Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’  (gelezen 9440 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zazou

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: geen
Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Gepost op: maart 01, 2020, 10:45:43 pm »

Hallo,

Afgelopen jaren hebben wij een stacaravan gehuurd in Italië/oostenrijk .Heeft zo z’n voordelen maar dat heeft een vouwwagen ook. Je bent flexibeler in reisadvies en het kost per week een stuk minder.
Nu zouden we graag een vouwwagen willen die sowieso een fijn bed heeft , ruimte heeft en makkelijk op te zetten is. (Als het kan 2 tweepersoonsbedden) wij hebben 2 jonge kinderen van 5 en 6. En ik zou ze graag bij ons in de tent hebben.

Is het nu beter om een ouder gerenomeerd merk te kopen of een jonger exemplaar van een goedkoper merk.

Welke types/ merken worden aangeraden voor een gezin?(budget tot Max €5000 incl kampeer uitrusting, bij een buitenkans misschien iets hoger)

Alvast bedankt!
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Reactie #1 Gepost op: maart 01, 2020, 10:56:50 pm »

Mijn tip zou zijn om een goede tweedehands te kopen, niet te duur en het daarmee te proberen. Dan weet je wat beter of het je bevalt en wat je belangrijk vindt. Kan goed zijn dat je na een jaar proberen andere prioriteiten stelt. Dubbelklappers, met twee dubbele bedden, zijn er genoeg, ook tweedehands. Veel plezier met zoeken en hopelijk ook met kamperen.v
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Reactie #2 Gepost op: maart 01, 2020, 11:02:55 pm »

Als je een makkelijke opzetter wil met twee tweepersoons bedden dan raad ik er een met het 1-2-3 systeem aan. Dat wil zeggen een bak die je openklapt (dat zijn de 2 tweepersoonsbedden) en vervolgens de voortent die je opzet met een paar bewegingen. Eventueel een gastencabine er aan ritsen als speelruimte of opbergruimte.

Dit soort modellen met of zonder keuken hebben veel merken. Het origineel is van Camp-let maar je hebt ook varianten van Jamet, Aart Kok, Combi Camp en nog wel meer.

Voor een duizend of 3 heb je een leuke tweedehands waar je zeker enkele jaren mee vooruit kan. Dan kan je proberen wat je wel en niet bevalt. De campeerspullen kan je misschien de eerste keer lenen van familie of vrienden. Veel mensen hebben campeerspullen op zolder of in de schuur die ze zelden nog gebruiken.

Succes met de zoektocht. Ter referentie, vorig jaar hebben wij de onze voor onder de 3000 gekocht bij een dealer met keuring.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Reactie #3 Gepost op: maart 01, 2020, 11:04:46 pm »

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Reactie #4 Gepost op: maart 01, 2020, 11:07:03 pm »

Kijk ook even naar het volgende topic:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=2206.0
Dat mag hoognodig eens vernieuwd worden. Zeker de prijzen zijn omhoog gegaan in 12 jaar.
Gelogd

zazou

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: geen
Re: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Reactie #5 Gepost op: maart 01, 2020, 11:14:08 pm »

Bedankt voor de snelle en bruikbare reacties.

Inderdaad twee bedden lijkt ons nu handig maar misschien over een paar jaar niet meer.
Zag dat holtkamper Sheen dubbele bedden heeft. Op 1 type na.

Tip vd spullen had ik ook bedacht rond te vragen. Opzich hoef ik niet alles gelijk perfect te hebben eerst maar kijken of we er blij van worden...
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Reactie #6 Gepost op: maart 02, 2020, 07:19:17 am »

Wij zijn gegaan voor de look van onze wagen, dat vonden wij heel belangrijk, maar dat betekend wel dat wij ruim 2 uur bezig zijn met opzetten. Wil je dat niet, kijk dan naar eentje met 123 systeem. En begin zeker met tweedehands, dan kun je ontdekken wat je fijn en of minder fijn vindt. Wil je na 3 jaar wat anders dan verkoop je hem weer door! Ga ook eens kijken bij diverse wagens, zo was ik op papier gecharmeerd van Jamet maar in het echt werd ik er niet vrolijk van.
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Reactie #7 Gepost op: maart 02, 2020, 08:40:10 am »

Wij hebben een Trigano Olympe. Een dubbel klapper met 1-2-3 systeem. We hebben er nog niet mee kunnen kamperen maar wel een keer thuis in de tuin opgezet. Ben er tot nu toe heel blij mee. Wij hebben ook 2 kleine kinderen. ( beide in een campingbedje). En ik houd van ruimte. Misschien is dit wat voor jullie? Of de Trigano Odyssee, dat is een wat kleinere vouwwagen. 
Gelogd

zazou

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: geen
Re: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Reactie #8 Gepost op: maart 02, 2020, 09:17:37 am »

Bedankt voor jullie reacties, ik ga op onderzoek uit.
er zijn zoveel mogelijkheden...!

Zijn er nog merken die een betere kwaliteit hebben of is alles gemiddeld goed ?
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Reactie #9 Gepost op: maart 02, 2020, 09:18:43 am »

Toen wij ( al hééél lang geleden) het idee kregen om een vouwwagen te kopen zijn wij bij heel veel dealers gaan kijken. Zo krijg je een heel goed beeld van wat er mogelijk is. Toen we wisten wat we wilden hebben we het eerste jaar een vouwwagen gehuurd. Naar aanleiding hiervan toch onze wensen weer wat bij gesteld, en toen een nieuwe wagen gekocht. En dat was ook direct een schot in de roos. Met deze wagen heel veel jaren met plezier gekampeerd, en we kijken nog steeds met veel voldoening terug naar deze tijd. Het rondkijken en investeren in tijd heeft duidelijk zijn voordelen gehad. Toen onze vouwwagen aan vervanging toe was hebben we hetzelfde gedaan, ook veel tijd geïnvesteerd aan het rondkijken, en ook toen heel gericht een keuze gemaakt.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Reactie #10 Gepost op: maart 02, 2020, 09:46:14 am »

Ik zou snel eens bij wat dealers rond gaan kijken dat maakt de keuze een stuk makkelijker. Je ziet, voelt en ruikt dan de vouwwagen en wat er allemaal mogelijk is.

Persoonlijk zou ik nooit voor een 1-2-3 systeem gaan, wat wij veel zien is dat de kinderen toch een eigen tent willen. Die van ons al op de leeftijd van jouw kinderen nu. Dan zit je met een leeg tweepersoons bed. Wat dat betreft vind ik de vouwwagens met één tweepersoons bed veel praktischer, je kan bij een aantal modellen er wel een aparte slaaptent bij kopen die je er later dan weer af kan halen. Keuzes genoeg die vaak heel persoonlijk zijn, doe wat voor jou goed voelt. (Je kan niet alles beredeneren)



Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Reactie #11 Gepost op: maart 02, 2020, 10:56:19 am »


Persoonlijk zou ik nooit voor een 1-2-3 systeem gaan, wat wij veel zien is dat de kinderen toch een eigen tent willen. Die van ons al op de leeftijd van jouw kinderen nu.

Hebben die daar al iets in te willen dan?  :?

De keuze is heel persoonlijk. Wij liggen met 5 in een Camplet, in geval van slecht weer kunnen we met 5 binnen koken en eten. Maar belangrijk is voor ons vooral snelheid en flexibiliteit. We reizen en trekken veel, dus opklappen en wegwezen mag niet veel langer dan anderhalf uur duren, opzetten moet in een half uur wel gepiept zijn. Verder is de vouwwagen niet veel meer dan een nachtverblijf, overdag zijn we toch altijd weg. Dan zijn 1-2-3 snelklappers een uitkomst. Groot voordeel van een vast deksel vind ik verder dat er 4 of 5 fietsen op kunnen staan, die we anders niet mee zouden krijgen. Als er geen snelklappers hadden bestaan, hadden we geen klapper gehad.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Reactie #12 Gepost op: maart 02, 2020, 01:26:39 pm »

Onze zoon wilde met 7 jaar (2 jaar geleden)  apart liggen in zijn Holtkamper Adventuretent, los van onze Holtkamper Spacer.

Het voordeel van deze Spacer met Adventuretent is dat je ze aan elkaar kunt ritsen dus dat je kinderen gewoon bij je wagentent liggen maar dat de Adventuretent ook losstaand opgezet kan worden wanneer ze wat groter zijn.

Onze Spacer (2 persoons bed) met Adventuretent (ruimte voor 3 kinderen) uit 2008 is te koop, heb je interesse of wil je er meer over weten, stuur me dan maar een Persoonlijk Bericht

 :J
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Reactie #13 Gepost op: maart 02, 2020, 01:37:07 pm »

Persoonlijk zou ik nooit voor een 1-2-3 systeem gaan, wat wij veel zien is dat de kinderen toch een eigen tent willen. Die van ons al op de leeftijd van jouw kinderen nu. Dan zit je met een leeg tweepersoons bed. Wat dat betreft vind ik de vouwwagens met één tweepersoons bed veel praktischer, je kan bij een aantal modellen er wel een aparte slaaptent bij kopen die je er later dan weer af kan halen.

Mijn kinderen (de laatste keer dat ze alledrie meegingen waren ze 17, 16 en 14) sliepen nog graag bij ons in de vouwwagen. Onze oudste in het onderbed wat volgens hem het koelste plekje was. Dus kijk ook naar je kinderen, denk je dat ze al snel in een eigen tentje willen of juist niet  :J
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Welke vouwwagen geschikt voor ‘beginners’
« Reactie #14 Gepost op: maart 02, 2020, 01:49:02 pm »

Onze zoon wilde met 7 jaar (2 jaar geleden)  apart liggen in zijn Holtkamper Adventuretent, los van onze Holtkamper Spacer.

Het voordeel van deze Spacer met Adventuretent is dat je ze aan elkaar kunt ritsen dus dat je kinderen gewoon bij je wagentent liggen maar dat de Adventuretent ook losstaand opgezet kan worden wanneer ze wat groter zijn.

Onze Spacer (2 persoons bed) met Adventuretent (ruimte voor 3 kinderen) uit 2008 is te koop, heb je interesse of wil je er meer over weten, stuur me dan maar een Persoonlijk Bericht

 :J

Dit is echt een superoplossing natuurlijk, jammer dat alleen Holtkamper dit heeft.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal