Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Combi-Camp Venezia, handige tips  (gelezen 1759 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gavia

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Venezia
Combi-Camp Venezia, handige tips
« Gepost op: juli 27, 2020, 09:50:56 am »

We zijn voor het eerst kamperen in de Combi-Camp Venezia, die ik vorig jaar o.a. hier getipt kreeg. Nu hij eenmaal staat ben ik er hartstikke blij mee! En ook super fijn dat je al heel veel in en op de vouwwagen kwijt kan.

Voorwaarde was dat ik hem alleen op moet kunnen zetten. Nu ben ik momenteel zwanger, dus hulp gevraagd. En dat was maar goed ook. Het opzetten viel me toch tegen! Natuurlijk is het wennen, leren en routine opbouwen. En helaas hadden we hem niet een keer voor proef kunnen opzetten.

Maar waarom ik dit topic open: er zijn vast dingen die we handiger kunnen doen. Van die praktische tips en trics.
Waar we tegenaan liepen: aan de voorkant moet hij waterpas worden gezet met het neuswiel, maar, wij hadden daarvoor ook de wig nodig. Hoe zou me dat in mijn eentje moeten lukken? Iemand een handigheidje?

En de stokken van de voortent? We moesten deze er helemaal uithalen en dan omdraaien en het smalle gedeelte uittrekken. Kan je de stokken er ook zo in laten zitten? Dus dat je direct het smalle gedeelte eruit kan trekken, zonder het brede gedeelte er eerst helemaal uit te hoeven halen?

Ik had even gemist dat er geen grondzeil bij zat, dus die heb ik nu los besteld.
De luchtbedden bleken te breed voor het gastverblijf, dus nu ligt een van de kinderen op de vloer in het midden. Even op zoek naar nieuwe luchtbedden.
En de stokken ga ik met een kleurtje tapen, zodat we beter weten welke stok waar moet.

Kan ik aan de stangen in de binnentent een kapstokje hangen?

En mijn vader heeft een extra stok gezet in de voortent, ter ondersteuning, is dat ook nodig?

Hebben jullie nog meer tips, die niet in het (nogal summiere) boekje staan? Ook voor het afbreken bijvoorbeeld?
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Combi-Camp Venezia, handige tips
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2020, 01:28:18 pm »

Hoi Gavia

Ik denk dat routine opbouwen sowieso gaat helpen. Ik heb zelf geen combi camp maar ik zag op youtube al wat opzetinstructies. Misschien heb je die al bekeken, maar zo niet, dan zou ik die zeker eens goed bestuderen.
Het aanbrengen van tape hebben wij destijds in onze vorige vw ook gedaan. Helpt enorm om de volgorde juist te hebben. De tape hebben we aangebracht toen de vw al op stond.

Geniet nu vooral van je nieuwe vouwwagen!
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Combi-Camp Venezia, handige tips
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2020, 04:09:22 pm »

Ik heb wel een CC.

Die kapstok staat ook in mijn knutsel-topic (https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=22050.0) die klapt bij ons gezellig mee in en uit.

Het frame van de voortent behoeft geen extra ondersteuning, tenminste, zolang het niet erg hard waait.
Heb je de instructiefilmpjes van de CC al gezien op Youtube? (https://www.youtube.com/watch?v=0QgKEQYExFk)
Er zijn er drie, dit is deel 1.

Bensi had vroeger een CCV en die had een trucje om een wiel op een wig te krijgen. (https://www.youtube.com/watch?v=KFz3DfZ0Fo4)
Overigens zijn de meeste kampeerders best hulpaardig, maar ook eigenwijs. Zorg dus dat je zelf handigheid krijgt zodat je mensen helder kunt instrueren.

Ik vermoed zomaar dat er op dit forum ook leden zijn die je willen helpen met proefopzetten. Na Corona wil ik dat ook wel, indien gewenst.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal