Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.  (gelezen 80817 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Tekeningen voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #15 Gepost op: augustus 13, 2009, 04:18:36 pm »

Wij trekken hem uit tot ong. 5 cm voor de klik (dus we stoppen de eerste klik een stukje terug). Dan past de tent altijd goed. Nadat de tent zit, kan je aanspannen, daarom meerdere klikkers. Je kunt dan zorgen dat alle buizen keurig onder dubbel-doek komen te zitten.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

HarryV

  • Gast
Re:Tekeningen voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #16 Gepost op: augustus 13, 2009, 04:54:53 pm »

JA dat is de manier, bij de vorige wagen was ik het vergeten, heeft me een extra luchtgat in de voortent opgeleverd
Nu ook, stokken eruit tot de eerste klik en dan een stukje terug, stokken door de doorvoer in de voortent halen en dan afspannen, werkt perfect
Gelogd

Rinus

  • Gast
Re:Tekeningen voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #17 Gepost op: augustus 13, 2009, 05:51:56 pm »

Denk dat mijn voortent dan al te veel gerekt is. Krijg hem zonder problemen over het frame met de nokjes al in de eerste positie.
Als naspannen al nodig is dan doe ik dat met de volgende  (horizontale) stokken.
Gelogd

danny k

  • Gast
Re:Tekeningen voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #18 Gepost op: mei 23, 2010, 08:57:51 pm »

hey hallo ik wil iederen ff bedanke die zo zo,n z,n best heeft gedaan om de tekeningen van de voortent van de louisiana erop te zetten!! met vr gr danny uit hoorn!!

bij deze heb ik nog een vraag?? wie zou mij kunnen helpen aan een luifel voor een jamet louisiana??? met vr gr danny kaay
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Tekeningen voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #19 Gepost op: mei 24, 2010, 07:19:20 pm »

De vraag om een luifel kun je beter in het onderdeel gezocht zetten
Gelogd

matthijs43

  • Gast
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #20 Gepost op: maart 12, 2011, 12:31:26 am »


Hoi,

Sinds enige tijd heeft mijn dochter een Jamet Lousiana, echter er zitten geen haringen bij, kan iemand mij vertellen hoeveel haringen er nodig zijn voor tent en voortent, op te zetten, bedoelde informatie voorkomt  ons een extra worsteling om het spul op te zetten.

Alvast bedankt

Matthijs 43
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #21 Gepost op: maart 12, 2011, 07:48:27 am »

Reken op een stuk of 50.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #22 Gepost op: maart 12, 2011, 08:05:42 am »

Hoi,
Sinds enige tijd heeft mijn dochter een Jamet Lousiana, echter er zitten geen haringen bij, kan iemand mij vertellen hoeveel haringen er nodig zijn voor tent en voortent, op te zetten, bedoelde informatie voorkomt  ons een extra worsteling om het spul op te zetten.
Alvast bedankt
Matthijs 43
Als er toch nieuwe haringen moeten worden gekocht, bedenk dan eerst waar je wilt gaan kamperen. Kun je meteen de juiste haringen aanschaffen. Scheelt je wellicht geld. Met een beetje geluk staat er ook wel eens wat op Marktplaats.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #23 Gepost op: maart 12, 2011, 10:25:51 am »

Wij hebben zelf een Lousiana. Ik was nieuwsgierig hoeveel er gehamerd moest worden, dus heb ik ooit geteld en opgeschreven:
Om de slikranden vast te zetten (alle gaatjes benut, doen we eigenlijk nooit): 41 grondpennen.
Voortent: 29 stuks
Wagentent: 34 stuks
Stormlijnen: 8 stuks
Voor de Wagentent en Voortent gebruik ik op de hoeken haringen, verder grondpennen (let op: afhankelijk van de ondergrond). Dus 6 haringen, rest grondpennen. Veul plezier met hameren!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Goedemans

  • Gast
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #24 Gepost op: maart 12, 2011, 07:46:55 pm »

Vroeguh.... ging ik kamperen met mijn ouders: tent / vouwwagen en caravan.

Nu hebben we zelf twee kleine kinderen en voor het eerst een vouwwagen gekocht.
Jamet Louisiana (1998 ongeveer).
Vandaag de vw voor het eerst in de tuin opgezet. Voortent ging eigenlijk best soepeltjes (gebruik gemaakt van kleurcodes) ... maar die  :X luifel!!
Wat een onmogelijk iets is dit zeg...we snappen er echt helemaal niks van.
Iemand suggesties / tekeningen of gezond verstand?

Ook snappen we niet exact hoe het zit met de kast (naast de keuken) en het "drookhokje" (zo staat het op de tekening van de vorige eigenaar.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #25 Gepost op: maart 13, 2011, 09:24:06 pm »

Is het een originele luifel? Of, zoals bij de meeste Louisiana's een combinatie van standaardspul-met-een-stukje-huisvlijt?

Ik kan wel uitleggen hoe de onze werkt, maar die valt wel in de laatste categorie...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Goedemans

  • Gast
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #26 Gepost op: maart 13, 2011, 09:35:11 pm »

Bedankt voor je reactie!

Als ik de tekeningen hier op het forum zie, lijkt luifel origineel. Het uiteinde (frame verst bij de vw vandaag) klopt ook precies met de tekening.
Alleen de aanhechting aan de voortent, dat is een heel raar iets.
Ik was van plan om er een foto van te maken, om hier te plaatsen, maar dat ben ik natuurlijkvergeten... ::)

De luifel heeft stokken die aan 1 kant plat / half open zijn, met gaatjes maar de voortent heeft geen uiteinde waar je dat aan kunt bevestigen..
De aanhechting ziet er dus heel anders uit dan die tussen vouwwagen en voortent.
Mijn vader was er vanmiddag en die dacht dat het dus niet origineel kon zijn...zag er zo anders uit. De luifel heeft wel 1 zijkant (weet niet of dat nog iets zegt...).

De keuken / de kast ernaast en het drooghokje zijn wel gelukt trouwens, dankzij de tekeningen hier hebben we daar net het laatste zetje voor gekregen.
De luifel hebben we er aan gekregen maar we denken gewoon niet dat het ook echt zo hoort.
De stokken die we over hadden blijken (tnx papa) van stukken doek bij slaapcabines en dissel te zijn (schaduw creeren ofzo....) en deze stokken laten we dus thuis :D
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #27 Gepost op: maart 13, 2011, 09:49:14 pm »

Als het goed is moet je 3 kleine stokjes aan en voortent zetten.
Daar zit een pen aan waar een klein luifeltje die aan de voortent zit vastgenaaid overheen gaat.
Daar doe je dus die stokken met een gat overheen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Goedemans

  • Gast
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #28 Gepost op: maart 13, 2011, 10:01:59 pm »

Dan doen we het dus wel goed. Beschadig je op deze manier je doek niet teveel?
Dat idee hadden wij een beetje. Hoort er bijv. ook geen dopje op de punt?

Echt bedankt zeg, beetje feedback :D
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #29 Gepost op: maart 14, 2011, 05:31:59 am »

Dat dopje is los te koop maar niet echt nodig.
Onze wagen was van 1996 en niet beschadigd dus als je dit met beleid doet zal het wel meevallen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal