Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Deksel Flyer laat los.  (gelezen 13093 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

holtklapper

  • Gast
Deksel Flyer laat los.
« Gepost op: april 11, 2012, 09:36:40 pm »

Hallo medekampeerders,

We zijn al een paar jaartjes in het bezit van een Flyer uit '94. Hij is nog steeds in goede conditie, maar aan het einde van afgelopen zomer bleek de deksel los te laten aan de achterzijde (bij de alu rand). De bak heeft een tijdje helemaal leeg gestaan en is toen gaan doorhangen. Blijkbaar kunnen de kitranden daar niet goed tegen. De honingraad deksel geeft ook krakende geluiden als ik er op loop (terwijl deze uitgeklapt is natuurlijk). Ik denk aan het vervangen van die plaat..

De vraag is nu: hoe doe ik dat? Heeft iemand hier op het forum daar ervaring mee?  Welke kit gebruik je bij de alu randen? etc.

Alle meningen/ervaringen welkom! Alvast dank voor het mee denken.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2012, 10:18:45 pm »

Het deksel zou misschien te vervangen zijn door monopan oid. maar wat de kosten daarvan zijn heb ik geen idee van, vraag me af of dat nog loont voor een '94.
Verder begrijp ik uit je verhaal niet helemaal wat er nu precies is gaan doorhangen, foto's helpen ook altijd ;)
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #2 Gepost op: april 11, 2012, 10:41:28 pm »

kwam deze tegen bij mieke http://link.marktplaats.nl/548511009 misschien is de wagen iets voor jou voor onderdelen als het een zelfde model is
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2012, 12:24:54 am »

Volgens HK zou het materiaal van een onverwoestbare degelijkheid zijn.
Ik heb maar één advies: bel Holtkamper in Emmen en vraag naar dhr Wubs of misschien Jelle Holtkamp en stel een heel simpele vraag: hoe staat het met jullie vertrouwen in dat product en hoe gaan jullie dat hier bewijzen?
Dan vertel je er even bij wie er allemaal héél ge?nteresseerd is naar hun antwoord.
Ben ik toch benieuwd of ze iets voor je willen doen.
E#n dan wel even de reactie hier melden! :O :O
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2012, 12:41:40 am »

Volgens HK zou het materiaal van een onverwoestbare degelijkheid zijn.

Dat kan en zal best, maar da's iets anders dan een oneindige levensduur c.q. 'het eeuwige leven'.   :#
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #5 Gepost op: april 12, 2012, 11:20:19 am »

Ook leuk een vouwwagen in cabriolet uitvoering.

Ik zal deze innovarie maar snel laten registreren voordat HK weer een patent erbij heeft :#
Gelogd

holtklapper

  • Gast
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #6 Gepost op: april 12, 2012, 04:12:35 pm »

kwam deze tegen bij mieke http://link.marktplaats.nl/548511009 misschien is de wagen iets voor jou voor onderdelen als het een zelfde model is

Dank je voor het mee denken. Heb al contact gehad met de aanbieder, deksel bleek al wat rotte plekken te hebben helaas.

Foto maken ga ik doen....zodra hij uit zijn winterslaap is (winterstalling). Doe ik nog een poging het uit te leggen: honingraat-plaat buigt door (door zijn zwaartekracht). De plaat staat dus hol. Door dat doorbuigen komt er kennelijk druk op de randen bij het aluminium. Deze randen zitten aan de plaat vast dmv lijm/kit. Deze kit laat dan los waardoor de plaat los komt van de randen.

Contact met Holtkamper heb ik gehad, nieuwe deksel is erg duur (ik geloof rond de 1500 euro). Dat is de Flyer niet meer waard...

Dus ik ga het zelf proberen. Ik ga eens googlelen op monopan. Thanks!
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #7 Gepost op: april 12, 2012, 07:24:56 pm »

Jullie Flyer is er één van oudere type. De hardtop deksels op deze Flyers gaan wel eens kapot.

De Flyers voorzien met de kunststof honingraat deksel beginnen eind jaren '90. Deze deksels zijn 100% houtvrij en rotten of zakken dus niet door. Een nieuwe deksel is inderdaad erg duur. Je hebt dan alleen nog maar het gedeelte dat op de grond ligt, het opstaande gedeelte bij de velichting moet je volgens mij ook vervangen. Totaal kosten zullen tussen de 1500 en 1800 euro zijn.

Als je zelf handig bent kun je een ouder Flyer of Spacer kopen en de deksel over zetten. Je zou ook zelf een watervaste plaat op de wagen kunnen maken.

Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #8 Gepost op: april 13, 2012, 08:10:49 am »

Soms loont het niet meer om de zaak te reparen want na 16 jaar heb je gewoon een oude klapkar wat de kwaliteit ook is/was en 16 jaar is voor een klapkar natuurlijk een aanvaardbare leeftijd om de aftakeling in te gaan zetten.
Ééns komt de tijd dat je klapkar gewoon op is. Je repareert het één in afwachting op het volgende defect.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #9 Gepost op: april 13, 2012, 09:04:20 am »

en 16 jaar is voor een klapkar natuurlijk een aanvaardbare leeftijd om de aftakeling in te gaan zetten.
Zoiets geldt voor mensen ook. Die aftakeling begint al als je op 16 jaar uitkomt als je 1994 van 2012 aftrekt.  :# ;)
« Laatst bewerkt op: april 13, 2012, 10:32:24 am door Frankie »
Gelogd

holtklapper

  • Gast
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #10 Gepost op: april 14, 2012, 02:28:35 pm »

Jullie Flyer is er één van oudere type. De hardtop deksels op deze Flyers gaan wel eens kapot.

De Flyers voorzien met de kunststof honingraat deksel beginnen eind jaren '90. Deze deksels zijn 100% houtvrij en rotten of zakken dus niet door. Een nieuwe deksel is inderdaad erg duur. Je hebt dan alleen nog maar het gedeelte dat op de grond ligt, het opstaande gedeelte bij de velichting moet je volgens mij ook vervangen. Totaal kosten zullen tussen de 1500 en 1800 euro zijn.

Als je zelf handig bent kun je een ouder Flyer of Spacer kopen en de deksel over zetten. Je zou ook zelf een watervaste plaat op de wagen kunnen maken.

De spacer heeft dezelfde afmetingen? Dan kan ik iets breder gaan zoeken. Zou mooi zijn.

Als ik niet aan de oude deksel kan komen ga ik idd voor een watervaste plaat. De vraag is alleen, welk materiaal (plaat en kit) en hoe dit aan te pakken. Onze Flyer komt uit 94, maar heeft overigens wel een honingraat plaat.

Verder is de tent gewoon nog erg goed, hem afschrijven omdat het deksel lek is gaat een beetje tegen mijn pricipe's in. Als hij gerepareerd kan worden kan hij mooi nog een paar jaartjes mee.  :J


Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #11 Gepost op: april 16, 2012, 04:17:29 pm »

Voor de randen kun je bijvoorbeeld bison polymax gebruiken, werkt zowel als lijm als afdichting.
Zit even hardop te denken, maar zou je de deksel eenzelfde behandeling geven als een verende cara :ca vloer? Dus met epoxy injecteren?
Gelogd

holtklapper

  • Gast
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2012, 04:56:04 pm »

Voor de randen kun je bijvoorbeeld bison polymax gebruiken, werkt zowel als lijm als afdichting.
Zit even hardop te denken, maar zou je de deksel eenzelfde behandeling geven als een verende cara :ca vloer? Dus met epoxy injecteren?

Polymax is idd een goed idee, weet dat het goed verlijmd maar of het ook goed diend als afdichting daar twijfel ik nog aan. Verder denk ik er aan om de bestaande plaat te verwijderen en te vervangen voor een plaat van ..(?) weet ik nog niet. Misschien hout, wat ik dan weer met die epoxy bewerk. Ben er nog niet uit..

Tips/ervaringen welkom! :K
Gelogd

holtklapper

  • Gast
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #13 Gepost op: juni 10, 2012, 08:38:15 pm »

Via MP een opgeknapte 2e hands deksel gevonden. Deksel is met hout verstevigd en van ongeveer de zelfde leeftijd als de mijne. Ik ga er van uit dat de scharnieren overeen komen.. Ga hem over twee weekjes ophalen.

Eens kijken of ik dan met mn oude deksel aan de knutsel kan...misschien kan daar weer iemand blij gemaakt worden.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #14 Gepost op: juni 14, 2012, 11:06:02 pm »

Omdat de 'oplossing' van Holtkamper voor mijn buurman 'te duur' was heb ik een aantal jaar geleden voor hem een multipex plaat besteld voor de deksel zijn HKF; Die zal ergens bouwjaar 1985 zijn (destijds nieuw door hem aangeschaft), hij heeft die plaat er zelf in gelijmd en een aantal keer blank afgelakt. Voor zover ik van hem heb begrepen funtioneert alles nog prima.
 
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal