Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

* Voorjaars-Klapweekend


Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Roadmaster RDW erkend / certificaat EG keuring  (gelezen 6269 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miss BBQ

  • Gast
Roadmaster RDW erkend / certificaat EG keuring
« Gepost op: maart 27, 2013, 10:15:55 am »

Nieuws van de Roadmaster fabriek Zanvo uit Goirle.

Naar aanleiding van een geleverde wagen in Duitsland ( Juli 2012 ) zijn wij erachter gekomen dat er vanaf 1 November 2012 een officieel
COC certificaat bij elk geleverde aanhanger moet zitten.( Betreft alle nieuw geleverde aanhangwagens/vouwwagens ongeacht gewicht en maximaal toelaatbaar gewicht ).
Voorheen werkten wij met een eigendomsbewijs maar dit is Europees niet van toepassing.

Dit was voorheen niet bekend ( Ook Bovag en onze eigen branche vereniging KCI ) hebben daar nooit iets van laten weten.

Dus wat te doen.
Contact gezocht met diverse instanties en tenslotte uit gekomen bij de RDW.
Via Hestocon hebben wij met man en macht gewerkt om een EG keuring te kunnen verkrijgen.

Dit hebben we in twee verschillende uitvoeringen voor elkaar gekregen.

Het zogenaamde O1 is tot 750 kg maximaal  en het O2 is bij ons 850 of zelfs 1000 kg uitvoeringen. ( O2 uitvoeringen zijn duurder ).

De bedrijfskeuring van RDW hebben we in Januari 2013 afgerond en zijn nu dus officieel RDW-erkend.
De Wagenkeuringen voor beide categorieƫn zijn op 5 Maart 2013 gedaan en hierdoor mogen wij trots zijn op het predicaat EG-keuring.
Hierdoor mogen  we nu zelf officiĆ«le COC-certificaten uitschrijven bij elke nieuwe Roadmaster Vouwwagen.

Dit certificaat is dan tevens in diverse talen uit te draaien zodat we vanaf nu zo ongeveer in heel Europa onze trots kunnen leveren zonder dat er aangepaste
dingen moeten gebeuren.

Voorbeeld
 O1 wagens: Betreft de Roadmaster maximaal belaadbaar tot 750 kg.
 O2 wagens: Betreft wagens boven de 850 kg belaadbaar en worden dan automatisch voorzien van een eigen kenteken.

Helaas betreft dit alleen nieuw te leveren wagens. Aanpassingen aan oudere wagens is geen optie.
We hebben bijvoorbeeld de verlichting aan moeten passen alsmede stickers, reflectoren, etc. etc.

Nieuw in alle gevallen is dat elke nieuwe vouwwagen voorzien moet zijn van vaste spatflappen achter de wielen om opspattend zand en stenen te voorkomen.
Tevens wordt elke wagen voorzien van een uniek chassisnummer met daarbij het behorende EG-nummer op elk typeplaatje.

Hierdoor wordt het voor elke vouwwagenkoper ( ongeacht merk ) een beter te controleren item om te zien of men daadwerkelijk een nieuwe wagen geleverd gekregen heeft.
Want in elk chassisnummer moet vanaf nu een bouwjaar te zien zijn.

Voor Roadmaster betekend dit :*XL9RMF00013533200*
De betekenissen van het chassisnummer zijn dan als volgt.

XL9 = Nederland
RMF = Roadmaster Family
000 = Eventueel wagenaanduiding
13 = Bouwjaar
533 = Bedrijfsnummer Roadmaster bij RDW
200 = Volgnummer. Deze lopen omhoog .

Volgens ons een goed ding om bijvoorbeeld overjarige wagens ( wat veel mensen niet weten ) boven water te krijgen.

Dit chassisnummer werd overigens al door ons gebruikt sinds 2005.
Voorheen was dit het 6-cijferig nummer in de linker voorpoothouder van de wagen. Waardoor wij altijd konden zien hoe oud de wagen was.

Dus al met al een goede ontwikkeling die, gezien het aantal merken die er zijn, voor meer vertrouwen bij de consument zal zorgen.

Ad van der Zande (Roadmaster Goirle)
« Laatst bewerkt op: maart 27, 2013, 10:19:11 am door Miss BBQ »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal