Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Nog meer geocachers hier??  (gelezen 19083 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #15 Gepost op: april 22, 2012, 12:26:35 am »

Ik heb net, zowel op de tablet als op mijn telefoon de Groundspeak Geocaching app geinstalleerd. Geen idee hoe e.e.a. werkt maar het ziet er goed uit. Veel " Nearby Caches"  hier in Zelhem  :)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #16 Gepost op: april 22, 2012, 12:38:40 am »

Leuk bensi! Ben benieuwd hoe dat gaat! Ga je voor het vw weekend al uitproberen of wacht je tot daar?
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #17 Gepost op: april 22, 2012, 12:47:38 am »

Leuk bensi! Ben benieuwd hoe dat gaat! Ga je voor het vw weekend al uitproberen of wacht je tot daar?
Wie weet, misschien ga ik wel zo'n cache zoeken hier in de buurt, lijkt me wel leuk. Geen idee wat ik dan moet doen als ik iets vind maar goed, dat leer ik dan hopelijk met het voorjaars weekend wel  ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

jsteijn

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #18 Gepost op: april 22, 2012, 08:43:00 am »

Als je een cach vind, dan log je hem op de website en in de cache zit altijd een rolletje papier of een boekje waar je je naam/datum/tijd opschrijft. Neem dus beslist een pen en potlood mee, zodat je altijd het log in kunt vullen.

Zelf een cache maken en neerleggen kan wel, maar hij wordt niet zomaar opgenomen op de site. Hij moet aan een aantal voorwaarden voldoen, dat wordt getest door wat ervaren cashers EN.... je moet zelf in staat zijn de cash bij te houden als er onderhoud nodig is, bijvoorbeeld als plastic doosje stuk is of het logboek is vol. Zelf maken op kom-es-an is dus eigenlijk alleen een optie voor hen die dichtbij wonen.

Kijk hier voor een starters handleiding..http://wiki.geocaching.nl/index.php/Startershandleiding
Deze site heeft overigens alle info die je nodig hebt.
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #19 Gepost op: april 22, 2012, 10:46:47 am »

En het belangrijkste is als je denkt dat je de cache gevonden hebt dat je wacht tot niemand het ziet voor je hem pakt.
En wacht tot niemand jou ziet als je hem op exact dezelfde plek terug legt.

Want er zijn altijd gasten die de zaak willen verpesten voor anderen.
Gelogd

wies

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #20 Gepost op: april 22, 2012, 01:10:53 pm »

En het belangrijkste is als je denkt dat je de cache gevonden hebt dat je wacht tot niemand het ziet voor je hem pakt.
En wacht tot niemand jou ziet als je hem op exact dezelfde plek terug legt.

Dat vinden de kinderen ook juist zo spannend, "... snel, snel anders komt er iemand ... "
Gelogd

eveliner

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #21 Gepost op: mei 13, 2012, 07:50:09 pm »

Wij doen nu ook sinds een jaar of twee, denk ik, aan cachen. Heel leuk. Zoals eerder geschreven; je komt op plekken waar je anders nooit zou komen. En het geeft een doel aan wandelingen voor ons. Kinderen vinden het ook erg leuk. wij hebben er twee en geven de jongens om de beurt de GPS in handen. Leuk en leerzaam  :)
Onze GPS is een Garmin etrex legend hcx met een snoertje om via geocache.com direct waypoints te downloaden (aanrader! scheelt een hoop gedoe).
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Nog meer geocachers hier??
« Reactie #22 Gepost op: mei 13, 2012, 08:41:49 pm »

Moet je hiervoor een premium account aanvragen op geocaching.com?
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #23 Gepost op: mei 13, 2012, 08:50:09 pm »

je kunt gewoon aanmelden zonder betalen.

ook bij geocache.nl.

En meer heb je niet nodig
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Nog meer geocachers hier??
« Reactie #24 Gepost op: mei 13, 2012, 08:54:23 pm »

Maar kan je dan ook paperless cachen. Ik heb er een naar mijn etrex30 gezet maar dan krijg ik alleen de coordinaten.
Gelogd

eveliner

  • Gast
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #25 Gepost op: mei 13, 2012, 09:11:06 pm »

helemaal paperless is mij nog niet gelukt. Gewoon ook omdat ik het fijn vind om het op papier te hebben. Vaak ook zijn er puzzels bij of extra aanwijzingen en die worden niet gedownload.
Gelogd

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #26 Gepost op: mei 14, 2012, 12:06:38 am »

Maar kan je dan ook paperless cachen. Ik heb er een naar mijn etrex30 gezet maar dan krijg ik alleen de coordinaten.

Voor paperless geocachen op geocaching.com moet je idd premium member zijn. Je kunt wel caches downloaden van opencaching.com, maar dat zijn er nog niet zo veel. Voor een multicache vonden wij paperless geocachen niet zo handig trouwens, je blijft aan het heen en weer zoeken tussen de tekst en de coordinaten. Wij zetten nu de coordinaten in de e-trex en de tekst zetten we op de ereader. Met deze combinatie is het ideaal paperless geocachen!
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Nog meer geocachers hier??
« Reactie #27 Gepost op: mei 14, 2012, 06:13:04 am »

Goeie tip, ik ga ermee aan de slag
Gelogd

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #28 Gepost op: januari 30, 2013, 12:52:12 am »

Ook wij (Drummer-64 en ik) zijn inmiddels fanatieke geocachers sinds een maand of 9.  :K Het werkt echt verslavend. :J In de vakantie, samen met de kinderen op pad, of lekker met z'n tweetjes struinen naar (soms moeilijk verstopte) schatten. En zoals eerder al genoemd: we zijn al op plaatsen geweest waar we anders nooit zouden (durven) komen.

Ik ben benieuwd of de ge?nteresseerden hierboven al daadwerkelijk wat caches hebben kunnen loggen... O0 Wij waren niet op het klapweekend vorig jaar, hoe is het daar vergaan?
En wellicht kunnen de fanatieke geocachers nog leuke caches of een mooi cachegebied aanraden?
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: Nog meer geocachers hier??
« Reactie #29 Gepost op: januari 30, 2013, 09:08:03 am »

Welke apparaten werken hiervoor goed?

Kan het ook met bv. een garmin edge (500/800)? :O
Want als ik zo'n ding koop voor vakantie en niet alleen voor het fietsen wat ik doe ........
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal