Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)  (gelezen 22313 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 379
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg 😊
« Reactie #15 Gepost op: mei 06, 2017, 03:58:47 pm »

Ha, de vakantie is geregeld, alleen nog even kijken hoe we het beste kunnen rijden.
Woensdag 26 juli heen en donderdag 17 augustus gaan we via zwitserland naar Italie en terug.

Mogelijkheden waar ik naar zit te kijken:
1) Gotthardtunnel
2) Tunnel Kandersteg-Koppenstein en vervolgens over de simplonpas. Dit lijkt me de leukste optie :).

Nu lees ik dat de Simplonpas goed te doen is, wie heeft hier ervaring mee? Ik lees graag de ervaringen, bedankt alvast. Daarnaast benieuwd of het handig is de kaartjes kandersteg-koppenstein al van te voren kopen, of is dat niet nodig?

Terug ws via gotthardtunnel. Kan je hier ook een ticket voor kopen van te voren?
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2017, 04:41:41 pm door Juttertje »
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)
« Reactie #16 Gepost op: mei 07, 2017, 11:40:29 am »

Wij hebben de Simplonpas vanaf de Italiaanse zijde bereden met onze Flexi. Er zijn een aantal smallere passages, maar daar heb je met de vouwwagen eigenlijk geen last van. De steilere delen zijn ook goed te berijden. Mocht je achter een combinatie met caravan of een vrachtauto komen dan duurt het allemaal wat langer, want inhalen is meestal erg lastig. Geniet dan maar van de omgeving.

Alternatief: met een beetje geluk kan je met de autotrein door de Simplontunnel. Deze rijdt niet zo vaak, en je moet een beetje op tijd aanwezig zijn. De rit duurt 20 minuten, in het donker en met wachttijden e.d. Ben je net zo lang bezig. Wij hebben dit ook een keer gedaan maar gezien de andere ervaring zouden we nu weer over de pas rijden. Veel leuker dan door de tunnel. Voor 2018 willen we weer naar Italie en we overwegen deze route te nemen. Deze is langer, maar via de Lotschberg en Simplon en de relatief rustige route naar Genua maakt veel goed. Via de Gotthard is korter in afstand maar gezien de te verwachten drukte, ook in Como niet automatisch sneller....

Advies: Simplonpas met klapkar? Gewoon doen!

Kaartje kopen Kandersteg Goppenstein is niet nodig. De trein rijdt een aantal keer per uur, kaartje kopen bij aankomst, op de trein rijden en relax. Voor de Gotthard heb je geen kaartje nodig, alleen geduld. De Bernardinopas is wel een tolweg. Daar ben ik nog nooit geweest.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2017, 11:43:46 am door par »
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 379
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)
« Reactie #17 Gepost op: mei 07, 2017, 02:20:05 pm »

Dank voor het uitgebreide antwoord, daar heb ik veel aan.  :)2]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)
« Reactie #18 Gepost op: mei 07, 2017, 06:27:09 pm »

Van welke website heb je deze camping?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 379
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)
« Reactie #19 Gepost op: mei 07, 2017, 06:35:39 pm »

Van welke website heb je deze camping?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedoel je camping le marche? Via https://kleinecampingsitalie.eu/locaties/kleine-campings-in-midden-italie/page/2/
Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)
« Reactie #20 Gepost op: mei 07, 2017, 06:41:23 pm »

Ja, zo'n website bedoel ik.
Vorig jaar ook in de Marken geweest en dat is goed bevallen.
Wij zoeken ook een kleinere rustige camping.
Net terug uit Zuid Frankrijk maar iedereen van het gezin is er wel van overtuigd dat we stille ('s nachts) en wat rustige camping willen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 379
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)
« Reactie #21 Gepost op: mei 07, 2017, 06:52:36 pm »

Ha, laat even weten waar jullie op uit komen.  Leuk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

katjakley

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 119
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)
« Reactie #22 Gepost op: mei 09, 2017, 06:53:42 pm »

Grappige post, ik had precies dezelfde vraag. Wij hebben de boot op maandag morgen vanuit Ancona naar Griekenland. We zitten nog even te puzzelen wanneer we het weekeinde door Zwitserland moeten gaan. Wij lijken Zwitserland meer te prefereren omdat we in Breda wonen en dan rijdt dat wat prettiger aan (plus dat we in Frankrijk iets meer door kunnen rijden- we hebben geen 100 sticker maar is geen hoofdreden). We hebben van vrijdagmiddag tm zondag om naar Ancona te rijden zodat we daar nog een dagje hebben. Wat is handig, vrijdag tot het treinstation Kandersteg rijden in Zwitserland (kan wel vind ik wat ver) of vrijdag en zaterdag kleine stukjes en als het druk is vlakbij treinstation Kandersteg stoppen. Is toch hoogseizoen en druk zaterdag. Dan kunnen we zondag morgen op het gemakje rond 12 uur de trein pakken en dan naar Ancona rijden. Ben benieuwd naar jullie ideeën! Pas. Mij leek de trein direct naar Italië pakken ook erg leuk, vind de preis wel weer aan de hogere kant (rond de 120 CHF ipv 20 CHF voor het stukje naar Goppenstein.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

naish

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi comfort
Re: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)
« Reactie #23 Gepost op: mei 11, 2017, 02:27:34 pm »

Wij zijn vorig jaar ook in de Marken geweest maar ik rij door Frankrijk en dan Zwitserland, Juist vorig jaar door Duitsland gereden en dat vind ik geen succes. Veel 2 baans en werk aan de weg. Te veel file naar mijn zin.
Ik wil dit jaar ook tot aan Noord Italië rijden en daar overnachten. Camping in Zwitserland is duur evenals in een restaurant eten. 
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 379
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)
« Reactie #24 Gepost op: augustus 17, 2017, 09:23:35 pm »

Voor de terugweg een erg leuk hotel aan de itaaans-zwitserse grens:
http://www.madonnina.it/ (of  http://www.booking.com/hotel/it/albergo-ristorante-madonnina.nl.html? ), niet echt goedkoop, maar hele mooie grote familiekamers een geweldig onbijt, zwembad op het dak en en een geweldige sfeer.

Wat een een toptip was dit! We waren al bijtijds bij het hotel en wat heerlijk het zwembad op het dak! Geweldige service. Bedankt.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)
« Reactie #25 Gepost op: augustus 20, 2017, 11:03:58 am »

Ha Juttertje, fijn dat het goed bevallen is, wij vonden het ook geweldig. Dit jaar ook weer in Italie overnacht, alleen een paar honder kilometer verder, dat red je helaas niet als je in een dag rijdt: http://www.tabianohotelresidence.it/. Geweldig.

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)
« Reactie #26 Gepost op: mei 18, 2018, 10:04:03 pm »

Ha, de vakantie is geregeld, alleen nog even kijken hoe we het beste kunnen rijden.
Woensdag 26 juli heen en donderdag 17 augustus gaan we via zwitserland naar Italie en terug.

Mogelijkheden waar ik naar zit te kijken:
1) Gotthardtunnel
2) Tunnel Kandersteg-Koppenstein en vervolgens over de simplonpas. Dit lijkt me de leukste optie :).

Nu lees ik dat de Simplonpas goed te doen is, wie heeft hier ervaring mee? Ik lees graag de ervaringen, bedankt alvast. Daarnaast benieuwd of het handig is de kaartjes kandersteg-koppenstein al van te voren kopen, of is dat niet nodig?

Terug ws via gotthardtunnel. Kan je hier ook een ticket voor kopen van te voren?

Wij hebben de Simplonpas vanaf de Italiaanse zijde bereden met onze Flexi. Er zijn een aantal smallere passages, maar daar heb je met de vouwwagen eigenlijk geen last van. De steilere delen zijn ook goed te berijden. Mocht je achter een combinatie met caravan of een vrachtauto komen dan duurt het allemaal wat langer, want inhalen is meestal erg lastig. Geniet dan maar van de omgeving.

Alternatief: met een beetje geluk kan je met de autotrein door de Simplontunnel. Deze rijdt niet zo vaak, en je moet een beetje op tijd aanwezig zijn. De rit duurt 20 minuten, in het donker en met wachttijden e.d. Ben je net zo lang bezig. Wij hebben dit ook een keer gedaan maar gezien de andere ervaring zouden we nu weer over de pas rijden. Veel leuker dan door de tunnel. Voor 2018 willen we weer naar Italie en we overwegen deze route te nemen. Deze is langer, maar via de Lotschberg en Simplon en de relatief rustige route naar Genua maakt veel goed. Via de Gotthard is korter in afstand maar gezien de te verwachten drukte, ook in Como niet automatisch sneller....

Advies: Simplonpas met klapkar? Gewoon doen!

Kaartje kopen Kandersteg Goppenstein is niet nodig. De trein rijdt een aantal keer per uur, kaartje kopen bij aankomst, op de trein rijden en relax. Voor de Gotthard heb je geen kaartje nodig, alleen geduld. De Bernardinopas is wel een tolweg. Daar ben ik nog nooit geweest.

Dag Juttertje, Par,

mooie en leuke route die je omschrijft!

Vanuit welke regio in NL zijn jullie naar Kandersteg - Goppenstein - Simplonpas gereden?
Waar hebben jullie vervolgens overnacht?
Op welke dagen hebben jullie gereden, wij willen op zondag gaan rijden, wat te verwachten aan verkeersdrukte?
Om vervolgens op dag 2 naar Toscane te rijden, rijdt je vanaf hier via Genua de lange route op de kustweg richting Livorno, hoe is het verkeer daar?


Groeten!
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 379
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)
« Reactie #27 Gepost op: mei 19, 2018, 07:52:17 am »

Dag Juttertje, Par,

mooie en leuke route die je omschrijft!

Vanuit welke regio in NL zijn jullie naar Kandersteg - Goppenstein - Simplonpas gereden?
Waar hebben jullie vervolgens overnacht?
Op welke dagen hebben jullie gereden, wij willen op zondag gaan rijden, wat te verwachten aan verkeersdrukte?
Om vervolgens op dag 2 naar Toscane te rijden, rijdt je vanaf hier via Genua de lange route op de kustweg richting Livorno, hoe is het verkeer daar?


Groeten!
Ha Hemertje.
Het is inderdaad een heerlijke route. Wij komen uit Noord-Holland en hebben eerste nacht in lug ins land (camping) doorgebracht. Kids nog even in het zwembad. Restaurantje op de camping.  Veel plezier!

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)
« Reactie #28 Gepost op: mei 19, 2018, 08:16:25 am »

Mooi!

Kan je nog wat meer over de route en het verkeer vertellen?
Gelogd

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 379
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Zomer 2017 naar Marken (Italië), advies gevraagd voor heen en terugweg :)
« Reactie #29 Gepost op: mei 19, 2018, 09:36:57 am »

Mooi!

Kan je nog wat meer over de route en het verkeer vertellen?
Wij hebben geen files gehad, bij treintje konden we vrijwel direct op het treintje, zo leuk. Kaartje kan je ter plekke kopen  Daarna over de pas. Boven op de pas aanrader om te gaan lunchen. Geweldig uitzicht. Staan stenen tafels met bankjes. Daarna doorrijden naar Italië. Steeds even stoppen en genieten van het mooie uitzicht.
Wil je nog iets specifiek weten?

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal