Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!)  (gelezen 3513 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

timothykok

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Zoekende
Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!)
« Gepost op: juni 26, 2020, 10:22:21 am »

Dag allemaal,

Wij hebben in 2019 een nieuwe Jamet Easy gekocht. Nu zagen we dat bij het 2020 model extra stokken onder de luifel zijn toegevoegd (staanders en liggers). Deze stokken hebben we gekregen, als service (top van Kampeercentrum De Jong)! Er is echter geen nieuwe bouwtekening beschikbaar. 4 stokken laten zich raden; maar wat de vijfde moet gaan doen?!

Heeft iemand een bouwtekening van het 2020 model?

Groet, Tim
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2021, 11:36:04 am door sannie75 »
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!)
« Reactie #1 Gepost op: juni 26, 2020, 11:34:54 am »

zijn die 3 niet de liggers voor links, midden en rechts? En dan nog 2 staanders, dus één voorde linkerkant en één voor de rechterkant?
Gelogd

timothykok

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Zoekende
Re: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!)
« Reactie #2 Gepost op: juni 26, 2020, 12:06:35 pm »

We hebben maar plaats voor twee liggers (tussen de drie liggers die er al zijn: Links midden rechts).
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!)
« Reactie #3 Gepost op: juni 26, 2020, 01:42:08 pm »

dan snap ik je vraag niet, ik ga ervan uit dat een luifel 3 liggers heeft en 2 of 3 staanders. Op je foto zie ik volgens mij 3 liggers voor de luifel en 2 staanders voor de luifel.
Gelogd

timothykok

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Zoekende
Re: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!)
« Reactie #4 Gepost op: juni 26, 2020, 02:27:26 pm »

We hadden al drie liggers en drie staanders.

Deze stokken zijn extra en verbinden de drie liggers en geven dus twee staanders.
Gelogd

timothykok

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Zoekende
Re: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!) OPGELOST
« Reactie #5 Gepost op: juni 27, 2020, 05:49:53 pm »

Inmiddels duidelijkheid en een tekening/uitleg van Jamet Nederland gekregen.

De stokken zijn dus om zakken tijdens regenbuien te voorkomen. Voor mede Easy gebruikers: zie bijlage.

Groet, Tim
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!) OPGELOST
« Reactie #6 Gepost op: juni 28, 2020, 03:20:59 pm »

Dag allemaal,

Wij hebben in 2019 een nieuwe Jamet Easy gekocht. Nu zagen we dat bij het 2020 model extra stokken onder de luifel zijn toegevoegd (staanders en liggers). Deze stokken hebben we gekregen, als service (top van Kampeercentrum De Jong)! Er is echter geen nieuwe bouwtekening beschikbaar. 4 stokken laten zich raden; maar wat de vijfde moet gaan doen?!

Heeft iemand een bouwtekening van het 2020 model?

Groet, Tim

Hoi Tim, dank je voor de tekening.
Wij hebben de easy van 2018 het 1e model.
En hebben dit jaar de extra zet stokken erbij gekregen.
 [/b]Vraagje heb je zoals op jou foto de stokken zo in elkaar gekregen of HD je de stokken ook allemaal uit elkaar gekregen en zelf in elkaar geschoven?[/b]

Die grijpers met de vleugelmoer erop hebben wij op de liggers gedaan en op de staander de plastic klemmen.
Jij heb het andersom zie ik. Vandaar mijn vraag.

Wij moesten ze zelf in elkaar zetten. En hadden inderdaad ook een stok waar we niks van snapte.
Op de tekening van Jamet zie ik nu dat die 5e stok geklemd word voor het leefgedeelte die aan de basis wagen zelf zit. Best apart daar die stok! Maar we weten nu waar die voor is.

Gelogd

timothykok

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Zoekende
Re: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!) OPGELOST
« Reactie #7 Gepost op: juni 28, 2020, 05:36:40 pm »

Hoi Jofiena,

Ik heb ze ook zelf in elkaar gezet. Mijn logica was: 3 liggers en 2 staanders en vandaar de keuze om het zo te doen.
Hadden jullie ook last van zakken onder de luifel? Wij tijdens ons weekend proefkamperen wel. Maar die bui was ook echt extreem. Moesten wel zelf achter de stokken aan (zag het toevallig op marktplaats bij een 2020 model).

Groet, Tim
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!) OPGELOST
« Reactie #8 Gepost op: juni 29, 2020, 02:28:43 pm »

Hoi Tim,
Mijn Logica was de plastic bij de staanders omdat de bestaande staande die voor in het midden zit ook met de plastic klem was.

Wij hadden soms wel en soms niet waterzakken. Op sommige plekken is het lastig om heel strak af te spannen zeker als er veel wind staat. Dat is ook zo bij een voortent aan bv een caravan en hadden we ook vroeger bij de vw Alpen kreuzer.
Contact hierover met de dealer gehad en dakstokken erbij gekregen kon ze vorig jaar opgestuurd krijgen maar omdat hij nu begin van dit jaar toch voor servicebeurt moest hebben we afgesproken ze met de beurt er bij te krijgen. Jamet heeft nu deze zet via de dealer geleverd. Zover ik weet is onze dealer hier met Jamet over bezig geweest.
Fijn nu om de extra stokken erbij te hebben. We hebben al 2 weken gekampeerd in mei en de stokken uitgeprobeerd. Werkt goed en met hoosbui geen waterzakken meer gehad.
Vroeger bij de Alpenkreuzer hadden we ook extra dakstokken.
Hij staat ook wat beter zo.
We wisten alleen die 5e stok niet maar nu dus wel. Dank je wel.
Wij zijn blij met de Easy. Missen alleen wel een goede beschrijving in het Nederlands om de basis op te zetten. Heb wel een Franse gehad, maar nergens beschrijven ze wanneer je de schuine stokken naast het bed moet uitschuiven.
Dat is het enige wat wij steeds vergeten in welke volgorde het moet.
Voor de rest staat die altijd vrij snel de basis en ook goed.
Gelogd

G_K

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy 2018, ex Trigano Odyssee std 2015
Re: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!) OPGELOST
« Reactie #9 Gepost op: juli 02, 2020, 02:10:28 pm »

Bedankt voor deze berichten, voor onze vouwwagen ook een 2018 model niets gehoord van de dealer.
Momenteel kunnen we inderdaad zien dat dit nodig is, regelmatig blijft er water staan op de luifel
Gelogd

timothykok

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Zoekende
Re: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!) OPGELOST
« Reactie #10 Gepost op: juli 02, 2020, 05:42:19 pm »

Wij hebben er zelf achteraan gebeld. En het was vervolgens geen probleem bij De Jong (Hillegom).
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!) OPGELOST
« Reactie #11 Gepost op: juli 13, 2020, 08:22:28 pm »

Bedankt voor deze berichten, voor onze vouwwagen ook een 2018 model niets gehoord van de dealer.
Momenteel kunnen we inderdaad zien dat dit nodig is, regelmatig blijft er water staan op de luifel

Dit moet jezelf bij de dealer waar je hem gekocht heb aanvragen.  Ik weet niet of je dit inmiddels al gedaan heb.
Gelogd

G_K

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy 2018, ex Trigano Odyssee std 2015
Re: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!) OPGELOST
« Reactie #12 Gepost op: juli 14, 2020, 03:25:39 pm »

Aanvraag gedaan, nog geen reactie
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!) OPGELOST
« Reactie #13 Gepost op: juli 16, 2020, 08:54:24 pm »

Aanvraag gedaan, nog geen reactie

Succes ben benieuwd
Gelogd

timothykok

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Zoekende
Re: Bouwtekening Jamet Easy (extra stokken 2020?!) OPGELOST
« Reactie #14 Gepost op: juli 17, 2020, 12:32:06 pm »

Hoi Tim,
Mijn Logica was de plastic bij de staanders omdat de bestaande staande die voor in het midden zit ook met de plastic klem was.

Wij hadden soms wel en soms niet waterzakken. Op sommige plekken is het lastig om heel strak af te spannen zeker als er veel wind staat. Dat is ook zo bij een voortent aan bv een caravan en hadden we ook vroeger bij de vw Alpen kreuzer.
Contact hierover met de dealer gehad en dakstokken erbij gekregen kon ze vorig jaar opgestuurd krijgen maar omdat hij nu begin van dit jaar toch voor servicebeurt moest hebben we afgesproken ze met de beurt er bij te krijgen. Jamet heeft nu deze zet via de dealer geleverd. Zover ik weet is onze dealer hier met Jamet over bezig geweest.
Fijn nu om de extra stokken erbij te hebben. We hebben al 2 weken gekampeerd in mei en de stokken uitgeprobeerd. Werkt goed en met hoosbui geen waterzakken meer gehad.
Vroeger bij de Alpenkreuzer hadden we ook extra dakstokken.
Hij staat ook wat beter zo.
We wisten alleen die 5e stok niet maar nu dus wel. Dank je wel.
Wij zijn blij met de Easy. Missen alleen wel een goede beschrijving in het Nederlands om de basis op te zetten. Heb wel een Franse gehad, maar nergens beschrijven ze wanneer je de schuine stokken naast het bed moet uitschuiven.
Dat is het enige wat wij steeds vergeten in welke volgorde het moet.
Voor de rest staat die altijd vrij snel de basis en ook goed.


Wij hebben de vijfde stok niet helemaal tegen de wagentent. Anders hadden we alsnog een zak. Beide stokken aan weerszijde van de rits voor de ligger. Gisteren lekte de rits tussen wagentent en luifel: hoop dat dit verholpen is door plasticje beter tegen de rits aan te leggen.

De hoek tussen de wagentent (bed zijde) en luifel krijgen wij nog niet mooi. Hebben jullie tips?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal