Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet goede keuze?  (gelezen 11940 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.350
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 14, 2015, 01:00:25 pm »

Herkenbaar..... :)6]

Had ik vroeger ook. maar sinds ik alles in kratjes doe en besloten heb het er niet meer uit te halen scheelt dat een stuk..
Gelogd
Adventure Awaits

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 14, 2015, 06:31:02 pm »

Geen ervaring met een Jamet wel met een Roadmaster. Ja hij is iets duurder maar het opzet gemak is zo fijn. Stond laatst naast een Jamet en wij waren al een uur klaar en hij nog niet op de helft. Buizen van een Roadmaster passen allemaal op elkaar in elkaar schuiven en klaar.
Voor een overnachting staat hij in 5 minuten. Maar ik zou nu en tot eind maart de prijzen gaan vergelijken met de Jamet en de Roadmaster en ik denk dat je voor een maar euro meer een hele mooie kan kopen.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 15, 2015, 07:43:34 pm »

Net terug Zuid Frankrijk met de louisianne (Jamet) ben aleen met 3kinderen van 13 en twee van 10.In  twee en half uur waren wij opgezet en en bijna geheel geinstalleerd. Kwestie van het goed labelen van de stokken.  Afbreken .. Heerlijk relaxed over twee dagen gedaan. De eerste dag tentapijt in voorentent en luifel. De voortent afgebroken en inclusief grondzeil opgeborgen de luifel aan de wagenbak gezet want mocht er regen komen staat het eea toch droog. Incl schoonmaken 2 a 3 uur. Tweede dag alles ingepakt en luifel opgeborgen 2 uur. Dus opdag van vertrekt waren wij binnen een uurtje van de camping af.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 15, 2015, 10:34:47 pm »

De Jametics zijn geweldig. Nauwelijks stokken en in no-time opgezet. Wij hebben een Panorama 2014 en zijn er zeer gelukkig mee.

Kwaliteit is prima, het doek is gewoon van Ten Cate. Afwerking is inderdaad iets minder, maar het is dan ook een klapper aan de onderkant van de markt.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 16, 2015, 05:17:06 pm »

Heb het deel met de keuze van de topicstarter hier even vandaan gesplitst, omdat zij voor een Roadmaster gekozen hebben uiteindelijk. De vraag met betrekking tot het kiezen voor een Jamet en de reacties/antwoorden zijn relevant in onderdeel Jamet vandaar deze splitsing.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 16, 2015, 05:33:10 pm »

Alleen het verhaal van Paulvh is een eerlijk verhaal in dit topic. De rest lijkt op verhalen die je in de showroom hoort. Volgens mij gaat het alleen over het geraamte opzetten in een half uur. Moet het doek er niet overheen? En dan alleen nog 36 haringen (2 lange zijdes en de voorkant)
Gelogd
Johan ZRL 2020

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 16, 2015, 06:04:01 pm »

Je kunt het ook anders zien Johan als ik iets neer zet doe ik dat uit het plezier dat ik heb met mijn vouwwagen. En ja ik ben van beroep vertegenwoordiger en ja dan kan de teksten zo overkomen.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 16, 2015, 06:05:10 pm »

Je kunt het ook anders zien Johan als ik iets neer zet doe ik dat uit het plezier dat ik heb met mijn vouwwagen. En ja ik ben van beroep vertegenwoordiger en ja dan kan de teksten zo overkomen.
En ik ben in een compleet klaar haringen afspannen etc. En mijn dochter gaat spelen en vrouw helpt mee.
Gelogd

jgense

  • Gast
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 22, 2015, 01:09:21 pm »

Ik zou zeker ook eens naar de nieuwe Teun kijken
Gelogd

joost huesken

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 25, 2015, 08:15:57 am »

Wij hebben een combi camp flexi comfort.  Daar hebben weer geen last van het labelen van stokken e.d.

Dit was het tweede jaar met onze vouwwagen en hebben we een disselbak laten monteren.  Ideaal voor het opzetten alle spullen al bij de hand.  Wat we ook nieuw hadden waren twee wieltjes voor de keuken.  Hiermee verplaats je hem in je eentje heel makkelijk.

Op de terugweg stonden we in een kwartiertje. Naderende regen en onweersbui was een goede drijfveer. Keuken eraan gelaten. 3 steunstokken plaatsen.  Deuren erin geritst.  Hoekpunten vast en klaar.

Kinderen van 8 en 4 maar even in de auto gelaten :-) als we 3 weken staan zijn weer langer bezig maar dat ging dit jaar ook vrij snel., uurtje.
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 25, 2015, 01:50:12 pm »

Ik denk dat de keuze van een type vouwwagen toch ook heel sterk afhangt van je soort vakantie. Als je in twee weken 10 campings aandoet kun je wel een snelle opzetter gebruiken.
Ik blijf meestal gewoon op dezelfde plek hangen en heb dan ook geen moeite met een opzettijd van 1,5 uur. Ik heb immers vakantie, dus kalm aan (en rap een beetje!) Deze vouwwagen heb ik nu voor de derde vakantie gebruikt en ik bedenk nog iedere keer handigheidjes, die schrijf ik dan maar meteen op in mijn telefoon heb ik het volgend jaar gewoon weer bij de hand.

Er staat mij trouwens wel iets bij dat Jamet voorheen 2 soorten doek gebruikte een dunner zomerdoek, en een dikker katoenen doek. Dat eerste is wat slijtage gevoeliger, maar ik weet niet of dit nog steeds zo is.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.350
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #26 Gepost op: augustus 25, 2015, 05:13:22 pm »

Ook niet bij iedere Jamet is het labelen van stokken nodig hoor.

Bij een Jametic in ieder geval niet.

Gelogd
Adventure Awaits

RenH

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 95
  • Merk Vouwwagen: nog zoekende
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #27 Gepost op: augustus 25, 2015, 05:23:48 pm »

Heb jaren met een jamet Arizona gekampeerd. De stokken is inderdaad het probleem niet. Als je het een keer gedaan hebt wijst het zich vanzelf. Het is gewoon veel werk voor hij helemaal opgebouwd is en alle spullen er in staan. Wij hadden meestal zo'n 2,5 tot 3 uur nodig, maar dan ook helemaal klaar met opgemaakte bedden en al. Vandaar ook onze zoektocht(na een aantal jaren caravan) naar een sneller systeem.
Gelogd

Endt001

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: KIP Navigator 44 TDB
  • Wanneer je haast heb is het tijd om te gaan zitten
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 26, 2015, 08:09:42 pm »

Wij hebben een Jamet Jametic en de afwerking is absoluut niet beter of slechter dan een Trigano.

De prijs - kwaliteit verhouding van deze wagen is gewoon erg goed. Het 1-2-3  systeem werkt snel en gemakkelijk. Het volledig afspannen en slaan van haringen kost wel even tijd maar is niet altijd noodzakelijk.

Kwaliteit van een Holtkamper zit inderdaad op een hoger niveau maar dat is niet zo vreemd voor een vouwwagen die minimaal 2x zo duur is.
Gelogd

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country bj 2008
Re: Jamet goede keuze?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 27, 2015, 08:20:26 am »

Alleen het verhaal van Paulvh is een eerlijk verhaal in dit topic. De rest lijkt op verhalen die je in de showroom hoort. Volgens mij gaat het alleen over het geraamte opzetten in een half uur. Moet het doek er niet overheen? En dan alleen nog 36 haringen (2 lange zijdes en de voorkant)

36 Peggy's zitten zo vast hoor... :)
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal