Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon S bestellen, maar welke opties?  (gelezen 10372 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 15, 2013, 08:34:28 am »

Het openen geschiedt door eerst 3 ritsen los te maken en daarna zijn er 2 klemmetjes die het de frame's  verbinden. Die klemmetjes zitten "ergens" tussen het frame en de zijkant van de kar. Je moet dan je hand daartussen wurmen en op gevoel ze los of vast maken. Losmaken is zo gepiept, voor het weer vastzetten is enige handigheid nodig. Vooral omdat je niets ziet en eea op gevoel/geluk/ervaring gaat. Desondanks hebben we geen spijt van de P&G, maar "even" openen/sluiten doen we nooit.

Onze 'Pack and Go" is van 2010, wellicht is de huidige uitvoering anders?
Gelogd

Christal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte xl
Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 15, 2013, 08:37:10 am »

Ja de uitvoering 2013 is anders er zit in het midden een trekkoord welke de klemmetjes aan de kant schuiven het is een fikkies met plastic handvat.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 15, 2013, 08:38:20 am »

Die tarp lijkt mij een super goed idee. Net wat we nodig hebben.

Ik heb enkel nog een vraagje . Hoe maak je de tarp bovenaan vast (1 punt aan de hoek ok maar de andere kant op drie vierde van het einde van de trap??

Tarp zit met een punt op de middenstok. Daarna andere punt evenwijdig aan bovenste luifelrand , om het windscherm heen trekken en afspannen naar de zijkant. De rest van de afspanpunten v/d tarp gebruiken om strak te maken.
Andere zijde in spiegelbeeld.
Tarpen overlappen elkaar bij de middenstok, maar ik kon 2 afspanhaken van de rechtertarp ook gebruiken voor de linker. Zodoende geheel dicht tegen regen en wind. Uiteraard niet tochtdicht, het blijven losse doeken.
Met tarpklemmen heb ik de luifel boven (links en rechts) vastgezet aan de tarp.
Tarpen zijn v/d Vrijbuiter, 2, 5x2, 5 in katoen-polyester.
Tarpklemmen idem. Tarpklemmen worden ook wel als grondzeilklemmen verkocht, werkt erg goed. Met gebruik van gasoventje-kachel, toch dik 20 graden onder de luifel terwijl het buiten zo'n 10 gr was. :J
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2013, 08:40:56 am door mars »
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 15, 2013, 08:46:39 am »

Het openen geschiedt door eerst 3 ritsen los te maken en daarna zijn er 2 klemmetjes die het de frame's  verbinden. Die klemmetjes zitten "ergens" tussen het frame en de zijkant van de kar. Je moet dan je hand daartussen wurmen en op gevoel ze los of vast maken. Losmaken is zo gepiept, voor het weer vastzetten is enige handigheid nodig. Vooral omdat je niets ziet en eea op gevoel/geluk/ervaring gaat. Desondanks hebben we geen spijt van de P&G, maar "even" openen/sluiten doen we nooit.

Onze 'Pack and Go" is van 2010, wellicht is de huidige uitvoering anders?

Klopt, is lastig. Ik gebruik bij het sluiten een klein zaklampje. Tis ff pielen, maar heb wel wat zicht daardoor.
Gelogd

forsurh

  • Gast
Re: Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 15, 2013, 08:52:31 am »

Klopt, is lastig. Ik gebruik bij het sluiten een klein zaklampje. Tis ff pielen, maar heb wel wat zicht daardoor.

Het upgrade pakket bestaat nu uit de pack n go versie 2013. Even iets om op te letten dus.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 15, 2013, 09:30:52 am »

Ja de uitvoering 2013 is anders er zit in het midden een trekkoord welke de klemmetjes aan de kant schuiven het is een fikkies met plastic handvat.

Wat zijn fikkies? ::)

En als dmv trekkoord klemmetjes verschoven worden, hoe dan weer dicht krijgen? Aan een koord kun je niet duwen.
Geen fototje ervan?
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2013, 09:35:22 am door mars »
Gelogd

Christal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte xl
Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 15, 2013, 09:33:57 am »

O dat is het t9 woordenboek sorry
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 15, 2013, 09:45:22 am »

En als dmv trekkoord klemmetjes verschoven worden, hoe dan weer dicht krijgen? Aan een koord kun je niet duwen.
Geen fototje ervan?

Door het bed "stevig"dicht te doen (laten vallen) vergrendelen de klemmen dmv een veer automatisch. Denk er wel om het trekkoord vóór het sluiten tussen de lattenbodem en de matras te stoppen. Doe je dat niet dan kom je er niet of nauwelijks meer bij.
Gelogd

Christal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte xl
Re: Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 15, 2013, 09:50:57 am »

Dank je voor het antwoord ik durfde dat niet met zekerheid te zeggen om dat onze cocoon er nog niet is. Ik het alleen bij hk heb gezien. Bedankt
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 15, 2013, 10:34:52 am »

Dit wordt bij de afleverinstructie allemaal heel goed uitgelegd.
Wanneer krijg je hem?
Gelogd

Christal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte xl
Re: Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 15, 2013, 11:07:49 am »

Hoi
We weten nog niet wanneer we hem krijgen, moesten volgende week even bellen of ze al iets meer konden zeggen....
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #26 Gepost op: augustus 15, 2013, 11:49:57 am »

Alvast een tip voor de aflevering: film alles en benadruk de belangrijke momenten, zoals de volgorde e.d.
Dan kun je later alles op je gemak nog een bekijken.
Wij hebben het inklap gedeelte rustig op de camping nog eens bekeken zodat we geen fouten konden maken.
Gelogd

schefferdjmj

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
  • holtkamper volger pur sang
Re: Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #27 Gepost op: augustus 15, 2013, 12:12:40 pm »

hoi spiegelbeeld welke opdekmatars van ikea hebben jullie en hoe dik is deze dan ivm sluiten hk ?
dan kan er natuurlijk wel minder bagage bovenop. nu ligt daar bij mij 2 slaapzakken; 2 stoelen en quechua tent.
lijkt mij ook handig aangezien ik slaapdeel altijd op klossebn hoger zet omdat ik anders tegen de randen van de bak aankom.
hierdoor zou dat dan niet meer nodig zijn.
hoor   dus graag van je.
Gelogd

forsurh

  • Gast
Re: Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 15, 2013, 04:51:20 pm »

As woensdag heen en zien of we het eens kunnen worden over de offerte. Hebben het weekend nog even om goed na te denken over de opties.

Heeft iemand wel eens opties uitgeruild met het upgrade pakket?
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Cocoon S bestellen, maar welke opties?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 15, 2013, 07:31:07 pm »

hoi spiegelbeeld welke opdekmatars van ikea hebben jullie en hoe dik is deze dan ivm sluiten hk ?
dan kan er natuurlijk wel minder bagage bovenop. nu ligt daar bij mij 2 slaapzakken; 2 stoelen en quechua tent.
lijkt mij ook handig aangezien ik slaapdeel altijd op klossebn hoger zet omdat ik anders tegen de randen van de bak aankom.
hierdoor zou dat dan niet meer nodig zijn.
hoor   dus graag van je.

Wij hebben de IKEA "Sultan Tjome" matras van 5 cm dik erop liggen, deze kost 119 euro. Om deze en de standaardmatras hebben we een tijk gedaan.
Echt een wereld van verschil, hadden we al jaren eerder moeten doen. Het bed is nu niet meer zo hard en ligt heerlijk comfortabel!

Scheelt inderdaad wel wat bagageruimte, maar we hebben er nog altijd 2 inflatables, 2 slaapzakken en een tafel op het bed liggen voor we inklappen. Onder de hoes hebben we dan ook nog 2 Quecha tentjes, het tenttapijt en het onderzeil liggen. Kost iets meer moeite om de hoes dicht te ritsen, meestal zetten we een kind op de kar zodat eea wat inzakt. 
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal