Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Deksel Flyer laat los.  (gelezen 13091 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

holtklapper

  • Gast
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #15 Gepost op: juli 07, 2012, 11:01:40 pm »

Nou de klus is geklaart, de 'nieuwe' deksel zit er op. Voor degene die ook overwegen een deksel te vervangen, het is een fluitje van een cent. :J

Ons klappertje kan er weer een paar jaar tegen aan!
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #16 Gepost op: juli 07, 2012, 11:04:43 pm »

Mooi geregeld, wat een beetje handigheid en tijdsinvestering toch kan opleveren :J
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Appels

  • Gast
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #17 Gepost op: augustus 04, 2012, 01:55:26 pm »

Beste Flyer-klussers,

Ik heb jullie tips en adviezen nodig.
Wij hebben namelijk dit voorjaar een oude Flyer aangeschaft om te zien of een vouwwagen iets voor ons is. Het is prima bevallen. Echter, het deksel blijkt behoorlijk lek. Een vaak voorkomend probleem zo lees ik hier.
Holtkamper heeft geen 2e hands deksles en een nieuwe kost 2500 euro. Beetje veel voor een oud beestje waarvoor we 700 euro hebben betaald. Nu wil ik van een ander oud Flyertje het deksel gaan gebruiken.
Weet iemand hoe ik aan een oude Flyer kan komen? Of weet iemand hoe ik aan een deksel kan komen? Nog tips en adviezen voor de wissel in kwestie.
Al jullie ervaringen zijn van harte welkom.

Groet Nicole
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #18 Gepost op: augustus 04, 2012, 03:58:27 pm »

een op een kopieren  met nieuw (verbeterd) materiaal is toch een goed alternatief.
Je hebt alles op de juiste schaal...dus klussen maar. :#
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #19 Gepost op: augustus 04, 2012, 07:26:15 pm »

In de hoek van de deksel van onze flyer zit ook een rotte plek, ik ga een plaat halen en maak die erin. Dat is weer een leuk klusje voor in de winter!

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd

mayra

  • Gast
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #20 Gepost op: augustus 21, 2012, 07:51:50 pm »

hallo allemaal,

wij hebbennet een holtkamper flyer gekocht (tweedehands) en we zijn deze wat aan het op knappen.
nu komen wij ook het probleem tegen van de deksel die week is geworden door waarschijnlijk water inval.
het zit bij de ritsdeur en beslaat een plek van ongeveer 1 bij 1 meter.

ook wij hadden al gedacht aan een watervaste plaat er opnieuw inzetten maar wij komen een probleem tegen.
de platen die wij vinden (bv betonplex/ multiplex) zijn kleiner qua afmeting dan de deksel zelf.
dat betekend een naad ergens dus en dat betekend weer minder sterk...

ook hebben wij gedacht aan een metalen plaat eerst en dan een dunnere multiplex plaat zodat de top altijd droog blijf.
ook deze zijn niet in de goede afmetingen helaas.

dus: wij heeft er een tip?

en nog een vraag: hoe ondersteunen jullie de deksel als het open is?
de deksel ligt natuurlijk op de ijzeren frame maar dat lijkt ons niet afdoende aangezien de deksel dan door buigt.

ook bij deze: wie heeft er tips?

fijne avond,
myra.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #21 Gepost op: augustus 21, 2012, 08:06:46 pm »

Wat moet de afmeting zijn dan.

Als je niet bij een bouwmarkt terecht kunt voor de juiste maat dan gewoon zoeken naar een houthandel.
Even googelen.

Bij speciaalzaken zijn ze vaak wel leverbaar of bestelbaar.

Misschien bij tweedehands bouwmaterialen voor een leuke prijs.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

holtklapper

  • Gast
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #22 Gepost op: januari 18, 2013, 10:37:04 am »

hallo allemaal,

wij hebbennet een holtkamper flyer gekocht (tweedehands) en we zijn deze wat aan het op knappen.
nu komen wij ook het probleem tegen van de deksel die week is geworden door waarschijnlijk water inval.
het zit bij de ritsdeur en beslaat een plek van ongeveer 1 bij 1 meter.

ook wij hadden al gedacht aan een watervaste plaat er opnieuw inzetten maar wij komen een probleem tegen.
de platen die wij vinden (bv betonplex/ multiplex) zijn kleiner qua afmeting dan de deksel zelf.
dat betekend een naad ergens dus en dat betekend weer minder sterk...

ook hebben wij gedacht aan een metalen plaat eerst en dan een dunnere multiplex plaat zodat de top altijd droog blijf.
ook deze zijn niet in de goede afmetingen helaas.

dus: wij heeft er een tip?

en nog een vraag: hoe ondersteunen jullie de deksel als het open is?
de deksel ligt natuurlijk op de ijzeren frame maar dat lijkt ons niet afdoende aangezien de deksel dan door buigt.

ook bij deze: wie heeft er tips?

fijne avond,
myra.

Ons nieuwe deksel (verstevigd met multiplex) buigt niet door en ligt gewoon op het frame. Als het nieuwe materiaal stijf genoeg is dat is het echt geen probleem. Het multiplex heb ik er zelf niet ingebouwd, dus kan ik niet vertellen waar het vandaan komt. Maar ik denk dat een houthandel je meer kan vertellen. Succes!
Gelogd

ingvar

  • Gast
Re: Deksel Flyer laat los.
« Reactie #23 Gepost op: augustus 15, 2013, 02:12:27 pm »

Een beetje mosterd na de maaltijd, maar ook wij hebben te maken met een rot deksel. In een van de eerste posts wordt gesuggereerd dat Holtkamper op dit moment wellicht Monopan gebruikt voor de deksels van de Flyer.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Wolvega Panelen. Ze kunnen een plaat leveren van de door TS genoemde afmetingen. Inclusief primer en speciale lijm én thuisbezorgen per post komt de schade dan neer op ca 300 euro. Voordeel van Monopan is dat het materiaal zowel zeer sterk als zeer licht is. Dat betekent dat je geen  zwaarder deksel krijgt, met alle bijbehorende opzetuitdagingen van dien :)

Dit najaar ga ik eens een plaat bestellen en monteren, en tegelijkertijd de tent demonteren om bij te laten werken. Een verslagje volgt tzt :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal