Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Horrengaas in de boogluifel flexi  (gelezen 1514 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

miellyn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Combicamp flexi comfort xl
Horrengaas in de boogluifel flexi
« Gepost op: augustus 18, 2020, 10:29:24 pm »

Hallo allemaal,

Wij zijn dit jaar naar friesland geweest en hebben daar prima gekampeerd met onze flexi comfort xl. Helaas zijn we vooral ‘s avonds volkomen lekgeprikt door muggen. Daarnaast waren er veel vliegen en steekvliegen doordat we op een boerencamping stonden vlakbij koeien. Nou hebben we gemerkt dat we de deuren van de flexi eigenlijk niet heel fijn vinden. Ze zijn dik en zwaar en maken de binnenkant van de tent erg warm. De zijkanten en achterkant van de tent ventileert prima, maar die deuren dus niet. Verder vind ik ze een ramp om in te ritsen, en de term deur klopt wat mij betreft ook niet. Barriere zou beter passen.

Nu de vraag: wie heeft er ervaring met de horren deur voor de boogluifel?
Maakt dat inderdaad de hele tent mug-vrij? Kun je de deuren dan uit de tent laten, en een grote leefruimte maken?

En een tweede vraag: hoe gaan jullie om met de deuren, als je de binnentent beestvrij maar ook koel wilt houden?
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2020, 10:35:54 pm door miellyn »
Gelogd

Wammes67

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi XL/LL
  • Klapperdeklap
Re: Horrengaas in de boogluifel flexi
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2020, 11:21:49 pm »

Ik heb je vragen hieronder beantwoord:
Nu de vraag: wie heeft er ervaring met de horren deur voor de boogluifel?
Yep wij hebben en gebruiken de hordeuren
Maakt dat inderdaad de hele tent mug-vrij?
Niet 100%, maar het helpt zeker.
 Kun je de deuren dan uit de tent laten, en een grote leefruimte maken?
Ja zeker geen probleem, als je de tent inclusief luifel hebt staan en afgespannen kan de middenstok eruit. Dat is onafhankelijk van de hordeuren.



En een tweede vraag: hoe gaan jullie om met de deuren, als je de binnentent beestvrij maar ook koel wilt houden?
Bij het opbreken dit jaar kwamen we erachter dat het koeler wordt in de tent als je de tochtflap onder de wagenbak weghaalt. Tja beestvrij is dan wat lastig. Hoewel muggen  niet van tocht houden.

De deuren plaatsen wij terug en doen de horren boven in open en wij spannen de flappen aan de buitenkant van de horramen (zijkant) af met zgn quickflips (wordt ook gebruikt voor het vastzetten van tenttapijt).

Helpt dit?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2020, 11:23:30 pm door Wammes67 »
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Horrengaas in de boogluifel flexi
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2020, 10:07:15 am »

We hebben de hele hittegolf op de camping in Limburg gestaan. Afkoelen en beestvrij houden betekent alle ventilatie open zetten. De bovenste ramen van de deur, zit horgaas in, in de zijkanten zitten 2 grote flappen die open kunnen, de kleine driehoekjes en tot slot de ramen van de slaapcabine. Dan heb je aan alle zijden van de tent ventilatie. Tja en koeler dan buiten gaat het in de tent niet worden, maar je tikt de veertig graden ook niet aan met de tent in de zon en 36 graden buiten.
Gelogd

miellyn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Combicamp flexi comfort xl
Re: Horrengaas in de boogluifel flexi
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2020, 11:33:30 am »

Dank jullie wel!

@wammes: dat helpt inderdaad! Hoe makkelijk loop je naar binnen als je de hordeuren in de luifel hebt zitten? Is er een logische deur?

@par: De ventilatie hebben we goed open gehad, en dat hielp al veel. Maar de deuren hebben alleen bovenin ventilatie, en dat vind ik erg weinig. Dat blokkeert veel luchtstroom, zeg maar.
Ook vind ik de deuren zwaar inritsen, en moeilijk open te doen. In onze vorige tent zat een deur die makkelijk opzij te duwen was, en die je ook weg kon rollen. Dat mis ik eigenlijk wel.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Horrengaas in de boogluifel flexi
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2020, 01:39:06 pm »

De Flexi heeft inderdaad niet echt een deur. Het is eerder een voorwand in twee delen. Om ‘de deur’ open te zetten doen wij het volgende:
Rits één voorwand deel open tot ongeveer het midden van de bovenkant. Ook de onderzijde half open ritsen. Vervolgens het losgeritste deel naar binnen klappen. Bij ons zit in de bovenhoek van de voorwand een zwarte kunststof haak. Deze haak klem ik om het koppelstuk (T-stuk) dat in het midden van de voorwand zit. Het blijft dan netjes hangen en de doorgang is breed genoeg om er makkelijk doorheen te lopen.
Als je de ritsen wat meer gebruikt worden ze wel soepeler. Wat ook helpt is om een beetje tegen het tentdoek te duwen, dan gaat de runner makkelijker de bocht door.
Gelogd

Wammes67

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi XL/LL
  • Klapperdeklap
Re: Horrengaas in de boogluifel flexi
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2020, 02:51:54 pm »

Als de horren er in zitten is de meest logische ingang vanuit het midden.
Daarom hebben we de elastieken voor de circustent opening :)6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal