Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke gasfles in disselbak CCC?  (gelezen 2270 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Welke gasfles in disselbak CCC?
« Gepost op: april 26, 2017, 04:45:56 pm »

Hallo,

Ik heb even gezocht op de zoekwoordenn'gasfles combi camp', maar ik vind niet zoveel eigenlijk. Dus daarom hier even de vraag: welke gasfles hebben jullie in de dissel aangesloten staan?

Groet,
Caroline
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Welke gasfles in disselbak CCC?
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2017, 07:14:28 pm »

Wij hebben 2 Twiny flessen van Primagaz. Vooral de snelsluiting en de verkrijgbaarheid in Frankrijk vind ik top, kost wel weer extra die snelsluiting. We hadden deze al ivm de oude type disselbak van het '2016' model. Daar passen deze goed in.

We hebben nu het 2017 model en volgens mij gaan daar de standaard groene 5 kg flessen ook in passen. Zal zo even kijken want ik heb toevallig zo'n flesje staan....

Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Welke gasfles in disselbak CCC?
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2017, 07:31:38 pm »

JA past! Ik snap niks van die gasflessen, statiegeld, nieuwjaren blabla. Dit zo een 5kg fles zijn. Maar dat is de vulling.

Zo zo'n fles moeten zijn: https://www.dewitschijndel.nl/jewa-gas-stalen-5-kg-gasfles/

Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Welke gasfles in disselbak CCC?
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2017, 04:33:07 pm »

Ahhh bedankt!

Ik heb inmiddels inderdaad ook wat algemene info gevonden als je niet zoekt op combi camp.

Maar goed om te zien dat de wat grotere groene fles past. Daar ging het me een beetje om, of de afmeting van de disselbak wel / niet beperkingen in de keuze zal geven. Nu is onze dissenbak wel uit 2007 dus misschien een andere maat...

Ik zou eigenlijk moeten weten wat voor drukregelaar erin hangt. Campinggaz heeft toch als enige een 'eigen' afwijkende drukregelaar?
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Welke gasfles in disselbak CCC?
« Reactie #5 Gepost op: april 27, 2017, 08:25:32 pm »

Standaard zit de campinggaz koppeling erin. Wij hebben de 'Normale' koppeling erin laten zetten. Bij de Twiny heb ik een verloop.

In oudere disselbakken hebben niet de ruimte voor de groene 5kg fles. Die past pas vanaf het 2017 model.

Iemand op het cc-club forum heeft wel een mod geplaatst voor het kunnen plaatsen van 5 kg flessen in de pre-2017 disselbakken.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Welke gasfles in disselbak CCC?
« Reactie #6 Gepost op: april 28, 2017, 09:09:47 am »

Wat EriLin zegt klopt, alleen is de nieuwe disselbak waar ook de 5kg fles in past al iets langer leverbaar en werd vanaf 2014 of 2015 al op de 'oude' modellen verkocht. Maar in de oudere bakken past deze fles dus niet. Je zou dan de 2.5kg stalen fles kunnen gebruiken of de Campingaz 907. Let er dan inderdaad welk even op dat deze een andere drukregelaar gebruiken.

De aanpassing die sommige CC-eigenaren hebben gedaan is het maken van een gat onder in de disselbak waar dan zeg maar een soort verdieping in gaat (wij vergelijken het altijd met zo'n stalen hondendrinkbak) waardoor de fles meer hoogte tot z'n beschikking heeft.

Ik heb zelf de 2.5kg stalen fles in de disselbak staan. Vanwege de prijs, maar ook omdat Campingaz het bij lagere temperaturen laat afweten.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Welke gasfles in disselbak CCC?
« Reactie #7 Gepost op: april 28, 2017, 10:06:39 am »

Dank voor de info!

Kennelijk hebben de verkopers gewoon de standaard drukregelaar voor Campinggaz gehouden. Ik heb nog even contact gezocht en de dame antwoordde: we hadden en een blauwe gafsles.

En aangezien wij hier nog twee 907 flesjes hebben, beginnen we daar eerst maar eens mee.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal