Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Conway Cortina  (gelezen 23634 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mr4hughz

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #30 Gepost op: juni 10, 2009, 03:13:09 pm »

wel ontopic blijfen he , hier ben ik streng, in cafe kan dat namelijk niet.
en Mr4hugz graag in eigen project topic over je gaten kaas raporteren.
 :#
ja meneer :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re:herstel luifel Conway Cortina
« Reactie #31 Gepost op: juni 29, 2009, 12:04:25 am »

Nou de luifel is af. Het laatste stuk met de grootste scheur zit weer dicht.

Ik had het kunststof plaatje van het oog al eerder los gemaakt ivm de kleinere scheur. Ik heb nu het elastiek ook een stuk los gemaakt. Dit is het elastiek dat over de voortent komt. op de vorige foto's is te zien dat de scheur hier precies naast zat.

Ik heb op de markt een stuk band gehaald en extra sterk garen.

Ik heb eerst de scheur dicht gemaakt met opstrijkdoek. Dit werdt een puzzel omdat het tot tegen het oog doorgescheurd was. Hierna het band op de rand gestikt. Het opstrijkdoek doorgestikt omdat dit op dubbele naden niet helemaal goed plakte. Hierna het kunststof van het oog weer vast gezet en onder spanning het elastiek weer vast gezet.


Hier een lijstje van wat ik gebruikt heb:
- opstrijkbaar reparatiedoek
- goldmann garen - extra sterk
- band


Alle handelingen op een rijtje:
de kleine scheurtjes
- geplakt met reparatiedoek
- de oude reparaties losgemaakt met tornmesje en geplakt met reparatiedoek
- naad dicht gestikt

de 2 grotere scheuren
- het kunststofplaatje van het oog los gemaakt
- de kleinste van de 2 geplakt met reparatiedoek
- het elastiek 10 centimeter los gemaakt
- scheur geplakt met reparatiedoek
- band op de rand gestikt
- reparatiedoek doorgestikt
- kuststofplaatje van het oog weer vast gestikt
- elastiek onder spanning er weer op gestikt.

Gelogd

muis

  • Gast
Re:keuken(tje) Conway Cortina
« Reactie #32 Gepost op: juli 18, 2009, 11:24:34 pm »

De vouwwagen staat weer voor de deur en komen ook de klusjes om de hoek. Het keukenblokje is aan de binnenkant grotendeels bekleed met fineer. het gedeelte waar de gasfles staat is niet gefineerd en er begon wat roest door te komen.

Ik heb alles wat los zat, schilfers e.d., met een plamuurmes en een staalborstel eruit gehaald. voor de afwerking heb ik Hammerite gebruikt. In 3 lagen ziet het er weer netjes uit.

foto volgt
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Conway Cortina
« Reactie #33 Gepost op: augustus 18, 2009, 09:57:49 pm »

en daar is de volgende klus, nou ja, klusje. Het ondertentje is op de naad los aan de bovenkanten het trensje (metalen plaatje aan het eid van de rits) is eraf. Hierdoor schiet de runner van de rits als je hem open doet. Dus dat wordt weer een avond achter de naaimachine.

Gelogd

THA1982

  • Gast
Re: Conway Cortina
« Reactie #34 Gepost op: mei 19, 2013, 09:54:54 pm »

Wat leuk om hier even terug te lezen. Je kan dus ook heel wat zelf doen aan de vouwwagen. Misschien moeten we niet zo snel opgeven ;). Nu ben ik ook wel benieuwd naar het keukentje. Wij hebben nl. ook wat roest erop.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Conway Cortina
« Reactie #35 Gepost op: mei 19, 2013, 10:11:04 pm »

De binnenkant heb ik gedaan met hamerite ( heet dat zo  :# ) de buitenkant hebben we niet hoeven dien maar in het andere projecttopic in conway heeft Peertjes de buitenkant gedaan.

Je kunt idd heel veel zelf doen  inmiddels hebben we de oplooprem vorig jaar vervangen en gaan we nu de stokken van de luifel aanpassen zodat deze direct aan de wagen kan :J met de zijwanden is dat voor ons al snel genoeg
Gelogd

THA1982

  • Gast
Re: Conway Cortina
« Reactie #36 Gepost op: mei 19, 2013, 10:17:55 pm »

Leuk hoor! Ik ga hier vast nog veel ideeën opdoen :J. Ik wil sowieso graag het keukentje pimpen en ik zat erover te denken om nieuwe gordijntjes te naaien :#.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Conway Cortina
« Reactie #37 Gepost op: mei 19, 2013, 10:51:58 pm »

haha, leuk. Ik begin daar niet aan hoor, moet ik die kastrandjes ook doen (randjes aan de hemel) :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Conway Cortina
« Reactie #38 Gepost op: mei 24, 2013, 12:50:51 am »

Heb maar eens wat foto's opgezocht

1: slaapcabine 1 zonder het bankkussen (1.20 x 2.00)
2: slaapcabine 2 incl. bankkussen (1.40 x 2.00)
3: voortent (4.20 x 3.00) de stokken voor het raam zijn stormstokken omdat we qua wind de slechtste plek op de camping hadden)
4: voortent, kapstokje aan de buis
5: voortent, kast zit vast aan de hemel.
6: Kast in kast, grote vouwkast past er precies in

de foto's van de keuken moet ik nog even opzoeken. :J
Gelogd

THA1982

  • Gast
Re: Conway Cortina
« Reactie #39 Gepost op: mei 24, 2013, 09:17:24 pm »

Leuke foto's! En mooie vouwwagen ;) Ziet er ook erg netjes uit! Tafeltje hebben we volgens mij hetzelfde. Hebben jullie er nog een grotere tafel of picknicktafel bij? Ik zal de volgende keer ook even foto's maken. Misschien heb ik nog een paar op mijn telefoon. Zal zo even kijken. Licht tapijt is ook mooi, wij hebben gekozen voor donkerblauw. Wel getwijfeld met ecru.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Conway Cortina
« Reactie #40 Gepost op: mei 24, 2013, 09:58:14 pm »

we hebben die tafel maar 1 keer gebruikt, ik vond het een onding. We hebben binnen een wit tafeltje met verstelbare pootjes en een grote picknicktafel voor onder de luifel. Aan de luifel hebben we 2 zijwanden.
Het tenttapijt zat erbij toen we hem kochten, geen bewuste keuze dus ;)
Gelogd

THA1982

  • Gast
Re: Conway Cortina
« Reactie #41 Gepost op: mei 24, 2013, 10:19:52 pm »

Ik vind het wel fris staan. Het tafeltje wat wij hebben kwam bij de Aldi vandaan. Niet gekocht voor het kamperen. Stond al jaren in de berging. Gekocht voor als we een keer een extra tafeltje nodig hadden voor bijv. verjaardagsvisite.  Dus ik ben nu even aan het kijken voor iets anders. Zijn die picknicktafels wel geschikt voor volwassenen?

Hier een foto's van ons eerste kampeerweekend.

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Conway Cortina
« Reactie #42 Gepost op: mei 24, 2013, 10:28:45 pm »

Ziet er goed uit :J
De picknicktafel die wij hebben kan heel veel hebben. We hebben er 1 met aan elke kant een stoeltje. Ik weet niet exact hoeveel gewicht per stoeltje maar wij eten eigenlijk altijd aan de picknicktafel :J
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Conway Cortina
« Reactie #43 Gepost op: mei 25, 2013, 01:50:08 am »

Die kan heel veel gewicht hebben. Ik heb er ook wel op gezeten!
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

THA1982

  • Gast
Re: Conway Cortina
« Reactie #44 Gepost op: mei 29, 2013, 10:35:52 pm »

Vandaag weer even wat vakantie voorpret gehad tijdens het shoppen. Ik heb een topmatras bij de leenbakker gehaald en gelijk ook maar wat kleine dingetjes bij de Xenos. Ik heb van die tegelstickers meegenomen waar ik het keukentje mee ga proberen te pimpen.  :P Verder nog wat van die solarlampjes die je in de grond kunt steken. En vorige week al zo'n slinger met balletjes meegenomen bij de Aldi. Wordt een gezellige tent zo :J. Mijn man verklaart mij voor gek ::)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal