Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Combi-camp => Topic gestart door: Patrick 01 op augustus 08, 2020, 10:58:34 pm

Titel: Combi camp valley 2012
Bericht door: Patrick 01 op augustus 08, 2020, 10:58:34 pm
Wij hebben een combi camp valley lits jimeaux uit 2012 op het oog zonder keuken (vinden wij ook echt niet nodig). Nu ben ik alleen bang voor de 10" bandjes of dit stabiel genoeg is om 120 te rijden in Frankrijk. Ik wil geen discussie of dit verstandig is maar hoop dat er mensen zijn met een valley die hier iets over kunnen zeggen uit eigen ervaring. Ook twijfel ik of ik niet beter een jonger model kan pakken maar kan niet echt de voordelen/verbeteringen vinden. De prijs is 4500€ en dan zit er ook nog een gastencabine bij, lijkt me een prima prijs toch?
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Alex op augustus 08, 2020, 11:02:33 pm
10 inch vond ik geen probleem.
Goede bandendruk erop en goed beladen dan gebeurt er niks.
En natuurlijk goed de weg in de gaten houden.
Bij teveel hobbels er rekening mee houden maar dit moet bij elk formaat banden.


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Patrick 01 op augustus 08, 2020, 11:44:50 pm
Wat ik ook niet heel duidelijk vind is of een valley standaard schokdempers heeft. Zo niet kunnen deze achteraf worden gemonteerd en wat kost zoiets? Schokdempers lijken mij meer te doen dan een grotere wielmaat nl.
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Koos op augustus 09, 2020, 06:48:17 am
Jaren met een ccv naar Frankrijk gereden met bagage voor 5 personen.
Waar mogelijk werd er 130 gereden. Nooit geen problemen gehad.
Wel zorgen voor voldoende bandenspanning.
Onze ccv was uitgerust met schokdempers. De schokdempers staan in de optie lijst. Deze zijn naderhand aan te brengen. Ze staan in de prijslijst voor 195 euro, zie website combicamp.
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: CEO op augustus 09, 2020, 09:09:03 am
Banden lijken me duidelijk, gezien de voorgaande posts.

Valley heeft een geweldig opzetsysteem, veel bagegeruimte. Voordeel van de Valley is dat je (mocht je er ooit een keuken aan willen kopen) de wielen kunt verplaatsen. Nadeel kan zijn dat veel van de bagage op het bed vervoerd wordt. Dus bij een overnachting zal je alles eraf moeten tillen.

Wel vind ik persoonlijk het een tamelijk straffe prijs. (Maar he, dat zegt misschien ook iets over de waarde van onze CC  ::))
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Alex op augustus 09, 2020, 09:28:25 am
Schokbrekers zijn niet perse nodig.
Of je moet legaal 100 km per uur door Duitsland willen rijden.
@CEO de prijzen van vouwwagens zijn op dit moment veels te hoog.
Dit krijg je als de vraag hoog is.
Maar ben wel van mening voor deze prijs moet de wagen wel op en top in orde zijn.
Zo niet geduldig verder kijken

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Patrick 01 op augustus 09, 2020, 09:31:44 am
De banden hoef ik me dus geen zorgen om te maken. Schokdempers kunnen altijd nog dus dat is top. Qua bagage zou ik zeggen als bv tafel stoelen campingkastje op het bed moeten vind ik geen probleem. Zolang er maar voldoende ruimte is om alles mee te nemen. De prijs kan ik uiteraard gewoon lager gaan en als de verkoper dat niet wil kijk ik rustig verder. Mijn gevoel zegt dat 3500€ een reële prijs is.
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Alex op augustus 09, 2020, 09:36:25 am
Ik heb de spullen die ik altijd gebruik op bij een overnachting op het bed liggen.
Denk in mijn aan tafel en stoelen en worteldoek die onder het kuipzijl gaan.
Kastjes gebruiken we alleen als we langer staan dus die blijven onder het bed.


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: metalpe op augustus 09, 2020, 09:51:35 am
Lastig van die 120.
In m'n vorige VW, met 10 inch reed ik niet harder dan 110-115.
Nu, met grotere banden rij ik 125.

Maar ...
Dat is totaal nergens op gebaseerd. Gewoon op m'n gevoel en het idee dat 10" klein is. Geen idee of het echt verschil maakt.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Alex op augustus 09, 2020, 10:30:05 am
Lastig van die 120.
In m'n vorige VW, met 10 inch reed ik niet harder dan 110-115.
Nu, met grotere banden rij ik 125.

Maar ...
Dat is totaal nergens op gebaseerd. Gewoon op m'n gevoel en het idee dat 10" klein is. Geen idee of het echt verschil maakt.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
Dit is volgens mij wel de goede manier.
Als de wagen niet lekker voelt bij een bepaalde weg dan hoeft dit niet aan belading/banden te liggen natuurlijk.
De weg is ook een bepaalde factor natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: C5CCV op augustus 09, 2020, 09:55:52 pm
Toch nog even over het woord ‘bandjes’, Ondanks dat het 10 inch velgen zijn kun je bij de Venezia en Valley m.i. niet echt spreken over bandjes. Dit zijn serieuze banden (met 205mm breedte breder dan vele autobanden) en niet te vergelijken met de 10 en 12 inch bandjes die onder veel andere vouwwagens zitten, die vaak maar 125/135mm breed zijn en ook minder hoog.


Wilde ik toch even gezegd hebben 😊
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: CEO op augustus 09, 2020, 10:41:54 pm
zijn volgens mij ook geen diagonaalbanden, dat scheelt ook (positief) in rijgedrag.
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Patrick 01 op augustus 11, 2020, 11:25:39 am
Deze valley is inmiddels verkocht. Nu maar even afwachten of er een mooie te koop komt voor een reële prijs. Bandjes maak ik me naar aanleiding van jullie bevindingen iig geen zorgen meer over.
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Patrick 01 op augustus 12, 2020, 05:00:08 pm
Kan je eigenlijk bij de valley, venezia, country de keuken eraf laten als je deze niet mee wil nemen? Of kan dit niet ivm Aalst die dan helemaal uit balans is. Keuken weegt nogal wat nl. Wij hoeven geen keuken maar dan kan ik ook op mp kijken met keuken en deze gewoon verwijderen.
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: CEO op augustus 12, 2020, 05:03:09 pm
Bij de wagens zonder wielkasten (dus met kleine wielen) kan je vaak de as verplaatsen. Dan zou je de keuken eraf kunnen halen, of er juist aan hangen.

De keuken kan gedemonteerd worden, wel zou het kunnen dat je dan gaten van de draagbeugels krijgt.
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Koos op augustus 12, 2020, 09:58:18 pm
Kleding hadden we in boxen op het bed liggen. Konden we tijdens een overnachting zo eraf pakken.
Tafel en 5 stoelen en matten lagen op de vouwwagen. Soms hadden we nog een waterdichte zak erbij.
Alles werd met spanbanden vastgemaakt en afgedekt met een netje.

We hadden een combicamp hoes. Deze was echter niet goed bestand tegen de hoge snelheden. Het stiksel ronde de rits is kapot geklapperd
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: C5CCV op augustus 13, 2020, 01:14:50 pm
Wij hebben ooit een Valley zonder keuken gekocht en daar een keuken aan gemaakt. Die gaten waar de beugels in het paneel doorheen komen zitten er altijd in. De bekabeling zat met overmaat onder de vouwwagen aangebracht, ofwel het monteren van de keuken was zo gebeurd. De weg andersom kan dus ook vrij eenvoudig. De lampen zet je op de bak, de bekabeling rol je op en zet je onder de wagen vast met een tyrap.
Als je niks op de dissel plaats zou ik het wel 'aandurven' om de as niet te verplaatsen. Als je bv fietsen op de dissel gaat zetten dan raakt de wagen wel heel erg uit balans en kun je de as beter naar voren (laten)  plaatsen.




...... maar, als je een wagen met keuken zou kopen, waarom dat niet gewoon laten zitten? Of je hem nu als keuken gebruikt, als opslag of aflegruimte; je hebt er eigenlijk geen nadeel van en hoeft er ook niet mee te zeulen.


Wij hadden een beetje de omgekeerde route; omdat wij, komende vanuit een Conway, waar wij altijd met die keuken liepen te zeulen, dachten 'nooit meer een keuken', hadden wij een CC zonder keuken aangeschaft. Echter kreeg ik er destijds, voor aflevering, steeds meer spijt van. Bij een CC hoef je tenslotte niet met die keuken te zeulen. Vandaar dat ik er direct een keuken voor had gefabriceerd (staat in projecten)
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Patrick 01 op augustus 14, 2020, 04:36:18 pm
De reden om eventueel zonder keuken te kamperen is het volgende:

1. We willen niet in de tent/onder de luifel koken. De keuken weegt nogal wat (eventueel wielen eronder maken)?
2. Wij hebben een C-max 1.0 125pk waar ik een trekhaak onder heb laten zetten. Als we met een caravan op pad zouden gaan dan moet er een extra cooling opkomen (honderden euro's) maar dit was met een lichte vw of bagagewagen niet nodig volgens garage. Ik ben dus bang dat een beladen valley, country ook te zwaar wordt voor de auto en heb geen zin om de aanpassing aan de auto te doen indien niet nodig. Dus zonder keuken. Verder hebben we vanuit de tent alles al.




Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Koos op augustus 14, 2020, 05:03:31 pm
Als je de keuken eraf haalt verandert de balans van de vouwwagen. Ik meen me te herinneren dat je dan de as moet opschuiven. Heb hier wat over gelezen op dit forum of het combicamp forum
Anders even de VWS hierover bellen
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: CEO op augustus 15, 2020, 10:51:00 am
Mijn 3-cilinder 1.2 benzinemotor heeft 130 BHP, nooit problemen met onze kar, of de caravan van mijn ouders gehad. Mijn voiture mag 1600 kg treken.
Volgens de specs mag de ford 1200 kg trekken. Dan lijkt een koeling voor een klapkar van maximaal 750 kg me een tikkie overdreven. Wel helpt het om tijdig terug te schakelen.

Persoonlijk, maar dat is een mening, zou ik het wel doen.
En wij hebben de keuken wel en zouden zeker niet anders willen: altijd gebruiksklaar, fijne werkhoogte.
Titel: Combi camp valley 2012
Bericht door: danny0604731 op augustus 15, 2020, 11:07:34 am
Misschien ter overdenking.....mijn vouwwagen (Aart Kok livinstone gamedrive) dus met vaste keuken, weegt met volle bepakking 680kg . Ik rij een 1.0 met 105 bhp. In de bergen en op het vlakke nergens last van. Motor wordt zeker niet te warm en remmen ook niet. Fietsen staan bij mij op het dak van de auto.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Patrick 01 op augustus 16, 2020, 09:04:31 pm
Misschien valt het idd mee (lijkt mij ook) maar als de Ford dealer je vertelt dat er een extra ventilator bij de trekhaak geplaatst wordt indien je een zware VW of caravan gaat trekken dan word je toch "bang". Nu zal ik geen 750kg totaal halen dat lijkt me sterk. Ik ga er is rustig over nadenken, bedankt voor de tips,adviezen. O ja wordt het tentdoek niet vies van het koken? Wat zijn jullie ervaringen hierin?
Titel: Combi camp valley 2012
Bericht door: Theu op augustus 16, 2020, 09:17:14 pm
De extra ventilator word vaker gemonteerd als er een trekhaak onder de auto word gehangen bij Ford. Is afhankelijk van de motoruitvoering.
Ze kunnen immers niet van tevoren weten of er alleen een fietsendrager op de haak staat of het max. toegestane gewicht aan wordt gehangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: CEO op augustus 16, 2020, 09:23:31 pm
Tentdoek wordt niet vies: er zit een grote klep voor!

Als de kinderen los gaan, doen ze dat buiten, op de Skottel. Ook grillen we vaak vlees op dat ding. Dus: we koken 's-morgens een eitje en in de avond koken we rijst, pasta of bakken aardappeltjes. Geen vlekken oid bij ons.

Voor wat betreft de dealer: die wil niet alleen verkopen, maar mensen in de autobranche kijken ook iets anders tegen auto's aan dan andere mensen... 
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Drikusniet op augustus 16, 2020, 10:54:33 pm
Luchtweerstand is een veel belangrijkere factor dan het gewicht voor het benodigde motorvermogen. 650, of 750 kg  heeft alleen invloed bij lagere snelheid, boven 85 km/H is de luchtweerstand de bepalende factor.
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Patrick 01 op augustus 17, 2020, 08:01:45 am
Op snelheid zal het probleem niet zijn maar file rijden en bergen dan zal het gewicht toch in beweging gebracht moeten worden. Dan heb je meer koppel nodig bij een hoger gewicht. Maar ik denk ook dat het allemaal wel zal meevallen.

Ik ga iig de valley of country zoeken en heb hier nog tot volgend jaar de tijd voor om een mooie te vinden. Met of zonder keuken maakt me niet heel veel uit maar met keuken naar aanleiding van de feedback begint wel de voorkeur te krijgen.
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Mirri74 op augustus 17, 2020, 09:03:09 am
Misschien valt het idd mee (lijkt mij ook) maar als de Ford dealer je vertelt dat er een extra ventilator bij de trekhaak geplaatst wordt indien je een zware VW of caravan gaat trekken dan word je toch "bang". Nu zal ik geen 750kg totaal halen dat lijkt me sterk. Ik ga er is rustig over nadenken, bedankt voor de tips,adviezen. O ja wordt het tentdoek niet vies van het koken? Wat zijn jullie ervaringen hierin?

Ik heb een Ford focus 1.0 ecoboost. De motor is me nooit warmer dan normaal geworden. Ik rijd wel alleen Nederland en België. Dus voornamelijk heuveltjes 😁
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: PenH op augustus 18, 2020, 05:49:46 pm
Ford schrijft bij dit type motor en het plaatsen van een trekhaak voor, dat er een extra koeling wordt geplaatst. Deze bestaat uit een elektrische waterpomp en een ventilator. Zoals ik het begrepen heb (geen garanties...) is deze extra koeling ter bescherming van de motor na een zware rit. Bijvoorbeeld als je net je caravan, in de hitte, plankgas, een berg hebt opgesleurd en dan direct de auto afzet om te genieten van het uitzicht. De extra el. pomp houdt de koelsysteem dan actief tot de boel voldoende is afgekoeld.
Je kunt hetzelfde bereiken door de motor na een dergelijke rit een paar minuten te laten draaien.
Persoonlijk denk ik niet dat het weglaten van de keuken veel verschil zal maken. Ik neem aan dat je toch een potje wilt koken op de camping. En dan neem je weer extra spullen ipv de keuken mee.
Titel: Re: Combi camp valley 2012
Bericht door: Patrick 01 op augustus 18, 2020, 09:07:30 pm
Zoals jij dat beschrijft is het idd zoals het mij is verteld. Extra ventilator en waterpomp. Ik ben er idd wel uit dat die keuken het verschil niet zal maken.
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal