Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Met de vouwwagen op de ferry  (gelezen 14025 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Met de vouwwagen op de ferry
« Reactie #15 Gepost op: oktober 01, 2019, 07:54:40 am »

En je mag er niet op met lpg. Bizar genoeg dan wel weer met caravan flessen.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Met de vouwwagen op de ferry
« Reactie #16 Gepost op: oktober 02, 2019, 09:24:35 am »

Wij zijn afgelopen zomer met de ferry van Genua naar Corsica gevaren. Inderdaad het is hektisch met een dozijn roepende Italianen die aanwijzingen staan te gillen, maar ze weten wel wat ze doen. Vanaf dat je bij de haven aan komt rijden, zijn de aanwijzingen die je krijgt superduidelijk en op geen enkel moment stressvol. Het op- en afrijden vond ik van te voren ook spannend omdat wij met onze Amerikaan redelijk laag hangen aan de achterkant door al de bagage, maar toen ik bij de ferry aankwam, werd mij verteld dat ik schuin de helling op moest rijden. Daardoor raak je minder snel iets. Ik kon dit heel rustig doen, en ze hielden het goed in de gaten voor me. Ik zou me dus niet teveel zorgen maken en lekker gaan genieten van het prachtige Corsica.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Met de vouwwagen op de ferry
« Reactie #17 Gepost op: oktober 02, 2019, 09:38:17 am »

En dan heb jij een vrij extreme auto (erg lang en lekker zachte Amerikaanse veren die wat doorhangen). Met een gebruikelijke NL auto die weinig overhang heeft moet het al best vreemd gemaakt zijn wil je met een vouwwagen in de problemen komen.
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Met de vouwwagen op de ferry
« Reactie #18 Gepost op: februari 26, 2020, 05:31:28 pm »

Geld dat “dubbel” tarief voor een vouwwagen altijd tegenwoordig? We zijn in het verleden verschillende keren met een ferry naar Zweden/Noorwegen/Finland geweest, met een Fiat panda voor de vouwwagen, maar omdat de hele combinatie niet langer was dan 7 of 7,5 meter, weet niet precies meer, hoefden we alleen maar voor de auto te betalen. Is dit nog zo bij oa Stena Line?
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal