Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: B: Provincie Luik: Coo-Stavelot: Camping de la Cascade  (gelezen 6779 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel.s

  • Gast
B: Provincie Luik: Coo-Stavelot: Camping de la Cascade
« Gepost op: juli 30, 2009, 10:05:20 am »

http://www.camping-coo.be/index.php?pageid=1

tja , wat zal ik zeggen, leuk de Ambl?ve langs je tent, alleen als het regent stroomt hij wat harder :K

de camping, ik zag er weinig caravans en vouwwagens, hoofdzakelijk tentjes en tenten, misschien een trend ik weet het niet.
wc en ander sanitair, werd dagelijks schoongehouden,en voor doe het zelf termen, zag het er netjes uit, ze zijn het deel voor deel aan het renoveren.

verder aardige camping baas, elke dag broodjes, en altijd goede info, en ze spreken op de camping Nederlands
de omgeving is leuk, alleen de bewoners zijn erg gestrest,de belgen zijn erg dol op toeteren als je op de weg rijd.
het is ook een leuke camping voor een tussen stop naar verdere oorden .

al met al een fijne camping  ;)
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2011, 02:12:28 pm door Klavertjes »
Gelogd

Carani

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 239
  • Merk Vouwwagen: Combi-camp Valley
Re: B: Provincie Luik: Coo-Stavelot: Camping de la Cascade
« Reactie #1 Gepost op: juni 29, 2014, 09:52:27 pm »

Vorige week hebben we een lang weekend gekampeerd op camping La Cascade. De camping ligt prachtig aan de Amblève en op loopafstand (15 min) van Plopsa Coo. Het sanitair heeft een hoog doe-het-zelf gehalte, maar is wel altijd netjes schoon. Geen Glamping, maar verder prima in orde.
De broodjes zijn nog steeds prima (en tot laat in de avond nog te bestellen), maar ook de koffie is heerlijk en de speciale biertjes hebben ons ook goed gesmaakt. Maarja, hoe kan het ook anders in België :)
Een verbeterpuntje is wat mij betreft nog een speelplekje voor de kleinere kindjes. Ik neem toch aan dat met Plopsa Coo zo dicht bij er regelmatig mensen met jonge kinderen komen.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: B: Provincie Luik: Coo-Stavelot: Camping de la Cascade
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2020, 09:34:25 pm »

Vandaag terug gekomen van Camping de la Cascade (camping Coo)
In t hoogseizoen kan je enkel voor minimaal 7 nachten reserveren.  De camping is autovrij, wat ik een groot voordeel vind. Er zijn nog steeds voornamelijk tentkampeerders, maar er stonden zeker ook een aantal vouwwagens. De caravans en campers zijn echt een kleine minderheid. 
Elke zaterdag wordt de pizza-oven aangestoken en mag je met je eigen pizza komen om deze door de eigenaar te laten afbakken.
De camping ligt op een steenworp afstand van de watervallen van Coo en Plopsa Coo. Elke keer als we door dat stuk moesten, konden we ons niet voorstellen dat we zo dicht op die kermis verbleven. Je merkt er op de camping helemaal niets van!
Een oase van rust.
De grote vuurschaal wordt elke avond aangestoken en de kinderen zitten daar al gauw met hun marshmallows klaar. Er is een kleine zanbak, en er hangt een kayak in t water waar naar hartelust mee gespeeld kan worden. Bij de receptie is een indrukwekkende hoeveelheid spelletjes en boeken te vinden, en er zijn gitaren en zelfs een piano die je (met respect uiteraard) mag gebruiken.
Er is voor oudere kinderen weinig te beleven, behalve rivierkreeftjes vangen, dammetjes bouwen en met andere kinderen badmintonnen of weerwolven.
Er is een broodjesservice, en ze serveren prima biertjes.
Sanitair is ruim voldoende voor t aantal plaatsen.
De plaatsen aan t water hebben geen electra.
Van alle campings die we dit jaar in de Ardennen bezochten, vond ik deze de meest relaxte.
Nog een laatste tip, in Raeren (richting Aken) is een wortelmuseum te vinden, een klein en enigzins bizarre toren met allerlei wortel parafernalia  :H
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal