Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Luifel aan oude flyer en ng wat vragen  (gelezen 2958 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barbje79

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Luifel aan oude flyer en ng wat vragen
« Gepost op: juni 16, 2014, 06:56:33 pm »

Hallo,
Wij zijn sinds kort eigenaar van een Flyer uit 1996, maar heb nog wat vraagjes.
Is het mogelijk om een luifel aan te schaffen voor deze flyer of waren er in die tijd nog niet? Welke keuken hebben jullie op een flyer, welke gasfles gebruiken jullie en waar laten jullie de gasfles tijdens het rijden?
We hebben van die erkers bij de flyer zitten, maar vraag me af of we deze uberhaupt zullen gebruiken, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Oke, voor nu even genoeg vragen!!! :P

Gr. Barbara
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Luifel aan oude flyer en ng wat vragen
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2014, 07:55:57 pm »

Hallo
Wij hadden een Flyer uit 91 en daar was een luifel bij. Dus bij een Flyer van 96 kan het zeker.
Ivm de keuken. Bij de onze was er een whitebox keuken, er stond een campingaz r907 gasfles in.  Soms zie je ze ook met een Rapidokeuken. Als je geen keuken op de dissel wil kan je gewoon voor een plooikeukentje gaan.
Wij hadden ook erkers erbij, nooit gebruikt dus. Wij vonden de tent ruim genoeg.
Gelogd

Banketbakkertje

  • Gast
Re: Luifel aan oude flyer en ng wat vragen
« Reactie #2 Gepost op: juni 27, 2014, 03:09:32 pm »

Hoi barbje, wij hebben ook een flyer van 96 en zijn ook op zoek naar een luifel,je komt ze niet veel tegen en zijn ook op zoek,je vind ze wel maar da vaak incl een xtra veranda voorwand.Let wel op het verschil in ritsen,oudere flyers hebben optilon en de nieuwere ykk.
Wij hebben een whitebox keuken met een 907 campinggaz,deze staat tijdens de reis in het smalle kastje aan de rechter kant,een hele fijne keuken maar ik zag al wat ideeën om hem te verbouwen( zie ander topic) .en hebben een tropical erker en wij vinden hem toch wel erg makkelijk want je kan dan in de hoek zitten.
Gr. Banketbakkertje :nl
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Luifel aan oude flyer en ng wat vragen
« Reactie #3 Gepost op: juni 27, 2014, 06:54:06 pm »

Onze van 1991 had al ykk ritsen dus eentje van 1996 moet zeker ook ykk ritsen hebben.
Pols eens bij de Holtkamper zlf. Soms hebben zij wat in de outet hoek liggen.
Gelogd

Banketbakkertje

  • Gast
Re: Luifel aan oude flyer en ng wat vragen
« Reactie #4 Gepost op: juni 27, 2014, 09:09:24 pm »

Wij hebben een flyer van 1996 en de ritsen van de wagen zijn van ykk en de ritsen van de luifel zijn van optilon,misschien zijn de ritsen van de wagen( deur naar de deksel en deur naar zitgedeelte) door de vorige eigenaar vervangen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Luifel aan oude flyer en ng wat vragen
« Reactie #5 Gepost op: juni 28, 2014, 07:56:11 am »

Dat is gek want de onze was dus zoals gezegd uit 1991 en had overal ykk ritsen. Dus ik zou denken dat alle Flyers vanaf dat jaar dan toch zeker Ykk ritsen hebben, maar ik kan me vergissen. Ik weet niet juist vanaf welk jaar alles uitgerust werd met ykk ritsen. Ben je zeker dat jullie Flyer van 1996 is en niet wat ouder?
Gelogd

Kole

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
  • Kole Tenttrailers
Re: Luifel aan oude flyer en ng wat vragen
« Reactie #6 Gepost op: juni 28, 2014, 08:30:38 am »

Als ik me niet vergis gebruikt Holtkamper vanaf 1997 / 98 de YKK rits. Beide zijn kwalitatief goede ritsen, echter plaatste Holtkamper voor 1997 een dunnere rits. Deze is kwetsbaarder.

Zoals Barbje aangeeft zijn er waarschijnlijk een aantal ritsen vervangen.
Wat Mieke aangeeft dat het bouwjaar niet klopt zie je helaas ook regelmatig. Het bouwjaar kun je controleren door even op de velg te kijken. Mits de velgen niet zijn vervangen! Op de velg staat het productiejaar ingeslagen. Uiteraard kan de vouwwagen dan een jaartje jonger zijn.
De kleurstelling van de tent geeft ook een indicatie van het bouwjaar.

Op Marktplaats worden heel soms luifels aangeboden. Let dus goed op welke ritsen erop zitten.
Tot die tijd zou je mogelijk gebruik kunnen maken van een tarp.

Succes
Gelogd

Banketbakkertje

  • Gast
Re: Luifel aan oude flyer en ng wat vragen
« Reactie #7 Gepost op: juni 30, 2014, 01:53:44 pm »

Hoi barbje,
Wij hebben een luifel kunnen scoren via mp,
Echter holtkamper adviseerden ons om de wagen mee te nemen ivm er nogal wat verschillen zijn in ritsen en hoe je deze aan de vaste luifel van je flyer vastmaakt.
Zoals iemand al aangaf zitten er bij de nieuwere modellen een dubbele rits op de vaste luifel,bij andere op de voorwand. Bij ons geen van beide maar hebben er een met een dubbele rits op de xtra luifel.
Wij hebben de voorwand meegenomen en terplekke gekeken en geritst.
Je zou nu bij jullie flyer kunnen kijken hoe het bij jullie vastgeritst is.
Succes met jullie zoektocht en wij hebben 1 erker (tropical) en denken zelf dat we die gaan gebruiken en zoeken nog naar een combi erker( misschien wel 2)
Gr.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal