Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke Type Jamet - oftewel hoe herken ik de verschillende bouwjaren ?  (gelezen 5826 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronn

  • Gast
Welke Type Jamet - oftewel hoe herken ik de verschillende bouwjaren ?
« Gepost op: januari 27, 2009, 11:28:17 pm »

Hoi ,

ik ben zo af en toe eens aan het kijken naar een Jamet Arizona.  Nu staan in advertenties er vaak jaartallen bij . Hoe is dit
op een typeplaatje te zien ? Ik vraag dit omdat ik laatst bij een Jamet van 1997 zou kijken maar deze was
volgens mij bij wijze van spreken van 1979. Op deze kon ik geen typeplaatje vinden

Wie weet hoe ik het aan type plaatje op dissel ? kan zien en wat voor modellen Jamet Arizona zijn er zoal ?

Bedankt Medekampeerders

Ronn
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Welke Type Jamet - oftewel hoe herken ik de verschillende bouwjaren ?
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2009, 09:22:58 pm »

Meestal kijk ik naar de kleurstelling van de tent.
Het type plaatje heb ik eigenlijk nog nooit naar gekeken.
Bij de laatste vouwwagen zat een originele aankoopbon bij dus dan is het duidelijk.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Belgskes

  • Gast
Re:Welke Type Jamet - oftewel hoe herken ik de verschillende bouwjaren ?
« Reactie #2 Gepost op: januari 29, 2009, 10:14:14 am »

Wij hebben een Raclet en daar is eveneens nergens iets te vinden waarop het jaartal kan terug gevonden worden.
Ik zou gedacht hebben dat op het chassisplaatje op zijn minst ergens een jaartal terug te vinden zou zijn maar helaas...
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Welke Type Jamet - oftewel hoe herken ik de verschillende bouwjaren ?
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2009, 03:10:38 pm »

Waarom bel je niet een dealer voor info? Er zal toch wel ergens een jaartal op moeten staan Anders kunnen ze de boel flessen.
Ik weet wel dat er op je banden een jaartal staat zodat je weet hoelang ze er al omheen zitten. Was laatst bij camping life. Dus er moet er ook ergens op de vw ??n zitten.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Welke Type Jamet - oftewel hoe herken ik de verschillende bouwjaren ?
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2009, 09:21:50 pm »

Globaal de jaar tallen, inderdaad is dat moeilijk tevinden. Maar vanaf 2000 zijn de bakken wit gespoten. Het stangenstelsel is gegalvaniseerd. Vanaf 2002 hebben de de voortenten een hordeur in de wagentent en kan de luifel aan de voortent worden geritst. De afdekzeilen zijn van 2000 rood of groen maar dat kan ook voor een Jamet in Vervat kleur zijn geweest, en na 2002 blauw. 
Dit is een ruwe uit een zetting.  Hoe het voor 2000 was weet ik niet. Onze eerste wagen een Montana van 1997 had een donker grijze bak met een donkergrijs zeil met een groenebies.
veel suc6 met het zoeken.
Henk
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re:Welke Type Jamet - oftewel hoe herken ik de verschillende bouwjaren ?
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2009, 10:22:00 pm »

type plaatjes zitten ook wel op de as van de wielen :) het hoeft niet altijd in zichtsveld te zijn of op de dissel .. maar altijd wel aan het frame v.d aanhanger !
Gelogd

nicoarlene

  • Gast
Re:Welke Type Jamet - oftewel hoe herken ik de verschillende bouwjaren ?
« Reactie #6 Gepost op: juni 17, 2011, 09:26:45 pm »

bij ons staat er op de dissel een maand en een jaar
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Welke Type Jamet - oftewel hoe herken ik de verschillende bouwjaren ?
« Reactie #7 Gepost op: juni 18, 2011, 12:51:37 am »

technische gegevens staan op het chassis,
kan zijn bij de as, en anders op de dissel.

Gelogd

piedro,danielle en tycho

  • Gast
Re:Welke Type Jamet - oftewel hoe herken ik de verschillende bouwjaren ?
« Reactie #8 Gepost op: juni 18, 2011, 08:55:09 am »

hoihoi,

bij onze (en elke andere) roadmaster kun je het zien aan het chassisnummer bij ons begint die met 96...dus bj 1996
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal