Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagenervaring achter een KiaEV6  (gelezen 2639 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Vouwwagenervaring achter een KiaEV6
« Gepost op: februari 12, 2022, 10:33:39 pm »

Beste medeklappers, zijn er misschien al ervaringen van mensen die een vouwwagen acter een Kia EV6 hebben gehad?

Rijervaring en verbruik bijvoorbeeld.

Ik hoor het graag:)16]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Vouwwagenervaring achter een KiaEV6
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2022, 11:11:32 am »

Ik denk dat deze te kort wordt geleverd voor echte ervaringen. Met alles leeg je vouwwagen 100 km door NL rijden (bijvoorbeeld bij aflevering vouwwagen) geeft niet echt een reëel beeld. Je kan wel naar ev’s kijken met een vergelijkbaar verbruik, laadsnelheid etc toch?

Kwam deze tegen.. https://youtu.be/mmQJUW-VyRY Kan je zien wat een volle belading en een skibox doen. Ook hangen ze er een lichte caravan achter. Op 19:22 staat een overzichtstabel. Bij ons op het werk staat de 60 versie van deze auto op de lijst maar dat gaat hem voor privégebruik nog even niet worden.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Vouwwagenervaring achter een KiaEV6
« Reactie #2 Gepost op: februari 13, 2022, 12:25:55 pm »

De Eniaq 80 staat ook bij ons op de mogelijkheden. Total Cost of Ownership is lager waardoor die interessant worden tegenover bijvoorbeeld een passat hybride. In de garage rade ze het ook af om daarmee op reis te gaan en een vouwwagen te trekken. Binnen een jaar of 4 verwacht men wel dat dit beter haalbaar zou zijn.
De passat hybride zou voor mij ideaal zijn. Ik zou makkelijk 80 tot 90% elektrisch kunnen rijden en is ook geschikt voor op reis te gaan. In tegenstelling tot de peugeot 508 sw hybride die met aanhangwagen ook maar een range van 300 km zou hebben. Helaas is de passat tegenwoordig erg duur waardoor deze niet in het budget past.
Ben aan het horen of de garage er een stevige korting op zou nemen als we de eniaq zouden nemen als bedrijfswagen en de wagen van mijn vrouw vervangen door een passat. Indien ze daar niet willen in mee gaan, zal het de peugeot 5008 worden.
Gelogd

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Re: Vouwwagenervaring achter een KiaEV6
« Reactie #3 Gepost op: februari 16, 2022, 07:18:45 pm »

Ik denk dat deze te kort wordt geleverd voor echte ervaringen. Met alles leeg je vouwwagen 100 km door NL rijden (bijvoorbeeld bij aflevering vouwwagen) geeft niet echt een reëel beeld. Je kan wel naar ev’s kijken met een vergelijkbaar verbruik, laadsnelheid etc toch?

Kwam deze tegen.. https://youtu.be/mmQJUW-VyRY Kan je zien wat een volle belading en een skibox doen. Ook hangen ze er een lichte caravan achter. Op 19:22 staat een overzichtstabel. Bij ons op het werk staat de 60 versie van deze auto op de lijst maar dat gaat hem voor privégebruik nog even niet worden.
Hier ook inderdaad de 60 versie op de lijst. Ben wezen passen bij decdealer en zaterdag ga ik een proefrit doen….we gaan met vouwwagen dakkoffer op pad, verkoper heeft al gezegd dat we dan om de 150km (ongeveer) moeten laden. Komende zomer een rit van 1000 km naar Zwitserland op het orogramma staan…..ik denk dat ik dan nog een keertje oversla en hybride ga rijden. Maar toch wel even die proefrit meepakken:)4]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal