Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Nog wat vraagjes cccx  (gelezen 3256 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Nog wat vraagjes cccx
« Gepost op: maart 29, 2021, 08:56:29 pm »

In afwachtting tot de levering van onze nieuwe cccx, vroeg ik mij het volgende af.

Met onze cabanon Mercury (verlengd afdekzijl) namen we echt onmeunig veel mee:
4 klapstoelen
2 vouwstoelen
2 strandstoelen
2 tafels
1 grote voorraadkast
1 mega grote gaderobe kast
2 toppers
droogrekje

Best veel dus ::)...Vervolgens in de bankjes nog veel zaken zoals 4x slaapzak, oventje, koffiezet apparaat, waterkoker, lampen, verlichting, spelletjes, klerenhangers, pingpon betjes, fleecedekens en dan in het gangpad nog 1 krat met tijdschriften en 1 krat met boodschappen.

Kortom daar ging nogal wat in!

We hebben ondertussen flink gereduceerd nu de meiden een stuk ouder zijn, dus blijft er dit nog over :+:
1 tafel (feather light van 120 bij 70)
4x vouwstoelen (outwell Ullswater, ook niet zwaar)
slaapzakken, willen we uitgerold op het bed leggen
garderobe kast gaat niet meer mee, voorraadkast wel
Toppers gaan niet meer mee
2x popup fresh en black van Decathlon
droogrekje gaat ook niet meer mee (waslijntje)
lampen gaan led "buizen "worden en dus geen grote losse "bullit lampen"

We hebben afgelopen weekend, even gekeken hoe het mogelijk zou moeten passen. Lees-> wij hebben zonder kijken de vouwwagen gekocht in Corona tijd, dus we kunnen niet echt inschatten hoe het moet gaan passen met de ruimte onder het bed. Gelukkig met afmetingen van het internet, het forum en filmpjes komen we een heel eind, maar wat denken jullie gaat het zo passen?:

De tafel met blad kant op de bodem, daarboven op de 4 vouwstoelen,2x strandstoelen en de voorraadkast. Dit komt kwa hoogte niet boven de 30 cm uit. Een krat is toch gauw 30 cm hoog, dus volgens mij moet dat passen. Dit ligt dan zeg maar aan de keukenkant van de bak.
2 kratten links naast met de spelletje, oventje, koffieapparaat etc
Naast de kratten de stokken en het tentdoek
Slaapzakken willen we uitrollen op het bed
2 fresh en black tentjes, willen we ook op bed leggen

Zou dit moeten gaan werken, ook de spullen die we op bed willen leggen?
ik heb ook geen idee, hoe handig de stokken en het doek "makkelijk"in de bak liggen. Neemt dit veel ruimte in beslag? Zit hier een jute zak om heen bv?
Hebben jullie op de bodem nog iets liggen, zoals bv autotapijt, wat je ook wel eens in de kattenbak hebt liggen? Lijkt me wel handig tegen het schuiven?

Ben benieuwd wat jullie denken, ik vind het zo lastig om een voorstelling te krijgen in mijn hoofd aangezien we het de vw nog niet met eigen ogen hebben gezien..

Alvast bedankt!



« Laatst bewerkt op: maart 29, 2021, 09:25:36 pm door superkoe32 »
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Nog wat vraagjes cccx
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2021, 09:22:49 pm »

Dit lijstje klinkt niet meer als extreem veel en zou moeten passen. Maar “meten is weten” dus je zal even geduld moeten hebben tot de kar voor de deur staat en je echt kan passen. Pas dan zie je wat handig is. Let ook op je kogel druk en verdeel je gewicht goed. Wij hebben als eerste geïnvesteerd in stevige klap kratten met deksel die heel mooi passen.
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Nog wat vraagjes cccx
« Reactie #2 Gepost op: maart 29, 2021, 09:58:02 pm »

Wij hebben de ervaring dat als je alle opties hebt de wagen vol ligt van achter tm de wielkasten.

Wij stoppen de losse tent-delen niet meer in de zakken. Vouw ze juist groot op, en gaan direct onder het bed.

Stoelen (2st) leggen wij op het bed- de kinderstoelen zijn opvouwbaar en gaan in de bak.

Ergens in mijn topic zie je een aantal foto’s van de bak zoals ik m had ingepakt.
Een beetje puzzelen en dan kan er veel in. Zware dingen achterin- hij is neuszwaar.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Nog wat vraagjes cccx
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2021, 08:09:56 am »

Zo is het lastig in te schatten.

Wij hadden alles voor 5 personen erin liggen, maar geen kasten mee. De door jou genoemde stoelen ken ik niet, maar wij hebben 2 standenstoelen op elkaar liggen en dat is ongeveer de hoogte van de bak (Crespo, niet al te vlakke modellen).

Misschien een tip: wij hebben een stokkenzak aan de keukenzijde in de bak liggen, die ligt tussen het bedframe en de keuken. Daar gaan alle stokken in, gemakkelijk te pakken en kost weinig ruimte in de bak.

Ik ben bang dat je toch een dagje zult moeten puzzelen.

Puntje van aandacht bij deze kar is dat hij vrij snel een forse kogeldruk oplevert. Wij hebben de luchtige zaken voorin liggen (stoelen is maar weinig materiaal net als het extra dekbed) en de massievere zaken achterin (haringbak, gereedschap, tentdoek).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Nog wat vraagjes cccx
« Reactie #4 Gepost op: maart 30, 2021, 12:02:38 pm »

Bedankt voor jullie reacties!

@CEO, de ruimte waar julie de stokken neer leggen,  bedoel je daarmee de ruimte die je volgens combi camp beter niet kunt gebruiken omdat daar het doek in valt met inklappen?

Hoge kogeldruk las ik idd meer,  bij onze Cabanon zaten we zo tussen de 70-75 en daar was de disselbak echt enorm van,  dus ik verwacht niet al teveel problemen. Het stroomsnoer, jerrycan, gasfles en wat opblaas spul wilden we daar inleggen
Ben benieuwd!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Nog wat vraagjes cccx
« Reactie #5 Gepost op: maart 30, 2021, 01:31:20 pm »

Ja, omdat het aantal stokken zeer beperkt is (wij hebben ook nog 3 stokken voor de tarp erin liggen) is er bij ons nog ruimte zat.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Nog wat vraagjes cccx
« Reactie #6 Gepost op: maart 30, 2021, 03:43:01 pm »

Ja, omdat het aantal stokken zeer beperkt is (wij hebben ook nog 3 stokken voor de tarp erin liggen) is er bij ons nog ruimte zat.

Wij hebben de boogluifel er ook bij besteld, maar we gaan kijken hoe het past. Bedankt in ieder geval voor je reactie!
Gelogd

Wouter168

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Nog wat vraagjes cccx
« Reactie #7 Gepost op: maart 31, 2021, 08:40:33 pm »

Wij hebben de stokken ook tussen bed en keuken in en alle tentmaterialen inclusief tenttapijt en grondzeil ter plaatse van de as, past mooi tussen de wielkasten. En voor de wielkast hebben we tafels, stoelen, kastje en ander licht materiaal. Ook de gasflessen die niet in de keuken staan staan achter de wielkast. Gewicht disselbak is wel een zorgenpuntje, daar doen we haringen, oprijblokken en electrasnoeren e.d. in. Bovenop de wagen kan je altijd nog ok stoelen kwijt, wel zo handig met lange ritten tijdens de lunchpauze.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Nog wat vraagjes cccx
« Reactie #8 Gepost op: maart 31, 2021, 10:27:39 pm »

Wij hebben alles erbij, voortent, achtertent, boogluifel en gastencabine,  alle tentstokken passen daar.

Zakken met tent doek, disc-o stapelbed, haringen en 2 kasten liggen achter en op de as. Vooraan de stoelen, picknicktafel , luchtbed, slaapzakken enz.

We zijn iig van dat onding tapijt voor op de plank/deksel af nu er een vinyltje op de plank geplakt zit  :#

Ik zal een foto maken als ik alles er in mik voor de mei vakantie, pasen werd ons een beetje te fris.

Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Nog wat vraagjes cccx
« Reactie #9 Gepost op: maart 31, 2021, 10:38:33 pm »

Wij hebben alles erbij, voortent, achtertent, boogluifel en gastencabine,  alle tentstokken passen daar.

Zakken met tent doek, disc-o stapelbed, haringen en 2 kasten liggen achter en op de as. Vooraan de stoelen, picknicktafel , luchtbed, slaapzakken enz.

We zijn iig van dat onding tapijt voor op de plank/deksel af nu er een vinyltje op de plank geplakt zit  :#

Ik zal een foto maken als ik alles er in mik voor de mei vakantie, pasen werd ons een beetje te fris.

Ben benieuwd naar een foto! Wat is de reden dat julie het tapijtje niet gebruiken?
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Nog wat vraagjes cccx
« Reactie #10 Gepost op: april 01, 2021, 07:43:46 am »

Foto van het vinyl: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=25974.msg332524#msg332524

Staat op mijn lijstje van aanpassingen. Gleed bij de VWS direct uit over het tapijtje. Zat geen anti slip mat onder....
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Nog wat vraagjes cccx
« Reactie #11 Gepost op: april 01, 2021, 09:12:49 am »

Ben benieuwd naar een foto! Wat is de reden dat julie het tapijtje niet gebruiken?

Ik vond het onhandig qua formaat, het blijft schuiven inderdaad en het neemt ook veel ruimte in de bak in beslag. Daarnaast, we hebben 2 kleintjes, is het niet het meest vriendelijke materiaal om op je knieen op te zitten. Tapijtje wordt nu gebruikt voor onder mijn werkplek thuis ;)

Dat Vinyl is lekker zacht en net zo isolerend cq een stuk minder koud als een kale plank iig.

Het kleed daarentegen geeft wel een warmere sfeer vind ik zelf. Qua gewicht is het om het even denk ik.

Ben wel benieuwd of het naar beneden dondert, ivm het dubbelzijdige tape, als ik straks de wagen openklap. Hij staat nu onder de carport. Na de schoonmaakbeurt grote vakantie is hij naar de stalling gegaan en niet meer open geweest.
« Laatst bewerkt op: april 01, 2021, 09:15:31 am door EriLin »
Gelogd

Koos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S WF (ex CCV)
Re: Nog wat vraagjes cccx
« Reactie #12 Gepost op: april 02, 2021, 06:01:57 pm »

Wij gingen altijd met vijf personen met een ccv uit 2008
De stoelen en tafel werd boven op de vouwwagen gelegd. Dit werd vastgezet met spanbanden en een netje omdat het verplicht was. Daarnaast ging ook het tenttapijt bovenop
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Nog wat vraagjes cccx
« Reactie #13 Gepost op: april 03, 2021, 02:16:26 am »

Misschien geeft dit je een idee / geruststelling over de ruimte?

Wij hebben de CCC uit 2007, met de 'kleinere' bagagebak. De bak is gevuld met (grote) kampeerspullen:
Gaatjestapijt, stokken voortent, los kuipzeil, keukenschort, wagenschort, gastencabine binnen- en buitentent, gastencabinestokken, twee grote stoelen, twee kleine stoelen, twee slaapzakken, twee slaapmatten, plasemmertje, waterkoker, badmintonset, beachbalset, kacheltje, lamp, twee fleece-lakenzakken, dekentje, dikke verhuisdeken, noppenfolie.
Op de foto zie je dat de 'randen' nog redelijk leeg zijn. Dus nog ruimte over. We hebben nog twee kleine tafeltjes, die gaan op het bed. Samen met het dekbed. In de wagens met het grotere bagagevak kan je nog veel meer kwijt lijkt mij.

Servies gaat in de keuken.

Haringen, hamer, kruisstuk, kogeldrukmeter, emmer, bezem, stoffer en blik, deurmat, SafariChef, waslijn, knijpers, spanbanden etc. in de disselbak.

Kleding in de kofferbak, in kratten, na uitklappen komen die op de deksel te staan (waardoor het tapijt nooit schuift en heerlijk aanvoelt en een fijn speelplekje is).
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: Nog wat vraagjes cccx
« Reactie #14 Gepost op: april 03, 2021, 02:20:17 am »

O, deze is iets realistischer, ik zie hier ook de kleine stoeltjes op. Deze is van een andere keer...



Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal