eens in je eigen goed ge?soleerde huis de verwarming niet aan te hebben. Wij kamperen, net zoals velen op dit forum, in het voor én naseizoen als het 's avonds en 's nachts behoorlijk fris is. Geen probleem, en dat zal voor de Smitveld niet anders zijn.
Helemaal mee eens.
De Smitveld doet het prima onder alle omstandigheden,dus ook bij kou.
We hebben tijdens het voorjaars klapweekend een nacht met -5 gehad en geen moment koud gehad ' s avonds en 's nachts. De leefruimte van de Smitveld s vrij compact,het tentdoek zwaar, en alle andere ruimtes zoals de slaapcabine en de 2 royale ruimtes daarnaast zijn middels gordijntjes afgesloten. Daardoor is de leefruimte vrij makkelijk te verwarmen. Wij hebben daavoor een " kleine"  Cat-Eye van campinggaz en die voldoet dan ook prima.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal