Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: ANWB koerslijst  (gelezen 5782 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
ANWB koerslijst
« Gepost op: september 01, 2015, 09:58:27 pm »

Is er iemand die in het bezit is van de "ANWB koerslijst vouwwagens"? Ook na veel zoeken, ben ik deze lijst nog nergens tegengekomen.

Reden is als volgt:
Aart Kok meldt voor inruil van een tenttrailer op hun website https://www.aartkok.nl/nieuws/2013-aart-kok-tenttrailer-inruilservice het volgende:
"Wij kunnen ook uw Tenttrailer rechtstreeks inruilen, waarbij wij dan de BOVAG/ANWB koerslijst zullen hanteren."

Nu ben ik bang, dat met dit soort regelingen het een ware koehandel gaat worden. Graag weet ik vooraf wat de ANWB hier voor bedragen hanteert.
Uiteraard kan zelf verkopen via MP ook, maar wie weet dat dit ook interessant kan zijn.

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: ANWB koerslijst
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2015, 10:30:43 pm »

Die koerslijst kun je bestellen, ik kom 'm zo gauw (voor vouwwagens) niet on-line tegen.

http://www.bovag.nl/koerslijst
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: ANWB koerslijst
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2015, 07:21:19 am »

Ik heb die koers lijst 2 jaar terug ingezien bij de dealer. Het verschil met waarvoor ik hem via Marktplaats heb verkocht was €2000,-, wat 50% meer was. Dus ik zou die lijst met een grote korrel zout nemen.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2015, 07:23:47 am door Drikusniet »
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: ANWB koerslijst
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2015, 08:07:12 am »

De link van de Bovag had ik ook al wel gevonden, maar de daadwerkelijke lijst dus nog nergens. Dat wordt angstvallig stil gehouden lijkt het wel.

Ik vermoed ook, dat de koerslijst zeer ongunstig is voor ons als verkopende partij. Net wat @Drikusniet al vermeldde.
De vraag is waarom deze lijst gehanteerd wordt? Aart Kok weet ook dat hun vouwwagens een waarde hebben en houden, dat melden ze zelfs op hun eigen website.
Dan kun je bij inruil dus niet gaan werken met koerslijsten is mijn mening.

Een bezoekje aan de Aart Kok dealer gaat denk ik uitsluitsel brengen.
Wordt vervolgd.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2015, 12:41:52 pm door rijzinga »
Gelogd

abbes008

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 571
Re: ANWB koerslijst
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2015, 09:03:13 am »

Een koerslijst kent een inkoop en verkoop principe. Een dealer hanteert altijd de inkoop koerslijst. Dus elk andere verkoopmethode is op voorhand al voordeliger.
Gelogd
Groeten,

Erik

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: ANWB koerslijst
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2015, 10:26:22 am »

Klopt, maar de dealers gaven ongeveer €1000,- meer zonder inruil. Is nog steeds veel verschil.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: ANWB koerslijst
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2015, 10:35:44 am »

De link van de Bovag had ik ook al wel gevonden, maar de daadwerkelijke lijkst dus nog nergens. Dat wordt angstvallig stil gehouden lijkt het wel.


Nee hoor, je moet de lijst (het boekje) alleen even bestellen want ze plaatsen 'm niet on-line  KK
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: ANWB koerslijst
« Reactie #7 Gepost op: september 02, 2015, 12:43:51 pm »

En dat een dealer dus zoveel minder geeft voor een 2ehands vouwwagen, is natuurlijk raar.
Nieuwe vouwwagens hebben een vaste prijs en ook daar valt niet of nauwelijks in te onderhandelen.
Wat ik al zei: koehandel 1e klas
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: ANWB koerslijst
« Reactie #8 Gepost op: september 02, 2015, 01:10:17 pm »


En dat een dealer dus zoveel minder geeft voor een 2ehands vouwwagen, is natuurlijk raar.
Nieuwe vouwwagens hebben een vaste prijs en ook daar valt niet of nauwelijks in te onderhandelen.
Wat ik al zei: koehandel 1e klas
Dat ben ik niet helemaal met je eens.
Een dealer ruilt zo'n vw in. En daarna begint het voor hem weer van voor af aan. Hij moet hem netjes maken, in zijn showroom zetten, evt adverteren, wellicht garantie geven als de vw word verkocht, misschien wel reparaties en of achterstallig onderhoud uitvoeren en dan moet allemaal ook  nog betaald worden.
Maw als je hem particulier verkoopt heeft hij er minder werk van wat ze dikwijls "belonen".
Gelogd

hedix

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 73
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: ANWB koerslijst
« Reactie #9 Gepost op: september 02, 2015, 01:15:54 pm »

Ach koehandel is ook kopen en verkopen. De juiste prijs is de prijs waar je het over eens bent. En die ligt niet vast, maar is afhankelijk van factoren. Is dat zo erg??
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: ANWB koerslijst
« Reactie #10 Gepost op: september 02, 2015, 02:21:53 pm »

Ik heb de lijst een keer ingezien. Toen wij onze combicamp kochten, wilden we kijken wat we terug zouden krijgen voor onze 3 jaar oude Jamet Louisiana. Op marktplaats zouden we toen tussen de 3 en 3,5 duizend euro kunnen krijgen. In de koerslijst werd een inruilwaarde van nog geen €2500,-- gegeven. Daar schrok de dealer van de combicamp van, zo'n grote afschrijving. Wij hebben hem in kunnen ruilen voor 3500,--, ongezien (500 meer dan we als bod hadden op marktplaats, waar we hem ook nog voor moesten demonstreren etc.) De dealer was blij met onze wagen, die in uitstekende staat was en heeft hem zelf voor 4800,-- te koop gezet. Binnen 1 maand was hij verkocht.

Volgens mij zit er aardig wat marge op die tweedehands vouwwagens. Ik zie ook wel eens op marktplaats dealers meebieden op jonge gebruikte vouwwagens. Sommige mensen kopen toch liever een vouwwagen bij een dealer en zijn dan bereid daar een stuk meer voor te betalen dan op marktplaats.

Wanneer we onze Combicamp zouden willen verkopen, doe ik het toch echt zelf, en ga ik hem niet inruilen tegen de waarde in de koerslijst. Of ze moeten er weer echt een realistisch bedrag van maken, maar ik denk dat we gewoon enorm veel geluk hebben gehad met deze mevrouw!
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: ANWB koerslijst
« Reactie #11 Gepost op: september 02, 2015, 03:50:28 pm »

Ik geloof ook niet in een koerslijst voor zaken als een vouwwagen, aangezien leeftijd maar één factor is in de werkelijke waarde van zo'n ding.

Mijn wagen is deze maand vijf jaar oud geworden (dwz in ons bezit) maar aangezien wij er van februari tot en met november mee kamperen ligt het aantal gebruiksnachten waarschijnlijk hoger dan een gemiddeld gebruikte wagen van drie keer zo oud. En mijn tentdoek ziet er -eerlijk is eerlijk- daar ook naar uit ondertussen.

Maar daar houdt zo'n koerslijst echt geen rekening mee.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: ANWB koerslijst
« Reactie #12 Gepost op: september 06, 2015, 05:47:53 pm »

De koerslijst is verre van interessant kan ik inmiddels melden. De prijzen die daar in staan, zijn gewoon beschamend. Overigens staan in het nieuwste boekje geen vouwwagens meer.

De AK dealer vind zelf de koerslijst ook niet echt representatief en probeerd met creatieve cijfers er toch wat van te maken. Dan nog is het bedrag wat je voor je VW krijgt bijzonder laag.

Uiteindelijk zelf de vouwwagen verkocht via MP en er echt beduidend meer voor gekregen!

Nu de laatste dingen afhandelen / onderhandelen en we zijn straks de eigenaar van een nieuwe Aart Kok Livingstone Tent&Trailer met River Lodge tent.
Gelogd

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 147
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: ANWB koerslijst
« Reactie #13 Gepost op: februari 25, 2016, 02:33:40 pm »

Gisteravond onze nieuwe/tweedehandse vouwwagen verzekert.
https://eol.europeesche.nl/ebc/initGetrokkenVoertuig.do?prod=CA&rek_courant_nummer=7455&flowId=37072110-0856-4bcd-8afe-ca68d324f2c8#ebc=1
Je vult bouwjaar, merk en type in.
De verzekeraar geeft dan de dagwaarde weer.
Dat kan je een richtlijn geven. Of het overeenkomst met de verkoopwaarde is altijd de vraag, dat is vraag en aanbod; wat de gek ervoor geeft.
Maar het geeft je wel een indicatie.

 
Gelogd
Fly High

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: ANWB koerslijst
« Reactie #14 Gepost op: maart 05, 2016, 07:20:41 pm »

Verzekering heb ik bij Reaal geregeld. Een Rols moet je als een Rols verzekeren en niet als een Lada. Wij hebben hem dan ook tegen nieuwwaarde verzekerd.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal