Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Camplet concorde oftewel Klaphymer Carbon RJ206  (gelezen 4858 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klaphymer

  • Gast
Camplet concorde oftewel Klaphymer Carbon RJ206
« Gepost op: augustus 09, 2012, 08:13:10 am »

 :>
Hallo medeklappers

Eerst even de naam. Komt nog deels van onze vorige Holidaycamp af. Daar stond geen merk of typeaanduiding meer op. Die hebben we toen Klaphymer genoemd. Via internetbedrijf stickers laten maken en toen de naam maar beetje "overdreven" uitgebreid. Kreeg toen meer stickers dan ik had besteld en die lagen er nog toen we de Camplet kochten.....

Klaphymer spreekt voor zich (toch?  8) Carbon, ach had nog van die folie waarmee het dash van onze Renault ook is opgekalefatert. RJ zijn onze initialen en 206 is 20-6 onze trouwdatum......

Ik heb toch maar besloten om er een projecttopic van te maken. Wat begonnen is met de keuken heeft inmiddels al een aardig vervolg gekregen in de vorm van dakdragers, fietsenrek en disselbak. Met onze fantasie zal er nog wel wat bijkomen in de toekomst. Eerst maar even een introductie van onze combi. "per ongeluk" staat ook de auto op de foto.....


Zoals al in een eerder draadje gemeld waren wij niet tevreden met het originele smev/cramer 2 pits kooktoestel. Na wikken en wegen en zelfs goede tip om over te stappen op inductie besloten om onze net 1 jaar oude Cadac 2 pitter te blijven gebruiken. Daarnaast nog de beschikking over een campinggaz cv partybrander en een losse kop voor op een CV busje. De kraan heb ik verwijderd. Wel heb ik het teiltje laten zitten. Daar gaat nu de afwas in.

Dit is dus nu onze keuken. Ik heb een plaat watervastverlijmde multiplex van 6 mm genomen. Deze is aluminiumkleurig geschilderd (waar ik nog niet tevreden over ben trouwens) en met korte schroeven bevestigd. Schroeven zijn verzonken en geplamuurd.

« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2012, 02:30:57 pm door klaphymer »
Gelogd

klaphymer

  • Gast
Re: Camplet concorde oftewel Klaphymer Carbon RJ206
« Reactie #1 Gepost op: augustus 17, 2012, 02:54:01 pm »

Hallo medeklappers,

We gaan even verder met de details van de keukenpootmodificatie. Gemaakt van grotendeels ander (kampeer)afval. Als je wat bewaard heb je ook wat.

De pootjes zijn van een oud voortentframe. De buis/balk is zaagafval van de dragers op de imperiaal die ik had gemaakt. Komt ook nog een stukkie van.

Het originele poothekje wilde ik vervangen omdat een grote vleugelmoer gebroken was. (plasticmoeheid) Ook haakte deze bij het dichtklappen binnen in elastiek binnentent en dekbed. Om de keuken te dragen was het best goed......

De buis zit zoals je op de foto ziet geklemd in buishouders die ik bij de dat zeg ik bouwmarkt heb gekocht maar die kun je overal wel krijgen. Zijn bedoeld voor waterleiding/cv. Zijn van alu dus niet te hard aandraaien. Voordeel is dat in het voetje een schroefdraad zit. Van binnen uit de buis zit daar nu een boutje in.

Het geheel staat stevig en is door de individueel instelbare pootjes ook knollenveldproof.
Er it overigens geen copyright op  :O

Hieronder de foto's

« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2012, 02:59:52 pm door klaphymer »
Gelogd

klaphymer

  • Gast
Re: Camplet concorde oftewel Klaphymer Carbon RJ206
« Reactie #2 Gepost op: augustus 17, 2012, 03:10:40 pm »

Volgende deel is de dragers voor de opvouwbare hutkoffer bovenop en de bijbehorende fietsdrager voor de toiletbike.

De buis heb ik bij een lokale "wij hebben alles" hout en ijzerboer gekocht. ? 3,-- per 2 meter. Beetje ontroesten want lag buiten en met Hammerrite behandeld. Dat duurt wel erg lang voor dat dat spul is uitgehard zeg.  De buizen heb ik toen met deel van uitlaatklemmen en boutjes m6 vastgezet. Ik kon nergens goede u bouten vinden in de juiste maat. Uiteindelijk nog met fietsbinnenband de uiteinden van de buizen wat dichtgemaakt want ook einddoppen voor deze maat heb ik nog niet gevonden.Het werkt wel...... De hutkoffer kan bij het openklappen blijven zitten overigens.....het fietsie niet.

Gelogd

klaphymer

  • Gast
Re: Camplet concorde oftewel Klaphymer Carbon RJ206
« Reactie #3 Gepost op: augustus 17, 2012, 03:23:23 pm »

en nog niet genoeg ruimte......Een disselbak moest er komen. Na lang zoeken naar een originele 2e handse......Dat kun je dus wel vergeten. Ook nog gekeken naar allerlei andere bakken van verschillende materialen op vooral mp.

Ander probleem was de bevestiging gezien de "bult"van de oplooprem en het korte chassis. Dan nog het feit dat ik niet kan lassen.....

Het volgende resultaat. Bij een aanhangerbedrijf de volgende kist gekocht. Was met slot en dekselafdichting. Voor alle zekerheid ook nog de naden van binnen dichtgekit. De bekleding binnenzijde is van 3,6 mm multiplex wanden en 6mm voor de vloer.

De steunen zijn weer van de tentbuis van de voortent (heb ik nog een paar meter van liggen) en van 2 liggers van een oude dakdrager. Deze zijn mooi met plastic bekleed en hebben einddoppen.

De bouten gaan dus door de koffer en de tentbuizen in de dissel. Daarnaast zit de koffer nog met 4 kleinere boutjes op de liggers zelf vast. Het geheel weegt ca 10 kg. Ik zit nu op een kogeldruk van precies 50kg.

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Camplet concorde oftewel Klaphymer Carbon RJ206
« Reactie #4 Gepost op: augustus 17, 2012, 11:15:05 pm »

Wauw, leuk weer eens een project. Ik ga zo even goed kijken hoe en wat want vrienden van ons hebben een Apollo gekocht.
Gelogd

klaphymer

  • Gast
Re: Camplet concorde oftewel Klaphymer Carbon RJ206
« Reactie #5 Gepost op: augustus 19, 2012, 12:03:50 am »

Als er vragen zijn of details nodig zijn dan hoor ik het wel:-)
Gelogd

gismiep

  • Gast
Re: Camplet concorde oftewel Klaphymer Carbon RJ206
« Reactie #6 Gepost op: augustus 29, 2012, 09:29:28 am »

Erg leuk om te lezen en om te zien hoe creatief mensen om kunnen gaan. Wij hebben ook een Cam-plet en zijn erg te spreken over de vouwwagen, maar het nadeel is wel de fragiele onderdelen. Denk inderdaad aan keukensteunpootjes, maar ook aan de standaard disselbak.

Succes met je volgende projecten.
Gelogd

klaphymer

  • Gast
Re: Camplet concorde oftewel Klaphymer Carbon RJ206
« Reactie #7 Gepost op: augustus 29, 2012, 04:13:31 pm »

Dank je, voor dit jaar zijn we denk ik wel klaar. Hopelijk in september nog een weekend weg voordat ze mijn hernia opereren. Volgend jaar weer nieuwe plannen  :>   was de winter maar vast voorbij bbrrrrr
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal