Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: achterzijde jametic rondo zakt in  (gelezen 4092 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M.Kersbergen

  • Gast
achterzijde jametic rondo zakt in
« Gepost op: februari 20, 2014, 07:58:40 pm »

 :XHallo,
Vorig jaar hebben we een nieuwe Jametic Rondo gekocht en het bevalt ons prima. Er is 1 ding wat me echter niet goed lukt. De middelste tentstokken (hoogste punt van de tent) hebben de neiging naar achteren te gaan hangen. Hierdoor gaat de achterkant naar beneden zakken en hangt het doek daar dus niet meer strak. Ik heb de wagen op verschillende campings opgezet en overal heb ik er last van. Hoe kan ik zorgen dat de middelste stokken netjes recht omhoog blijven staan. Het lukt niet door aan de voorkant de tent strakker af te spannen.
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: achterzijde jametic rondo zakt in
« Reactie #1 Gepost op: februari 21, 2014, 06:03:53 pm »

Het kan natuurlijk een constructiefout zijn. Maar als de wagen goed in elkaar zit en de hoogste stokken naar achteren staan zit het probleem toch in de voortent. Maak je de voortent bij de ingang niet te hoog? Met de stangen kun je die voortent zelf helemaal strak zetten en als je de tent dan voor te hoog zet duwt ie die hoogste stokken naar achteren.

Wat ook kan is dat je m achter juist te hoog zet met de garderobestang of de achterstangen (ik weet overigens niet of je die hebt, de oudere types hadden die wel.

Maar zoals ik de wagen ken gaat dat strakzetten eigenlijk vrij makkelijk, vandaar dat ik me afvraag of er toch iets mis is
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.335
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: achterzijde jametic rondo zakt in
« Reactie #2 Gepost op: februari 21, 2014, 06:42:31 pm »

Op de achtertent zitten toch 2 banden?
Door de gaderobe-stang omhoog te doen span je die en weet je hoe hoog die moet.
En dan kan de boel volgens mij ook niet meer aar beneden.

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

M.Kersbergen

  • Gast
Re: achterzijde jametic rondo zakt in
« Reactie #3 Gepost op: februari 23, 2014, 04:55:01 pm »

Bedankt voor de reacties,

Als ik de voortent lager zou laten ligt de voorwand op de vloer. Dat lijkt me niet de bedoeling.
De garderobestang (niet zon handig ding trouwens) heb ik wel hoger af willen stellen, maar dan schiet hij vaak los. Ik denk dat ik hem maar eens bij de Wit ga opzetten, dan mogen ze daar kijken hoe het komt. Nu heb ik nog garantie!

nogmaals bedankt
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: achterzijde jametic rondo zakt in
« Reactie #4 Gepost op: februari 23, 2014, 08:46:12 pm »

Ik bind die stang altijd vast pet een touwtje. Maar ja, ik heb ook al een oude kar.
Ben wel benieuwd wat er nu de oorzaak van is. Goed dat je er mee terug gaat.
Gelogd

schliema

  • Gast
achterzijde jametic rondo zakt in
« Reactie #5 Gepost op: februari 23, 2014, 08:59:25 pm »

Kan het zijn dat je de schuine stokken van de slaapcabine (lopend van vooraan de wagen/het bed naar bovenaan de achterwand) niet ver genoeg hebt uitgeschoven? Ik lees net in de opzetinstructie elders op dit forum dat je die net als de schuine stokken in de voortent moet uitschuiven. Dat zou precies jou probleem kunnen veroorzaken.
Gelogd

jozefien

  • Gast
Re: achterzijde jametic rondo zakt in
« Reactie #6 Gepost op: februari 23, 2014, 10:49:10 pm »

Ik herken het probleem wel. Soms zijn wij ook vreselijk aan het stoeien voordat de boel goed staat. En soms lukt het meteen.
Het is erg lastig. Ik ben er nog niet uit waar het probleem nou precies in zit. Dus ik ben wel benieuwd wat de oorzaak zou kunnen zijn.


 
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: achterzijde jametic rondo zakt in
« Reactie #7 Gepost op: februari 23, 2014, 10:51:12 pm »

Ik herken het probleem wel. Soms zijn wij ook vreselijk aan het stoeien voordat de boel goed staat. En soms lukt het meteen.
Het is erg lastig. Ik ben er nog niet uit waar het probleem nou precies in zit. Dus ik ben wel benieuwd wat de oorzaak zou kunnen zijn.


 
Kom naar het klapweekend en alle problemen zijn/worden opgelost door de ervarings deskundigen
Gelogd

jozefien

  • Gast
Re: achterzijde jametic rondo zakt in
« Reactie #8 Gepost op: februari 23, 2014, 11:15:07 pm »

Dat is denk ik wel de best oplossing. Maar voor ons is de locatie van het voorjaarsweekend niet om de hoek. (mijn man vindt het te ver rijden).
Op een andere keer dan maar. Maar in ieder geval bedankt voor het aanbod.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: achterzijde jametic rondo zakt in
« Reactie #9 Gepost op: februari 24, 2014, 06:47:34 am »

Je kunt alle stokken nog een gaatje langer maken misschien. Ook de middelste lange stokken hebben 3 mogelijkheden. Maar probeer dat voorzichtig, als alles te strak staat kan het doek wellicht scheuren/beschadigen als er meer spanning op komt bij nat/droog worden. En altijd de garderobestang op de juiste wijze gebruiken, anders staat de hele tent vrij slap.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: achterzijde jametic rondo zakt in
« Reactie #10 Gepost op: februari 24, 2014, 12:18:28 pm »

De voorkant van de Rondo is in het midden een stuk hoger dan van de reguliere Jametics of Odyssees. Ik denk dat je daardoor via de centrale stang van het dak van de voortent wat meer druk uitoefent op die middenstangen en dat daardoor de Rondo wat lastiger strak op te zetten is. Dat zou betekenen dat je de voorkant aan het dak of de luifel iets naar voren zou moeten trekken. Blijft gissen. Je zou dat wel al snel bij het opzetten op spanning moeten brengen, als je al veel haringen aan de zijkanten er in gejast hebt krijg je dat niet meer voor elkaar.
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re: achterzijde jametic rondo zakt in
« Reactie #11 Gepost op: februari 25, 2014, 10:31:00 am »

Wij hebben ook een Rondo, volgens mij heeft het er inderdaad mee te maken dat je met de uitschuifstokken van de voortent druk uitoefend naar achter. Bij het uitschuifen van de middelste stang (die aan het dak) alleen kracht naar voren zetten en de boog van de voortent wat lager houden zou het achterover hangen moeten verminderen.

Verder heb ik me moeten aanleren niet te pietluttig te zijn je zet hem op om er mee te kamperen niet om er een show mee te winnen. Ik hou tegenwoordig heel wat extra vakantie over sinds ik niet meer dagelijks aan het doek, de haringen of stokken sta te trekken...
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: achterzijde jametic rondo zakt in
« Reactie #12 Gepost op: februari 27, 2014, 07:35:00 pm »

Ik heb ook gemerkt dat het scheelt wanneer de schuine stokken in de voortent pas omhoog doet wanneer je alles hebt staan. We hebben ze wel eens iets eerder omhoog gedaan, maar dan zakte de achterkant idd wat in.
Gelogd

jozefien

  • Gast
Re: achterzijde jametic rondo zakt in
« Reactie #13 Gepost op: februari 27, 2014, 10:00:05 pm »

Ja dat klopt. Doen wij ook altijd als laatste.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal