Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: Waar hang jij je vouwwagen achter in 2022. Foto's graag!!   (gelezen 25853 keer)

Kevin2

• Klapper
  • **
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Waar hang jij je vouwwagen achter in 2022. Foto's graag!! 
« Reactie #135 Gepost op: augustus 23, 2022, 02:26:07 pm »

Wederom  :off maar ik wil toch even inhaken op het PHEV verbruik als ervaringsdeskundige. Het is top en super zuinig op de kortere ritten, het rijdt heerlijk en ik zou het zo weer kopen. MAAR op de lange snelweg-ritten van 300km+ scheelt het betrekkelijk weinig. Op weg terug uit Frankrijk, wind tegen, dakkoffer op het dak hebben we 1:10 gereden met onze Passat GTE. Normaal is dat zo'n 1:16 na de eerste +-40km elektrisch. Dus prima, maar niet zuiniger dan de niet-PHEV versie.

Samengevat: Een PHEV is voordelig voor de korte stukjes (woon-werk bijvoorbeeld), NIET voor de grote vakantieritten. Wel is de extra elektro-power gunstig om met afgeladen wagen even een hellinkje op te blazen hier en daar :)

GJT

• Klap prof
  • Geslacht: Man
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
« Reactie #136 Gepost op: augustus 23, 2022, 03:13:12 pm »

:off

Passat GTE: 1:10 met vouwwagen neem ik aan?
Onze CX5 doet 1:12,5 met vouwwagen. Zonder ca. 1:16 tot soms 1:17 gemiddeld (handbak)

CX60 is erg mooi maar particulier te duur (en zwaar) vind ik. Bovendien heeft een buurman ook ervaring met een PHEV (MG EHS) met caravan. Zolang de accu vol zit gaat het goed. Hierna zuipen als een tempelier en door het kleine tankje veel te vaak tanken (200km!). Ook met lege accu een lange helling op is niet probleemloos..  :N

f2ride2001

• Klapper
  • **
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Prestige 1991
« Reactie #137 Gepost op: augustus 23, 2022, 03:17:22 pm »

Dit is onze combi voor de laatste 10 jaar.
Toyota Avensis 2.0 Benzine. Geen enkel probleem met onze Alpenkreuzer. Koppel genoeg
Verbruik afgelopen vakantie 1:14.   WW WW

AlpenKreuzer Prestige 1991

Kevin2

• Klapper
  • **
« Reactie #138 Gepost op: augustus 23, 2022, 03:42:38 pm »

Passat GTE deze keer zonder vouwwagen/aanhanger maar met dakkoffer en fietsen op de trekhaak en 135-140 km/u op de teller, auto volgeladen met kinderen en spullen. Dag erna met (veel) minder wind en 120km/u ging het verbruik weer meer richting de 1:15. Moet ook zeggen dat ik 1:10 nog niet eerder had gezien in de afgelopen 2 jaar dat we de auto hebben.

LarsNL

• Klap nerd
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
« Reactie #139 Gepost op: augustus 23, 2022, 03:47:00 pm »

Met de Skoda Octavia 1.0 DSG en de Livingstone 3500km gereden ook in de bergen, Italië, Oostenrijk, Duitsland. Verbruik 1:14 normaal rijd ik wel wat harder dan 100/110kmh, maar zonder vouwwagen 1:19 vond het een net verschil.

21% kwam ik prima omhoog op een camping beetje slippen met de automaat, had hem handmatig in zn 2 moeten zetten eigenlijk, maar ging super! Erg tevreden weer met de auto was benieuwd hoe het zou gaan, tot nu toe alleen in Nederland gereden met de vouwwagen.

Alex

• Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
« Reactie #140 Gepost op: augustus 23, 2022, 05:46:34 pm »

Dit is onze combi voor de laatste 10 jaar.
Toyota Avensis 2.0 Benzine. Geen enkel probleem met onze Alpenkreuzer. Koppel genoeg
Verbruik afgelopen vakantie 1:14.   WW WW
Die hebben wij vorig jaar weg moeten doen omdat hij teveel kosten zou krijgen.
Was ook een fijne reis auto.
Heeft eerder zijn koppel dan de cx 5 die we nu rijden.

Verstuurd vanaf mijn 2109119DG met Tapatalk

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

f2ride2001

• Klapper
  • **
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Prestige 1991
« Reactie #141 Gepost op: augustus 23, 2022, 09:23:58 pm »

Die hebben wij vorig jaar weg moeten doen omdat hij teveel kosten zou krijgen.
Was ook een fijne reis auto.
Heeft eerder zijn koppel dan de cx 5 die we nu rijden.

Aangezien we niet veel km met deze auto rijden (ik rijd met de motor dagelijks naar Rotterdam) hopen we nog lang ermee te doen. Staat nu pas op 160k km, met 14 jaar oud.  Ik vind het ook een zeer fijne reisauto. Al het onderhoud doe ik zelf. Gaat alleen maar voor de APK naar de dealer.

Wat voor problemen had je dan omdat je teveel kosten noemt?
AlpenKreuzer Prestige 1991

Alex

• Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
« Reactie #142 Gepost op: augustus 23, 2022, 10:56:11 pm »

Heb je even.
De airco voor de 2de keer stuk.
Stuurbekrachtiging was zo maar al zijn vloeistof kwijt en ze konden geen lekkage vinden.
Jammer genoeg had ik net de acher remklauwen en schijven moeten vervangen.
Ik vertrouwde de auto gewoon niet.
Had een uit Duitsland ingevoerde auto met toen 200000 km maar kreeg dingen te vervangen wat ik nog nooit had gehad dus kreeg het idee dat er meer mee gereden was dan op de teller stond.
Hij is met 250000 ingeruild voor een betere prijs dan ik had verwacht.

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

metalpe

• Klap prof
« Reactie #143 Gepost op: augustus 24, 2022, 12:05:31 am »

Wederom  :off maar ik wil toch even inhaken op het PHEV verbruik als ervaringsdeskundige. Het is top en super zuinig op de kortere ritten, het rijdt heerlijk en ik zou het zo weer kopen. MAAR op de lange snelweg-ritten van 300km+ scheelt het betrekkelijk weinig. Op weg terug uit Frankrijk, wind tegen, dakkoffer op het dak hebben we 1:10 gereden met onze Passat GTE. Normaal is dat zo'n 1:16 na de eerste +-40km elektrisch. Dus prima, maar niet zuiniger dan de niet-PHEV versie.

Samengevat: Een PHEV is voordelig voor de korte stukjes (woon-werk bijvoorbeeld), NIET voor de grote vakantieritten. Wel is de extra elektro-power gunstig om met afgeladen wagen even een hellinkje op te blazen hier en daar :)
Dat is inderdaad niet om over naar huis te schrijven.

Ik heb geen hybride maar gewoon een benzine. Een Renault grand scenic, dus veel hoger dan een Passat (vangt veel meer wind). Daar bovenop ligt nog eens een surfplank en er hangt natuurlijk een vouwwagen achter. Op vakantie 4800 km gereden aan 1 op 13,3. Da's nog minder dan met de veel lagere hybride ...

Dit jaar wel geen 125 gereden zoals andere jaren (dan kwam ik op 1 op 12,5, wat nog steeds proper is), dit jaar 110-115 gereden (IVM de foam golfsurfplank).

Overmorgen met de boot erachter naar Loosdrecht. Die is, in tegenstelling tot de vouwwagen, wel hoger dan de auto. Benieuwd/bang voor het verbruik!

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

FriedelP

• Klap gek
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
« Reactie #144 Gepost op: augustus 24, 2022, 12:27:03 am »

Heb een skoda superb. Nu de benzine versie vorig naar de diesel versie. Dit jaar een 4000 km gereden met 4 personen, behoorlijk wat bagage in de auto en de vouwwagen daarachter. Verplaatsingen terplekke vooral bergritten met steile smalle cols. Verbruik van de benzine kwam uit op 1 op 13. Is wel een lagere auto, maar wel een zware auto. Ik vond dat redelijk veel, maar gezien de cijfers hier blijkbaar toch niet uitzonderlijk. Vorig jaar met de diezel kwam ik uit op 1 op 17. Bij normaal gebruik thuis was dat maar een 1 op 21. Bij de benzine een goede 1 op 17.

metalpe

• Klap prof
« Reactie #145 Gepost op: augustus 24, 2022, 08:42:02 am »

Lijkt me normaal Friedel. Voor deze scenic had ik ook een diesel (5008), dat scheelde makkelijk een liter per 100km.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

jsj

• Klapper
  • **
  • Merk Vouwwagen: Gerjak
« Reactie #146 Gepost op: augustus 24, 2022, 04:33:39 pm »

Vaker gehoord, ook met de Outlanders een probleem, daarom zie je ze ook regelmatig aan de paal hangen wat natuurlijk goed is maar vervelend als je met de volledig elektrische auto daar graag wilt laden en een PHEV staat er de hele dag te druppelen..

Kevin2

• Klapper
  • **
« Reactie #147 Gepost op: augustus 24, 2022, 04:42:46 pm »

Voor mijn gebruikspatroon is de PHEV ideaal. Ik kan op de batterij mooi heen en terug naar m'n werk en de lange ritten/vakantie kunnen op brandstof. Ook ruimte genoeg voor 3 kinderen achterin (hoewel, met opvolg-kinderzitjes moeten we nog kijken hoe dat gaat passen) en bagage.

Belangrijk is inderdaad wel dat je de auto netjes na 2,5 uur laden weg haalt bij de paal. En je moet dus niet verwachten dat je op de lange ritten veel bespaart want dat is niet zo. Maar op het totaal rijden we denk ik de helft elektrisch, dát scheelt wel fors.

Verder zouden we graag full electric gaan maar dat is voor ons nu niet haalbaar met 3 kinderen op de achterbank. De opties zijn dan erg beperkt en onbetaalbaar (zeker aangezien een lease wagen geen optie is)
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2022, 04:46:10 pm door Kevin2 »

jjvroom

• Klapper
  • **
  • Merk Vouwwagen: Zambezi classic CO
« Reactie #148 Gepost op: september 05, 2022, 07:23:21 pm »

Jeep Compass Trailhawk plug-in hybride. Samen met Zambezi original Crossroad. Fantastisch naar portugal. Volgend jaar weer Noorwegen 👍. 8500 km gereden, waarvan 2500 elektrisch. Hiervoor deden we dat met een Jeep Renegade. Dit is toch wel wat comfortabeler én we kunnen overal komen.
« Laatst bewerkt op: september 06, 2022, 04:58:30 pm door jjvroom »

Arjan597

• Klapper
  • **
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro
« Reactie #149 Gepost op: september 22, 2022, 07:39:57 pm »

Citroën 2cv6 uit 1984 voor Holtkamper Astro uit 1995. Totale combinatie weegt 810 kg leeg. Ook een lichte fiets gaat zonder probleem mee op de dissel van de Holtkamper. Deze combinatie gaat met gemak met maximaal toegestane snelheid van 90 km/h over de snelweg.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal