Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Leeftijd Flyer  (gelezen 5088 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Leeftijd Flyer
« Gepost op: juli 21, 2013, 02:47:50 pm »

We hebben vorig weekend een tweedehands Flyer gekocht. We hebben alleen geen idee hoe oud het ding is. Er zit ook geen boekje bij oid en de vorige eigenaar had hem ook al niet nieuw, dus die wist het ook niet (meer). Enig idee hoe we erachter kunnen komen van welk jaar hij is? We zijn wel benieuwd namelijk.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Leeftijd Flyer
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2013, 03:20:29 pm »

Plaats eens een foto misschien worden we daar wat wijze uit. Vaak zijn het kleine details waar je het kan aan zien. Je kan ook eens op het chasis kijken. Of het nummer naar HK sturen en vrage of zij je kunnen helpen aan het jaartal. Daar misschien even mee wachte tot na de drukke zomerperiode dan hebbe ze meer tijd ;)
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Leeftijd Flyer
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2013, 04:11:18 pm »

Er zit een label aan een van de naden van de tent, daar staat het productiejaar in vermeld. Ik weet niet meer precies welke naad, maar ik dacht van de tent van het zitgedeelte. Je kunt het ook zien aan de voortent, meer ramen betekent jonger. Zoveel maakt het niet uit, want ze zijn allemaal goed  8)
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

mars

  • Gast
Re: Leeftijd Flyer
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2013, 04:25:48 pm »

YKK ritsen?
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Leeftijd Flyer
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2013, 11:34:27 am »

Een aantal foto's. Hij staat nu weer ingeklapt, dus naar het label kijken wordt iets voor de volgende keer, net als het kijken naar de ritsen.
De laatste foto laat onze deksel zien. Is het normaal dat daar geen zeil oid op zit? Ik wil onze jongens daar gewoon op matjes gaan laten slapen, als ze dan een keer water knoeien lijkt me dat niet heel goed voor dat spaanplaat(?) wat er nu ligt. Dus ons idee is om dat te gaan voorzien van die plakstroken pvc. Of is dat echt niet nodig?
De keuken is er eentje van Rapido. Niet echt heel handig denken wij. We komen uit een tent, dus hebben in principe al een keukenkastje. We zouden dus liever voorop een grote disselkast hebben.
Bij de vouwwagen zat ook een zelfgemaakte houten imperiaal. We hebben nog een skibox, die zit nu nog op de auto, maar op de vouwwagen zou voor de luchtweerstand natuurlijk fijner zijn. Kan de vouwwagen dat gewicht hebben?
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Leeftijd Flyer
« Reactie #5 Gepost op: juli 24, 2013, 12:01:51 pm »

Hutkoffer op de Flyer is geen probleem.
Zo te zien adhv de foto's is het een Flyer van vóór 1995. Omdat het middendeel v/d voortent geen ramen heeft. Staat mij bij vanaf 1995 wel. Dan zou je dus de Opti ritsen hebben, als e.e.a. nog origineel is natuurlijk.

Ik zou wel ff de afdichting deksel nalopen. (kitrand) ivm lekkage/rotten deksel.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Leeftijd Flyer
« Reactie #6 Gepost op: juli 24, 2013, 12:11:26 pm »

die hebben we nagekeken en het lijkt erop dat er al een keer opnieuw gekit is. Maar die deksel is aan de binnenkant origineel dus niet voorzien van een stukje zeil oid?
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Leeftijd Flyer
« Reactie #7 Gepost op: juli 24, 2013, 01:38:37 pm »

De onze heeft zeil zitten op het deksel. Volgens mij is het precies hetzelfde als in de wagen bak en is het origineel. Ik zou het ook zeker aanraden om te voorkomen dat vocht er makkelijk bij kan.
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Leeftijd Flyer
« Reactie #8 Gepost op: juli 24, 2013, 03:57:58 pm »

In de bak ligt inderdaad wel een zeil. Maar even van die stroken scoren bij de bouwmarkt en erin plakken. Zijn de kosten en de moeite niet.
Er zitten twee kleine scheurtjes in het doek, die willen we even laten maken voor de volgende zomer. En ik denk dat we eens even gaan kijken of we ergens een extra luifel kunnen scoren. Wij hebben nog een vrijstaande tunnelluifel die we bij de tent gebruikten, maar die is wat smal.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Leeftijd Flyer
« Reactie #9 Gepost op: juli 24, 2013, 04:15:15 pm »

Bij onze flyer hebben we een grote tarp gekocht, een paar extra open ingeslagen wat precies past over de stokken.
Gelang de wind, zon of plaats zetten we hem of naar links of recht afhangend naar de grond.
De tarp is een langwerpig doek...ik vind het erg handig.
Gelogd

Jemmie

  • Gast
Re: Leeftijd Flyer
« Reactie #10 Gepost op: juli 24, 2013, 09:07:36 pm »

Je kan ook op de dissel kijken, bij ons staat hierin het productie jaartal van de dissel geslagen. Dit is vanzelfsprekend geen garantie voor het exacte bouwjaar van jullie Flyer maar het geeft misschien een idee.
De dissel kan natuurlijk vervangen zijn (dan is de Flyer ouder), hij kan een tijdje in opslag gelegen hebben (dan is de Flyer nieuwer). In deze gevallen zal dit jaartal niet overeenkomen met het werkelijke bouwjaar.
Aan de hand van de foto's schat ik ook in (net als hierboven genoemd) dan hij in ieder geval van voor 1995 is. In 1995 en 1996 begonnen ze volgens mij met de groene en oranje vlakken in het tentdoek.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Leeftijd Flyer
« Reactie #11 Gepost op: augustus 04, 2013, 02:16:29 pm »

Gisteren de wagen weer eens uitgeklapt en goed naar de deksel gekeken. Wat blijkt, er zit wel zeil op onze deksel aan de binnenkant, maar hier is plaatmateriaal overheengezet. Waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar zelf een bevestiging voor een imperiaal op de deksel gemaakt heeft en zich daarna telkens gestoten heeft aan de schroefjes die er doorheen kwamen. Raadsel opgelost dus.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal