Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: PHEV met vouwwagen ervaringen gevraagd  (gelezen 3587 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

boebels

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero
Re: PHEV met vouwwagen ervaringen gevraagd
« Reactie #45 Gepost op: mei 14, 2024, 05:01:44 pm »

Wij trekken onze vouwwagen met een Kia Sorento PHEV. Heerlijke trekauto, en een extra voordeel is de zelfnivellerende achtervering die zorgt dat je achterkant niet inzakt als je er een vouwwagen (met fietsen op de dissel) achterhangt. Kortom, wij zijn blij met die keuze en het verbruik is zo rond de 1:15 bij normaal rijgedrag (stekkeren even niet meegerekend).
Gelogd

martjeklap

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 113
  • Merk: kampeermiddel : 3DOG, Traildog
Re: PHEV met vouwwagen ervaringen gevraagd
« Reactie #46 Gepost op: mei 14, 2024, 07:00:19 pm »

Wij gaan vanaf juni met een Hyundai Tucson PHEV rijden en zijn erg benieuwd. Nu een Lease Skoda Enyaq EV rijdt goed met vouwwagen erachter, maar verbruik is dramatisch met klapkar erachter.
Gelogd

KeithWM

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 141
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp
Re: PHEV met vouwwagen ervaringen gevraagd
« Reactie #47 Gepost op: mei 16, 2024, 11:56:33 pm »

Interessant topic dit. Onze tweede auto is nu een oude, ruime benzine-auto zodat we lekker op vakantie kunnen. Maar gezien hoe vaak die wordt gebruikt voor het kippeneind naar het werk van mijn vrouw, leek het mij het overwegen waard een PHEV te nemen. Een beetje zoals Metalpe aangeeft. Zijn er hier mensen die tevreden zijn met een wat oudere PHEV? Iets wat dus niet de hoofdprijs is in de aanschaf.
Gelogd

Vouwwagen_ABC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk: kampeermiddel : Wachtende op: Combi-camp Flexi Comfort 2024
Re: PHEV met vouwwagen ervaringen gevraagd
« Reactie #48 Gepost op: Vandaag om 07:15:31 am »

Onze beide auto's zijn E10 geschikt. Spark van 2011 op Bifuel en C4 van 2016. Het is de C4 waar de dealer 1x per jaar spul door de benzine gooit voor reiniging. Zelfs mijn motor van 2009 is geschikt, maar die heeft geen injectie.
De C4 is vast een 1.2 thp of een 1.6 thp ? Die motoren (vooral de 1.6) staan nu eenmaal bekend om interne vervuiling. Heeft niks met e10 of e5 te maken.

In het westen van de VS rijdt men overigens met e15. Die angsten voor e10 zijn hier ingebakken door de ADAC die een test deed met een ongeschikte Opel Signum 2.2. Ze wisten dat die ongeschikt was, maar daarna praatte iedereen ze na dat het je motoren wel kapot zou maken.


Wat betreft een phev heb ik niet zoveel te melden, wel ervaring met een EV (Tesla model 3), al rijd ik tegenwoordig een vuile Peugeot 308 2.0hdi. Die doet wel 1:20 bij 100kmh met de vouwwagen erachter.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 07:22:02 am door Vouwwagen_ABC »
Gelogd

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 103
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2.2
Re: PHEV met vouwwagen ervaringen gevraagd
« Reactie #49 Gepost op: Vandaag om 07:25:58 am »

Een PHEV met klapper rijdt net iets comfortabeler dan een benzine-auto, maar verder erg vergelijkbaar. Bij ons hangt hij achter een Passat GTE uit 2015. Rijdt heerlijk!

Ik zou er alleen zelf niet meer voor kiezen. Je hebt dubbele complexiteit en daardoor duur onderhoud.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal