Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.  (gelezen 80814 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #30 Gepost op: maart 14, 2011, 01:10:27 pm »

De opstaande stokjes van de pet-luifel, daar maak je de luifel aan vast. De luifel ligt dus een stukje over je voortent. Bij wind van achteren (wij zetten onze tent bij voorkeur met de kont in de wind) kan de luifel losslaan. Hiervoor zijn die plastic hoedjes goede hulpmiddelen (Of als je ze als oplossing wilt: door de top van het opstaande randje een gaatje boren en een pennetje er doorheen: het hoedje kan niet meer omhoog).

Daarnaast hebben wij vanaf de hoeken twee scheerlijnen naar beneden staan om wegwaaien te verminderen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

MichaelD

  • Gast
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #31 Gepost op: maart 19, 2011, 11:47:17 pm »

Hallo,

Na aanschaf van onze Louisiana heb ik (geinspireerd door de instructies in dit onderwerp) een iets andere strategie voor het markeren en terugvinden van de stokken bedacht. Misschien heeft iemand anders hier ook iets aan.

Ik heb de tentstokken in opgedeeld in de vier fasen waarin ze nodig zijn, zodat ik nooit een stok pak die ik nog niet kan gebruiken:

Zwart - eerst nodig
Rood - pas nodig wanneer de zwart gemarkeerde stokken staan
Blauw - de keuken, pas nodig wanneer de rood gemarkeerde stokken staan
Wit - de 'afwerk' stokken, die ik als laatste plaats (zoals de 'vensterbank' stok, de kapstok-stok enz.)

Op elke stok zit halverwege dus een zwart, rood, blauw of wit stukje tape.

Hieronder staan de kleuren aangegeven van de verschillende stokken:



Aangezien er twee zakken zijn voor de tentstokken, doe ik de zwarte en rode stokken bij elkaar in de ene zak (met daarop een rood en zwart stukje tape). Zo hoef ik de tweede zak pas open te maken wanneer de rest al staat.

Per kleur zijn er maar een stuk of tien stokken, dus is het al snel duidelijk waar een stok moet. Maar om helemaal trefzeker te zijn heb ik op elke stok nog in watervaste stift geschreven wat het is. Hiervoor heb ik een paar definities gebruikt (richtingen zijn vanaf iemand die in de wagen staat en naar de voortent kijkt):

- voor, tussen en achter
- rechts, midden en links
- hoog en laag
- staanders (van hoog naar laag), liggers (gaan van voor naar achter), dak (van rechts naar links)

Zo staat er bijvoorbeeld 'ligger rechts voor' of 'staander links voor hoog' op een stok.

Waarschijnlijk is mijn systeem wat 'over-designed', maar wel trefzeker! Hopelijk heeft iemand er iets aan.

Groetjes,
Michael
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2011, 11:50:18 pm door MichaelD »
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #32 Gepost op: maart 20, 2011, 05:05:26 pm »

Briljant!
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #33 Gepost op: april 30, 2011, 03:55:43 pm »

MvdM

Even in nieuwe topic gezet.
Goede vraag voor een ander denk ik.

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6786.0.html
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

butske

  • Gast
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #34 Gepost op: juni 30, 2011, 12:55:39 pm »

is deze instructie ook te gebruiken voor de Jamet Louisiana uit 2004??
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:(Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #35 Gepost op: juni 30, 2011, 03:36:13 pm »

Denk het wel want ze veranderen niet veel alleen de kleurstellingen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Kim

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #36 Gepost op: mei 20, 2012, 07:54:01 pm »

Ook namens mij bedankt voor de tekeningen! Ook wij hebben een tweedehandsje gekocht dus zijn erg blij met mensen die hun tekeningen willen delen!
Kim
Gelogd

muis

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #37 Gepost op: mei 20, 2012, 08:28:51 pm »

Altijd leuk om te horen :J Succes
Gelogd

Kim

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #38 Gepost op: mei 23, 2012, 08:49:14 pm »

De VW is al weer ingeklapt maar gisteren ook de luifel maar eens geprobeerd op te zetten en te labelen. Nog even een vraag. Ik dacht dat je voor de aansluiting tussen de voortrent en de luifel de luifelstokken over die kleine uitstekende stokjes van de voortent moest schuiven. Maar ik heb drie keer een stok met zo'n beugel/klem. Doe ik iets fout of heeft dit met het type te maken?
Gelogd

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #39 Gepost op: mei 25, 2012, 11:42:01 pm »

De VW is al weer ingeklapt maar gisteren ook de luifel maar eens geprobeerd op te zetten en te labelen. Nog even een vraag. Ik dacht dat je voor de aansluiting tussen de voortrent en de luifel de luifelstokken over die kleine uitstekende stokjes van de voortent moest schuiven. Maar ik heb drie keer een stok met zo'n beugel/klem. Doe ik iets fout of heeft dit met het type te maken?

Je moet de drie kleine stokjes eraf halen en de luifelstokken rechtstreeks aan dr stokken van de voortent hangen. Ik kan morgen eventueel het plan van onze luifel wel inscannen en hier plaatsen
Gelogd

Kim

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #40 Gepost op: mei 26, 2012, 11:04:19 am »

O oké. Ik ontvang graag dat plan want ik vraag me nog wel af hoe ik dan die 'klemmen' vastzet. Omdat ik het gevoel heb dat ik dan op de drie Kruis/hoekpunten uitkom. Maar misschien als we heb hebben opgezet dat het zich vanzelf wel wijst hoor. Maar als je het hebt liggen, dan heel graag!
Gelogd

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #41 Gepost op: mei 26, 2012, 06:23:48 pm »

O oké. Ik ontvang graag dat plan want ik vraag me nog wel af hoe ik dan die 'klemmen' vastzet. Omdat ik het gevoel heb dat ik dan op de drie Kruis/hoekpunten uitkom. Maar misschien als we heb hebben opgezet dat het zich vanzelf wel wijst hoor. Maar als je het hebt liggen, dan heel graag!

Ik scan het straks in!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #42 Gepost op: mei 27, 2012, 10:59:02 am »

Als deze hier nog niet staat wil je hem dan ook naar ons sturen? Dan zetten we hem erbij voor andere zoekers :J WW
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #43 Gepost op: mei 27, 2012, 07:19:34 pm »

O oké. Ik ontvang graag dat plan want ik vraag me nog wel af hoe ik dan die 'klemmen' vastzet. Omdat ik het gevoel heb dat ik dan op de drie Kruis/hoekpunten uitkom. Maar misschien als we heb hebben opgezet dat het zich vanzelf wel wijst hoor. Maar als je het hebt liggen, dan heel graag!

Klopt precies.
Je haalt de 3 stokjes met pennen die in het petluifel zitten uit de 3 kruisingen.
Vervolgens zet je de 3 stokken van je luifel op de plek van de korte stokjes.
Gelogd

milkman

  • Gast
Re: (Instruktie) voortent Jamet Louisiana.
« Reactie #44 Gepost op: mei 27, 2012, 08:23:34 pm »

wij hadden dit weekend onze eerste oefentripje met de luisiana.

nog nooit geklapperd maar het was goed te doen.

we zatten lekker dicht in de buurt (1 km van huis) en het doel was om te kijken wat er nog miste en wat er stuk was.

opzetten ging goed en was relatief makkelijk. wel even het schema uit geprint.

als je er de tijd voor hebt moet het zeker lukken. en gelijk ff de stokken markeren , dat scheelt de helft.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal