Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: (instructie)Tekeningen jametic  (gelezen 17549 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
(instructie)Tekeningen jametic
« Gepost op: maart 24, 2008, 01:23:39 pm »

Gemaakt door Jan Willem

Om ze te zien moet je ingelogd zijn.
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2011, 08:28:36 pm door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

janwillem

  • Gast
Re: Tekeningen jametic
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2008, 09:48:31 pm »

Hoi alex,
De eerste tekening is vanaf 2006
Voor die tijd werden de stokken bij elkaar gehouden met de u profielen op de andere tekening.
Door de importeur van jamet wordt afgeraden om op de oudere modellen de nieuwe stokken te gebruiken

Groetje Janwillem
Gelogd

pronk01

  • Gast
Re:Tekeningen jametic
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2009, 01:56:27 am »

Ik kan helaas de tekeningen niet openen. Zou iemand ze willen emailen aan pronk01@gmail.com?
Alvast vriendelijk dank!
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Tekeningen jametic
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2009, 10:59:03 am »

Ik kan helaas de tekeningen niet openen. Zou iemand ze willen emailen aan pronk01@gmail.com?
Alvast vriendelijk dank!

Heb je toevallig al geprobeerd de plaatjes te openen nadat je je hebt aangemeld. Alleen leden mogen namelijk plaatjes/bestanden downloaden. En aangezien je lid bent zou je het nu moeten kunnen.
Als het nou nog niet lukt, zou je dan willen laten weten welke plaatjes je zou willen hebben, dan mail ik ze je toe. Het zijn er wel behoorlijk wat.
Gelogd

pronk01

  • Gast
Re: Tekeningen jametic
« Reactie #4 Gepost op: juli 28, 2009, 12:31:43 am »

Kan iemand mij meer info geven over die u-profielen? Waarvoor dienen zij precies en hoe/waarom moeten zij worden bevestigd?
Afgelopen week hebben wij onze vouwwagen opgehaald. A.d.h.v. deze tekening kreeg ik een vermoeden van de plek waar de profielen bevestigd moeten worden. Maar hoe? Aan weerskanten zitten gaatjes. Maar je kan ze niet ' ergens'  aan vastklikken. Wel zit er een strookje klittenband aan bevestigd.

Is de montage van deze u-profielen wel strikt noodzakelijk? Door onze onervarenheid waren wij deze u-profielen vergeten bij het dichtklappen. Gevolg: een flinke knik in een van de achterste bed-buizen. Gelukkig had kampeercentrum de Jong in Hillegom deze buis op voorraad. Wel een dure les.... 42 euro... En nu maar hopen dat ik de nieuwe buis komend weekend weer netjes kan monteren.

Groetjes Prowitt

Hoi alex,
De eerste tekening is vanaf 2006
Voor die tijd werden de stokken bij elkaar gehouden met de u profielen op de andere tekening.
Door de importeur van jamet wordt afgeraden om op de oudere modellen de nieuwe stokken te gebruiken

Groetje Janwillem
Gelogd

pronk01

  • Gast
Re:Tekeningen jametic
« Reactie #5 Gepost op: juli 28, 2009, 12:44:10 am »

Afgelopen donderdag hebben wij onze ' nieuwe' Jametic van 2004 opgehaald. Wij zijn er zeer blij mee, maar het instructieboekje ontbrak helaas.
Dus emailtjes gestuurd aan de verschillende dealers in Nederland. Niet één dealer blijkt deze op voorraad te hebben c.q. wil deze verstrekken.

Ook hebben wij de importeur Ubachs Caravan Import aangeschreven. Wij kregen vandaag dit antwoord (letterlijk):
To:  Prowitt
Sent: Monday, July 27, 2009 11:35 AM
Subject: Re: Verzoek

Goedendag,
 
U kunt (uitsluitend) een instructieboekje met voortentframetekening ontvangen door eerst 20 postzegels van euro 0,44 toe te zenden aan Postbus 3002 6460 HA Kerkrade o.v.v. type en bouwjaar en Uw naam en adres uiteraard! Attentie bedrijfsvakantie vanaf 29 juli 2009 !
 
Mvrgr
Jamet NL

Uiteraard wil ik de gemaakte kosten vergoeden. Maar van 20 postzegels van 0,44 kijk ik toch wel wat vreemd op. Ook gaan zij overmorgen op vakantie, dus redden wij het niet om nog voor onze eigen vakantie het boekje in huis te hebben. Eigenlijk vind ik de inhoud en de toon van het emailtje niet zo klantvriendelijk van Ubachs. Wat vindt het forum hier van??

Als iemand op dit forum nog wel beschikt over het boekje en die zou het willen scannen of even aan ons uit willen lenen, dan houden wij ons van harte aanbevolen. Uiteraard tegen vergoeding van gemaakte kosten.

Groetjes Prowitt.

Gemaakt door Jan Willem

Om ze te zien moet je ingelogd zijn.
Gelogd

bfr

  • Gast
Re:Tekeningen jametic
« Reactie #6 Gepost op: juli 28, 2009, 08:34:16 pm »

hoi prowit.

Ook wij hadden geen boekje voor onze jametic uit 2000.
We moesten ook hetzelfde als jullie doen voor een boekje.
Het boekje geeft uiteindelijk geen toegevoegde waarde voor een jametic.
Op dit forum en op deze pagina staat een een tekening hoe die opgebouwd wordt je moet alleen ingelogd zijn hiervoor.
De eerste tekening is voor een type jametic vanaf 2006,de tweede tekening is tot het model 2006.

hoop je hiermee geiformeerd te hebben.
Gelogd

sapperdeklap

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Jametic outdoor 2011 + avonturen luifel
Re:(instructie)Tekeningen jametic
« Reactie #7 Gepost op: oktober 29, 2011, 05:30:52 pm »

Een dag eerder dan gepland (want ze geven voor morgen toch kans op regen) hebben we onze splinternieuwe Jametic Outdoor opgezet. Tekening gevonden in een hoes en vervolgens aan de slag. Wagen geladen met kampeerspul wat in de opslag mag en vervolgens stokken gemerkt met kleurcodes zodat we volgend jaar niet dezelfde puzzel hoeven te doen. Ging allemaal goed, maar...... we hebben twee stokken over. Rara. Ze staan op de tekening, maar bedoeling ervan ontgaat ons helemaal. Geen problemen gehad met de garderobestang, wat ik elders wel las, maar dus wel twee stokken waar we geen idee van hebben waar die moeten komen. Het zijn de stokken 500147EMB en 115ONo25/150909395+EMB en118ONo22/500147EMB. Beide stokken bestaan uit twee losse delen, die aan elkaar zowel boven als onder een vlakke kant hebben. Dus ze haken nergens in. Het zal wel een domme vraag zijn, maar nogmaals, ik heb echt geen flauw idee wat we daar mee moeten. We hebben ze maar in de zak gedaan bij de gemerkte stokken die we wel konden plaatsen, maar het zou fijn zijn als iemand ons kon uitleggen waar die dingen voor dienen.

Verder geen problemen. Tent is compleet en stond goed. Wel hier en daar een plooi, maar als we echt alle haringen en scheerlijnen vastzetten (nu niet gedaan) dan moet dit te corrigeren zijn. Scheelt ook als hij een keertje nat wordt, dan trekt een en ander daarna ook weer strakker. We hebben efffe snel een bedplank gemaakt. We konden in de uitverkoop ook voor ?100 een tafel met kussens kopen, maar we slapen liever op luchtbedden op een bedplank, dan op een tafel met onderstel (wat in de weg zit) en losse kussens. Achteraf begrijp ik wel dat die ?100 niet te duur was. Maar nu ook opgelost.

Ik hoor het graag als iemand weet waar de twee stokken voor dienen!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:(instructie)Tekeningen jametic
« Reactie #8 Gepost op: oktober 29, 2011, 06:44:40 pm »

Klopt die tafel heb je je niet aan verkocht.
De reden waarom wij hem niet hebben is omdat we hem te duur vinden.
Lijkt mij erg makkelijk om hem voor nood te kunnen gebruiken zodat de kinderen met echt slecht weer binnen kunnen slapen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:(instructie)Tekeningen jametic
« Reactie #9 Gepost op: oktober 30, 2011, 07:06:13 am »

Die 2 stokken zijn voor de open te ritsen voor en zijkant. Daar zitten 2 lusjes waar je de stok in hangt zodat de open geritste flap daarover komt te liggen en je een halfopen wand hebt. Balkonstokken of Balustradestokken noemen ze die geloof ik.
Veel plezier met de Jametic.
TIP; Zet voor het kamperen de wagen even op bij huis (indien mogelijk). Nieuw doek heeft grote kans op lekken. Een paar keer nat maken met de tuinslang en weer laten drogen voorkomt veel ongemak op de camping. De onze lekte ook vreselijk de eerste dagen toen het 3 dagen aan 1 stuk regende.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sapperdeklap

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Jametic outdoor 2011 + avonturen luifel
Re:(instructie)Tekeningen jametic
« Reactie #10 Gepost op: oktober 30, 2011, 11:38:21 am »

Bedankt voor de reactie. We hebben de wagen gisteren opgezet en konden de stokken niet 'plaatsen', maar dan zal dit de oplossing zijn. We zullen het wel gaan beleven als we ter plekke zijn.

We hebben de wagen niet nat gemaakt, want anders zou hij nat de opslag in gaan. Maar dat kunnen we volgend jaar wel doen voordat we vertrekken. Moeten we natuurlijk ook wel goed drogend weer hebben, anders gaat de wagen nat mee en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Maar bedankt voor de tip! Kunnen we rekening mee houden en niet in paniek raken mocht hij de eerste tijd wat lekken. Maar ik neem aan dat je nu geen last meer hebt?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:(instructie)Tekeningen jametic
« Reactie #11 Gepost op: oktober 30, 2011, 07:41:38 pm »

Nee, nu jaar later geen lekkage meer. Hebben wel eerste jaar water in de bakken van de wagen gehad. tijdens rijden in de regen binnengekomen via de wielkasten. Zijn door de dealer dichtgekit en is nu in orde. Dit kwam bij heel veel Jamets voor.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sapperdeklap

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Jametic outdoor 2011 + avonturen luifel
Re:(instructie)Tekeningen jametic
« Reactie #12 Gepost op: oktober 30, 2011, 08:03:18 pm »

Dat van die lekkende wielkasten en lampen had ik ook al gelezen. Proberen dit nog zelf extra af te kitten voordat hij in de stalling gaat. Bij de dealer (Vervat) aankloppen heeft niet zoveel zin en een gewaarschuwd mens telt voor twee tenslotte. Garantie schijnt overigens via Ubachs te lopen, dus mocht er alsnog iets onverwachts opduiken, dan kloppen we daar wel aan, maar ik hoop dat we hen niet nodig gaan hebben. So far so good en hopen dat we het zo houden. Zijn wel heel blij met de Jametic, want we hebben zowaar voor het eerst ruimte over, na jarenlang tentkamperen met drie kinderen (zonder aanhanger, maar wel met trekhaakbak en dakkoffer en dan nog was het proppen). We zien het zitten, de vakantie 2012!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:(instructie)Tekeningen jametic
« Reactie #13 Gepost op: november 12, 2011, 09:24:00 am »

Eigenllijk moeten de wielkasten helemaal los om goed te kunnen kitten. Maar misschien is het ook niet nodig. weet je pas na in de regen rijden.
Ik heb wel een instructieboek van de Jametic 2011. Daar wil ik wel een copie van maken. Kan er zelfs een net boekje van laten maken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Angel

  • Gast
Re:(instructie)Tekeningen jametic
« Reactie #14 Gepost op: november 12, 2011, 11:58:22 am »

Oh daar heb ik ook wel interesse in. Ga je die op het forum zetten? Of kan ik een pb sturen?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal