Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Aanpassingen en tips Zambezi River Lodge Soft top  (gelezen 2566 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ebk71

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Geen
Aanpassingen en tips Zambezi River Lodge Soft top
« Gepost op: april 13, 2019, 10:00:10 pm »

Ik ga hier wat tips en aanpassingen plaatsen die ik zelf heb uitgevoerd of nog weet van het zambeziclub forum. Het zal niet in 1x compleet zijn. En met dank aan mensen die dit destijds op het zambezi forum geplaatst hebben. Mijn Zambezi is van 2011

1. Elektra : aardlek, aansluiting onder wagen, aansluiting in wagenbak, aansluiting koelbox, elektra afgetakt voor koelbox. :

-Watervast/vochtwerend multiplex om de aardlek en de verdeeldoos op vast te zetten
-Ook meteen de aansluiting voor de koelbox aangepast, een klein verdeeldoosje aangesloten waar eventueel in de toekomst nog iets van 12 volt op kan.
-Omdat de oorspronkelijke kabel voor de koelbox eerst naar achter loopt en dan weer terugkomt gaf dit veel verlies. Dus ter hoogte van de koelbox de kabel opengestript en de betreffende 2 draden afgetakt. En hier een doosje omheen gezet: Als je zoekt op aanhangwagen verdeeldoos vind je wel de juiste.
-Zoals je ziet op de foto's heb ik blauwe stopcontactdozen. Neem alsjeblieft van die standaard grijze spatwaterdichte dozen!
-Onder het keukendeel, zie de aansluiting die door de bodem gaat, een CEE aansluiting met deksel geplaatst. Erg makkelijk om zo vanaf de buitenkant je stroomkabel aan te sluiten. En omdat deze aan de onderkant zit zal deze ook niet snel last krijgen van water. En ohja, ik kon gewoon niet zo'n groot gat in de buitenkant zagen voor een stroomaansluiting die in het zicht zit. Zoals sommigen wel hebben gedaan......

2. 2 lampjes onder bed : 2 Osram lampjes op batterijen. Geven een flinke bak licht en kan ze ook losklikken. De Osram Lumistixx
3. Opbergbakken met doorzichtig deksel. We hadden eerst van die blauwe bakken met grijs deksel maar uiteindelijk bij de basicline Dekselbak 400x300x235 met transparant deksel uitgekomen. Vooral het deksel is erg handig omdat dit ook binnen de maat van de bak blijft bij scharnieren. Ook de sluitingen werken erg goed. Alleen op verzoek plaats ik de link naar de shop.
4. Folie op bodem keuken : antislipstrip van ikea STOPP
5. Batterij onder gasstel : door het aansluiten van een platte 9 volt batterij onder het gasstel heb geen aansteker meer nodig. Je hebt er wel zo'n 9 volt aansluitkabeltje voor nodig.
6. Led verlicht onder plankje keukendeksel
7. Beugeltjes op deurtje ipv kruidenrekje voor opkrik staaf : 2 gereedschapklemmetjes van 12 mm, eerst 2 kleine stukjes mdf met de bestaande schroeven vastgezet en daarna de klemmetjes hierop gemonteerd. Dat rekje zat in de weg en het schijnt ook niet echt goed te zijn voor het deurtje als je daar van alles in zet terwijl het deurtje open staat.
8. Windscherm gasstel vouwbaar gemaakt. Op de 2 hoeken doorzagen met een ijzerzaag. Vervolgens een stuk rvs pianoscharnier gekocht. Let op dat je de juiste boor gebruikt en niet te snel boort, anders kom je niet door dat rvs heen. Daarna kan je met kleine schroefjes of als je het heel mooi wil doen met popnagels vastzetten.
8. 3 kleine plankjes in keukenblok voor de uitklapsteunen
8. Kwantum laden in keukenblok  : https://www.kwantum.nl/catalog?location=product%3d0944095%3bsearchtext%3dstapellade Wij hebben er 2 aan 2 in het keukenblok staan, dit past precies naast de gasfles
9. Binnentent is vermaakt met gaas. Niet door onszelf gedaan maar door de vorige eigenaar. Op de foto niet te zien maar er kan voor beide gaasramen een lap uitgerold worden die met klitteband vastzit. Die lappen zitten nu vast aan de onderkant, niet heel handig.
10. Verhoging dissel : bij sommige auto's kan je er last van hebben dat de zambezi te laag bij de grond komt. Door de dissel onder het chassis te bevestigen verhelp je dat.
11. Al eerder genoemd: Epifanes Seapower cleaner en Wax. Superspul om de polyester bak te reinigen, beschermen en er mooi uit te laten zien.
12. Installatie Fietsendrager, zie de handleiding.

« Laatst bewerkt op: juli 31, 2021, 03:53:03 pm door Ebk71 »
Gelogd

Stefan206

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Aart kok Zambezi Riverlodge (Boog)
  • Service monteur stadswarmte
Re: Aanpassingen en tips Zambezi River Lodge Soft top
« Reactie #1 Gepost op: Vandaag om 09:43:20 pm »

Hallo,

Ook jij hebt dit netjes gedaan, en is een inspiratie bron voor mij.
Heb jij voor mij een foto van de CEE stekker onder de dissel?

Alvast bedankt.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal