Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Imperiaal jamet arizona '22  (gelezen 986 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerbiee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona 2022
Imperiaal jamet arizona '22
« Gepost op: juni 01, 2022, 06:21:33 pm »

Hi,

We oriënteren ons op een arizona uit dit jaar met imperiaal.
Nu vraag ik me af of ik de imperiaal tijdens de vakantie onder een van de bedden kan plaatsen zodat deze niet buiten hoeft te staan

Ik ken de maten niet precies dus vraag me af of dit past?
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Imperiaal jamet arizona '22
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2022, 06:46:41 pm »

Ik denk niet dat het past om hem in z'n geheel onder het bed te bewaren. Hij valt immers buitenom je bed. Mijns inziens is ie dan dus te breed. Is voor mij ook nog wel een puntje om over na te denken want wij hadden een Alpenkreuzer met vaste klep. Bleven de fietsendragers gewoon zitten. Maar nu hebben we een Raclet Safari besteld met ook een los imperial. Ik weet ook nog niet precies waar ik hem laat op de camping......
Gelogd

Gerbiee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona 2022
Re: Imperiaal jamet arizona '22
« Reactie #2 Gepost op: juni 01, 2022, 07:18:25 pm »

Goede opmerking. Echter is de breedte 160(gevouwen) en bedden van 165. Maar met de poten onder het bed zou het wel eens krap kunnen worden. Wellicht zijn er andere kampeerders met imperiaal met goede ideeën.? :)
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Imperiaal jamet arizona '22
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2022, 07:47:52 pm »

Als het al past, moet ie van buitenaf eronder. Vanuit de voortent heb je enkel een opening voor naar een eventuele ondertent en dat is niet groot genoeg. Daarbij staat je bed ook op poten. Waar bevinden die zich in de beschikbare ruimte? Ik volg dit draadje ook maar even. Misschien komen er nog wel oplossingen voorbij waar wij nog niet aan gedacht hebben
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Imperiaal jamet arizona '22
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2022, 11:25:36 pm »

Meestal staat de dissel van de vw richting een heg of andere begroeiing. Daar kon ik in het verleden prima de imperiaal prima kwijt.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Imperiaal jamet arizona '22
« Reactie #5 Gepost op: juni 02, 2022, 08:58:52 am »

Kan je vraag niet beantwoorden maar waarom zou je deze niet gewoon buiten neerzetten zoals Theu al aangeeft. Een imperiaal is gemaakt voor op de wagen en moet wel tegen een spatje regen kunnen. (gewoon een vraag uit interesse  :) )
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Imperiaal jamet arizona '22
« Reactie #6 Gepost op: juni 02, 2022, 09:18:57 am »

Geen Jamet maar een Trigano Odyssee hier maar onze imperiaal past denk ik net wel net niet onder het bed (idd de poten van het bed maakt het wat krap. Nooit geprobeerd omdat we er een ondertent onder hangen als opslag voor de boodschappen etc.
Hier zet ik de imperiaal schuin tegen de heg. 1 keer een plek gehad zonder heg maar daar was zoveel plek naast de vouwwgen dat ik hem gewoon staand achter de zijtent dus naast de vouwwagen heb gezet. Konden meteen de fietsen op het rek staan  :P
Als je bang bent voor diefstal zou je een kettingslot aan de dissel ofzo kunnen maken maar dat hebben wij nooit gedaan.
Gelogd

Gerbiee

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona 2022
Re: Imperiaal jamet arizona '22
« Reactie #7 Gepost op: juni 02, 2022, 07:02:12 pm »

Kan je vraag niet beantwoorden maar waarom zou je deze niet gewoon buiten neerzetten zoals Theu al aangeeft. Een imperiaal is gemaakt voor op de wagen en moet wel tegen een spatje regen kunnen. (gewoon een vraag uit interesse  :) )

Puur het gevoel en idee dat hij langer meegaat. Zuinig op m'n spullen zeg maar.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Imperiaal jamet arizona '22
« Reactie #8 Gepost op: juni 02, 2022, 08:24:41 pm »

Begrijp ik prima, maar ik denk ook dat als je hem na de vakantie netjes schoonmaakt. En eventueel waar nodig behandeld met een beetje vet (pas op het doek!) of iets anders de imperiaal niets krijgt van 2 á 3 weken buiten liggen.
Als hij al die tijd onder water ligt zou ik mij ook zorgen gaan maken.
Ik denk een hoop extra gedoe om niets. En geloof mij ik ga gedoe niet snel uit de weg.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal