Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Comfort van de keuken in de Flexi Comfort verhogen  (gelezen 1467 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wammes67

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi XL/LL
  • Klapperdeklap
Comfort van de keuken in de Flexi Comfort verhogen
« Gepost op: augustus 30, 2020, 03:51:46 pm »

Geïnspireerd door andere posts van aanpassingen in de keuken is ook onze keuken klaar voor het volgende kampeerseizoen.
1. De linkerkant was voor ons al klaar met de messenblok-plank en de uitbreiding om de snijplanken om te bergen. https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=25588.0
2. De rechterkant heeft nu 4 lades. 1 originele en 3 lades van populieren triplex 9mm op ladegeleiders. De 3 extra lades kunnen worden uitgenomen. De aanpassing doet niets af aan het origineel. Voordeel is dat ik de stalen plaat niet meer hoef mee te nemen. Ik heb het niet gewogen, maar ik vermoed dat mijn lades niet veel zwaarder zijn.
Ter bescherming de lades voorzien van 2 lagen jachtlak (1x verdund, 1x normaal)
En de lades lijken scheef, maar dat is de bovenkant. Helaas ondanks meten en meten  ::), waren de eerste versies te hoog om in uit en de geleiders te halen. De besteklade kan worden uitgenomen maar zit daarvoor net te hoog om dat op de bedoelde manier te kunnen. Het kan als ik de twee steunen vooraan weghaal. We hebben besloten om het zo te laten.
3. Rechts een extra afzetplank gemaakt van timmerpaneel en 4 verlijmde stukken vurenlat (ca 34x27). 4 schroeven er in het zit vast. De ondersteuning is eenvoudig in te schuiven.  Ook hier jachtlak op het hout ter bescherming.

Bij een foto een meetlat op de foto gezet zodat je een idee hebt van de hoogtes.

Nogmaals dank aan alle inspirerende oplossingen van jullie. Bij deze die van ons.

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Comfort van de keuken in de Flexi Comfort verhogen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2020, 04:17:43 pm »

Mooi  :J
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Comfort van de keuken in de Flexi Comfort verhogen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 30, 2020, 04:23:26 pm »

Dat ziet er netjes uit!
Gelogd

Wammes67

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi XL/LL
  • Klapperdeklap
Re: Comfort van de keuken in de Flexi Comfort verhogen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 30, 2020, 06:40:35 pm »

Merci!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Comfort van de keuken in de Flexi Comfort verhogen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 30, 2020, 07:07:38 pm »

Mooi  gemaakt hoor! De standaard open vakken zijn ook helemaal niet handig, eigenlijk zou CC daar zelf lades/bakken voor moeten aanbieden vind ik. Maar zelf zoiets kunnen maken is nog veel leuker!
Zelf heb ik er ook houten lades op maat voor gemaakt, alleen niet met van die mooie lade geleiders, eigenlijk alleen een stel bakken dus  :H
Ik wist trouwens niet dat het middelste schapje uit de keuken gehaald kon worden. Of moest je hier nog 'breekwerkzaamheden' voor verrichten?
Gelogd

Wammes67

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi XL/LL
  • Klapperdeklap
Re: Comfort van de keuken in de Flexi Comfort verhogen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2020, 09:03:31 pm »

Merci @PenH

Het middelste schap is van plaatstaal en is demontabel. Dat scheelt veel inderdaad.
Voordeel van deze ladegeleiders is dat ze niet de hoofdprijs kosten én redelijk licht.

En eens dat CC dit als optie zou kunnen aanbieden, maar ik vind zelf maken een mooie uitdaging :)6]. En een reden om de electrische tacker te gebruiken.


Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal