Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Stormbanden  (gelezen 10852 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

akiwalker

  • Gast
Stormbanden
« Gepost op: juni 01, 2017, 11:03:17 pm »

Wij hebben een Walker doublette van 1990 en zijn er over ah nadenken om op onze vakantie naar Italie stormbanden mee te nemen.
Wat zijn de ervaringen hiervan? En raden jl het aan of net af.
Hoe moeten we deze bevestigen en tips hierrond...
Bedankt

Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Stormbanden
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2017, 12:32:08 am »

Stormbanden schuren op je doek en zetten alles klemvast. Hierdoor is de kans op schade veel groter.

Er zijn vouwwagens die speciale ogen op de hoeken hebben maar als je die niet hebt zou ik het niet doen.  Bij ons gingen de luifel en een staande buis eraan door de stormband.

Je kunt beter je scheerlijnen verder weg zetten en dan 2 scheerlijnen per punt in een hoek van ong 90 graden. Daarmee hebben we windkracht 8 in Zeeland moeiteloos overleefd.  Rammelende buizen  is niet erg zolang de wind maar niet in je tent kan slaan zonder weg te kunnen. De luifel kun je dan ook beter oprollen of er even afhalen :J
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2017, 08:18:53 am door muis »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Stormbanden
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2017, 05:25:54 am »

De tip die ik kreeg is t haringen te kopen. En die op de hoeken er in doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Stormbanden
« Reactie #3 Gepost op: juni 02, 2017, 07:47:55 am »

Ik heb goede ervaringen met losse stormbanden. Belangrijk is wel dat je de beschermhoesjes gebruikt om je tentdoek te beschermen. Ik heb nog nooit beschadigingen gehad. De stormbandharingen zet je 50 cm van de tent. De stormband zelf plaats je over de voorkant van de tent en/of luifel.

Met harde wind haalde ik de zijwanden wel uit de luifel. Verder zoek ik altijd een plek waar ik met de rug naar het westen/zuiden sta. De meeste stormbuien komen uit die richting.
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2017, 07:53:02 am door _Jeroen_ »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Stormbanden
« Reactie #4 Gepost op: juni 02, 2017, 09:40:43 am »

ik ben er ook geen fan van. eigenlijk om dezelfde redenen als die muis aangeeft.

losse stormbanden hoesje of niet drukken ook op je doek. Dat is bij All season niet zo'n probleem. maar bij katoen zal dat zeker lekkage gaan geven als de storm gepaard gaat met regen.

een paar dikke scheerlijnen vanaf je (pet) luifelframe in de lengte van je tent naar voren geeft hetzelfde effect en is veiliger voor je tent.  Een goed afgespannen tent zal er met een storm echt niet zomaar vandoor gaan. Moch tje nu opeens verrast worden dan kan een stormband wel een optie zijn. die smijt je dan snel over je tent mept 'm vast en dan binnen zitten en wachten tot de storm gaat liggen.....


Gelogd
Adventure Awaits

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Stormbanden
« Reactie #5 Gepost op: juni 02, 2017, 09:52:55 am »

Onze wagen, en de vorige Raclet Safari ook, heeft van die dikkere banden/scheerlijnen op de hoeken zitten. Die lijken al op stormband......
Paar keer in zeeland flinke wind gehad en dat ging goed. Dus volgens mij kunnen ze wel wat hebben. Mocht het erg tekeer gaan gaat de luifel eraf.
Vraag me wel af of een veer (die je vaak bij die stormband setjes ziet) tussen de haring en die band een optie zou zijn om het nog wat beter bestand tegen de wind te maken......
Wat zijn de ervaringen daarmee?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Stormbanden
« Reactie #6 Gepost op: juni 02, 2017, 10:14:29 am »

Met zo'n veer creƫer je de mogelijkheid van beweging en dat werkt doorgaans beter dan klemvast zetten :J
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Stormbanden
« Reactie #7 Gepost op: juni 02, 2017, 10:20:49 am »

Onze Cross-over luifel is redelijk windgevoelig. Na advies te hebben ingewonnen bij de dealer adviseerde hij stormbanden, die je met een ring vastzet aan de staanders van de luifel ( zie plaatje). We hebben een setje van 3 stuks gekocht, en zetten deze sindsdien vast aan de 3 staanders van de luifel. De luifel kan nu inderdaad veel meer hebben. Geeft ons een stuk rust,
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2017, 10:25:02 am door Tago Herman »
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Stormbanden
« Reactie #8 Gepost op: juni 02, 2017, 11:24:06 am »

Onze stormbanden zijn ook met veer i.d.

Ik zie op de camping i.d. ook de stormbanden aan de punten van de luifel. Ik heb er geen ervaring mee, maar lijkt me ook erg stevig en veilig voor het tentdoek. Onze Jamet had alleen geen middenstander onder de luifel waardoor een stormband er helemaal over heen de beste optie bleek.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Stormbanden
« Reactie #9 Gepost op: juni 02, 2017, 11:29:27 am »

OK dan zal ik eens voor een paar van die veren kijken banden hoeft niet denk ik want die veren kan ik zo te zien aan de band haken die aan de luifel/wagenbak zit.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Stormbanden
« Reactie #10 Gepost op: juni 02, 2017, 11:40:03 am »

En anders een kant en klaar setje aanschaffen, een stormband kost je de kop niet.  O0

Succes!
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Stormbanden
« Reactie #11 Gepost op: juni 02, 2017, 01:44:39 pm »

zolang de wind maar niet in je tent kan slaan zonder weg te kunnen.

Zo heb ik 't ook ooit geleerd. Tent dicht houden, maar aan de luw-zijde een beetje open.
Gelogd

akiwalker

  • Gast
Re: Stormbanden
« Reactie #12 Gepost op: juni 05, 2017, 09:01:04 am »

Dus als ik het goed begrijp. Goed aanspannen met de scheerlijnen en zorgen dat de wind erdoor kan?

Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Stormbanden
« Reactie #13 Gepost op: juni 05, 2017, 09:19:10 am »

Ja of juist niet en alles dichthouden. En een luifel vangt het makkelijkst wind.

Scheerlijnen uitzetten. Zet et gerust 2 of 3 op de hoek als er storm komt :J
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2017, 10:21:06 am door muis »
Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Stormbanden
« Reactie #14 Gepost op: juni 05, 2017, 09:28:38 am »

Wij halen bij storm de luifel eraf maar onze ervaring is dat de tent het beter houd waneer hij mee kan bewegen. Dus geen stormbanden er aan. Wel soms een paar extra scheerlijnen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal