Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Dit is onze combi voor de laatste 10 jaar. Toyota Avensis 2.0 Benzine. Geen enkel probleem met onze Alpenkreuzer. Koppel genoeg Verbruik afgelopen vakantie 1:14.
Die hebben wij vorig jaar weg moeten doen omdat hij teveel kosten zou krijgen.Was ook een fijne reis auto.Heeft eerder zijn koppel dan de cx 5 die we nu rijden.Verstuurd vanaf mijn 2109119DG met Tapatalk
Wederom maar ik wil toch even inhaken op het PHEV verbruik als ervaringsdeskundige. Het is top en super zuinig op de kortere ritten, het rijdt heerlijk en ik zou het zo weer kopen. MAAR op de lange snelweg-ritten van 300km+ scheelt het betrekkelijk weinig. Op weg terug uit Frankrijk, wind tegen, dakkoffer op het dak hebben we 1:10 gereden met onze Passat GTE. Normaal is dat zo'n 1:16 na de eerste +-40km elektrisch. Dus prima, maar niet zuiniger dan de niet-PHEV versie.Samengevat: Een PHEV is voordelig voor de korte stukjes (woon-werk bijvoorbeeld), NIET voor de grote vakantieritten. Wel is de extra elektro-power gunstig om met afgeladen wagen even een hellinkje op te blazen hier en daar