Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Waterfront  (gelezen 20520 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 280
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Waterfront
« Reactie #60 Gepost op: mei 09, 2023, 07:35:33 pm »

AFWATERING
Nadat we vorige week weer veel regen op ons Blauwtje kregen, heb ik toch een vraag aan alle deskundigen hier. Door het model van de Waterfront ( plat dak) is de afwatering wel een   dingetje. De rits waarmee het zonneluifel bevestigd wordt hangt iets door waardoor er water blijft liggen en het uiteindelijk door de rits gaat lekken. We proberen dit te voorkomen door de luifelstokken wat te verlagen maar dat werkt onvoldoende. Nu hebben we bedacht om een nokstok onder de rits te te plaatsen. Hierdoor zou het doek dan niet meer doorzakken en met de verlaging van de luifelstokken zou het water dan makkelijker afvloeien. We vragen ons echter af of dat afdoende zal werken. Bijkomend probleem is dan dat de nokstok niet teveel uit mag steken omdat je anders de tentdoek beschadigd. Ik heb even geen foto van de situatie maar hoop dat ik het toch een beetje duidelijk heb omschreven. Wie heeft een tip/idee/advies voor ons?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.345
Re: Waterfront
« Reactie #61 Gepost op: mei 10, 2023, 10:29:07 pm »

Zit.er een flap(je) bij  de.rits? Altijd belangrijk dat die over de rits heen ligt. Maar er hoort natuurlijk eigenlijk geen water te blijven staan.. zou je.bij het opzetten en afspannen de voorkant sowieso ietsje lager kunnen houden?
Gelogd
Adventure Awaits

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 280
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Waterfront
« Reactie #62 Gepost op: mei 11, 2023, 06:37:36 am »

Zit.er een flap(je) bij  de.rits? Altijd belangrijk dat die over de rits heen ligt. Maar er hoort natuurlijk eigenlijk geen water te blijven staan.. zou je.bij het opzetten en afspannen de voorkant sowieso ietsje lager kunnen houden?
Bedankt voor je reactie. Er zit inderdaad een flapje over de rits.
We verlagen de luifelstokken nu pas zodra het hard gaat regenen. Zouden we eerder kunnen doen. ::)
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.345
Re: Waterfront
« Reactie #63 Gepost op: mei 11, 2023, 02:17:15 pm »

Het gaat vaak maar om een klein stukje, als het water er eenmaal afloopt blijft het wel lopen. Als het al nat is is dat veel moeilijker en ook nog kans dat je dan de boel stuk maakt.   Dus gewoon ietsje minder hoog opzetten zou de truuk al wel eens kunnen zijn.
Gelogd
Adventure Awaits

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 280
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Waterfront
« Reactie #64 Gepost op: mei 11, 2023, 08:59:21 pm »

Het gaat vaak maar om een klein stukje, als het water er eenmaal afloopt blijft het wel lopen. Als het al nat is is dat veel moeilijker en ook nog kans dat je dan de boel stuk maakt.   Dus gewoon ietsje minder hoog opzetten zou de truuk al wel eens kunnen zijn.
Bedankt voor het meedenken. We gaan het de volgende keer zo proberen. :J
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Waterfront
« Reactie #65 Gepost op: mei 13, 2023, 03:41:39 pm »

Een nokstok was bij onze Malawi meegeleverd hiervoor. Werkte uitstekend als het nodig was. Is een simpele uitschuifbare stok die aan beide kanten met een kunststof klemmetje om de liggers geklikt kon worden.
Gelogd

Miekje

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Waterfront
Re: Waterfront
« Reactie #66 Gepost op: mei 21, 2023, 06:55:42 pm »

Klapweekend was geslaagd. Waterfront was geslaagd. Ik ben tevreden. Wij hebben een groene. Het bed vond ik hard. Dus ik ga kijken hoe dik de topper mag zijn die ik erop wil.
De één nacht optie vind ik een hele fijne. Zonder steunstokken en dakstokken. Die gaan we wel vaker gebruiken. Een verademing als tentkampeerders. Niet koud, donkere slaapcabine. Voldoende licht in de voortent overdag als je panorama dak opties open zet. Wel een krukje meenemen. :)
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waterfront
« Reactie #67 Gepost op: mei 21, 2023, 07:12:26 pm »

Voor onze Campfire nemen we twee van die caravan opstapjes mee om wat makkelijker in bed te komen. Denk dat je die ook kan gebruiken om de ritsen van de bovenraampjes te bereiken.
Gelogd

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 280
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Waterfront
« Reactie #68 Gepost op: mei 21, 2023, 07:50:58 pm »

Voor onze Campfire nemen we twee van die caravan opstapjes mee om wat makkelijker in bed te komen. Denk dat je die ook kan gebruiken om de ritsen van de bovenraampjes te bereiken.
Die dakramen kan ik niet dicht doen.  ::)Ons krukje is te laag.  Maar gelukkig is Frank heel lang. :J
Gelogd

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 280
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Waterfront
« Reactie #69 Gepost op: mei 21, 2023, 07:54:45 pm »

Klapweekend was geslaagd. Waterfront was geslaagd. Ik ben tevreden. Wij hebben een groene. Het bed vond ik hard. Dus ik ga kijken hoe dik de topper mag zijn die ik erop wil.
De één nacht optie vind ik een hele fijne. Zonder steunstokken en dakstokken. Die gaan we wel vaker gebruiken. Een verademing als tentkampeerders. Niet koud, donkere slaapcabine. Voldoende licht in de voortent overdag als je panorama dak opties open zet. Wel een krukje meenemen. :)
Leuk, dat de wagen bevalt. Wij zijn ook heel tevreden en gaan as weekend weer op stap. Nog veel kampeerplezier.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.267
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Waterfront
« Reactie #70 Gepost op: mei 21, 2023, 08:12:45 pm »

Klapweekend was geslaagd. Waterfront was geslaagd. Ik ben tevreden. Wij hebben een groene. Het bed vond ik hard. Dus ik ga kijken hoe dik de topper mag zijn die ik erop wil.
De één nacht optie vind ik een hele fijne. Zonder steunstokken en dakstokken. Die gaan we wel vaker gebruiken. Een verademing als tentkampeerders. Niet koud, donkere slaapcabine. Voldoende licht in de voortent overdag als je panorama dak opties open zet. Wel een krukje meenemen. :)
Vind dit een mooie kleurstelling.
Krukje is bij elke vouwwagen wel handig.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Miekje

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Waterfront
Re: Waterfront
« Reactie #71 Gepost op: mei 31, 2023, 10:11:19 am »

Ik vind de oprolling van de deuren naar het midden erg onpraktisch. Bij de schuine wand zet je toch vaak spullen neer. Dan lig je s’avonds op je knieën om die rits in de hoek te vinden. Ik rol nu van het midden naar buiten en ondersteun het doek met een snelbindertje.
Gelogd

YvonneKB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 34
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer
Re: Waterfront
« Reactie #72 Gepost op: mei 31, 2023, 01:11:41 pm »

Ik vind de oprolling van de deuren naar het midden erg onpraktisch. Bij de schuine wand zet je toch vaak spullen neer. Dan lig je s’avonds op je knieën om die rits in de hoek te vinden. Ik rol nu van het midden naar buiten en ondersteun het doek met een snelbindertje.
Ik ben het met je eens, hoor. Het is niet erg handig. Het is onze allereerste vouwwagen, dus dacht steeds, "zijn wij nou zo onervaren dat we iets heel simpels over het hoofd zien?". Bedankt voor de tip!

Als er nog anderen zijn met handige tips voor dit Waterfront "probleem", ik hou me aanbevolen!

Verstuurd vanaf mijn SM-A715F met Tapatalk

Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.345
Re: Waterfront
« Reactie #73 Gepost op: mei 31, 2023, 02:35:57 pm »

Haha wat grappig.  Bij onze teun zat het dus precies andresom.. wij hebben de ritsen aan laten passen zodat het wel naar het midden open ging..

Gelogd
Adventure Awaits

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Waterfront
« Reactie #74 Gepost op: mei 31, 2023, 03:02:17 pm »

Ik heb graag de deur aan de zijkant. Op die plek heb ik ook niets tegen of bij de zijkant staan.
Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur.  :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal