Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Louisiana  (gelezen 1069 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

angelab89

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Jamet Louisiana
« Gepost op: juni 26, 2022, 12:25:46 pm »

Dag mede kampeerders en vouwwagenbezitters,

Wij zijn totaal nieuw in de wereld van kamperen. En dus tevens ook in de wereld van vouwwagens en aes wat daar bij komt kijken.

Wij hebben, om te kijken of het wat voor ons is, vorig jaar een Jamet Louisiana gekocht (vermoedelijk bj 1998-2000). We hebben hem vorige week voor het eerst opgezet en wij vermoeden dat er wellicht een tentstok ontbreekt (wat wellicht niet nodig, maar wel
Handig is). We konden namelijk nu de binnentent voor een deel niet aan deze stok vastmaken. Het zijn zwart doorgekraste stokken op de tekening. Kan iemand mij vertellen of dit universele stokken zijn en hoe ze heetten? Mocht je de maat weten, helemaal geweldig!

Volgende vraag. De vorige eigenaren hebben er recent een topmatras bij gekocht en zijn gaven aan deze op het grootste bed te gebruiken. Bij het maten (want beddengoed kopen) was deze 120 cm. Ik heb er verder niet zo bij stil gestaan. Maar nu denk ik, dat is klein voor 2 mensen! Ik lees overal dat maten bed groter zijn als je de kussens van het bankje meetelt en dan inderdaad op maat bed komt. Past een 140 cm topper in dat geval ook? Hoe doen andere mensen dat?

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Jamet Louisiana
« Reactie #1 Gepost op: juni 26, 2022, 04:07:45 pm »

Bij de Louisiana past de slaapcabine om de bankkussens heen en dan heb je inderdaad een bed van 1.40. Bij het inklappen is er weinig ruimte, wat wij destijds deden was de topper oprollen (tamelijk compact) en op de keuken leggen. Wij gebruikten een topper van 1.40.

Die stokken kan je van Jamet kopen (zie elders op dit forum een tekening zonder krassen, dan heb je de stoknummers.
Aan de andere kant: het zijn gewoon stokken die om de andere stokken heengrijpen, die kan je vast bij een willekeurige kampeerwinkel kopen.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: Jamet Louisiana
« Reactie #2 Gepost op: juni 26, 2022, 08:40:20 pm »

Volgens mij is het bed 160 als je het bankje erbij pakt. Houd er wel rekening mee dat je de vouwwagen niet kunt inklappen als de slaapcabine in de 'grote stand' is. Dus als je er een topper van 160 op legt, moet je die op een andere manier meenemen onderweg.
Wij hadden zelf twee self-inflating matjes eronder liggen. Dat is lekker compact mee te nemen. Wel even extra tijdsinvestering met neerleggen en opruimen. Erop is sneller. Maar wij willen geen 'kloof' tussen ons in. Dus vandaar dat we die matjes eronder legden en niet er op.

De stangen die je mist zijn niet strikt noodzakelijk om de vouwwagen op te zetten, zolang het mooi weer is. Zijn de weersomstandigheden minder, dan is dat extra stukje stevigheid en strak opzetten natuurlijk wel van belang. Het zijn vrij simpele buizen om te vervangen, denk ik. In principe zijn het een soort veranda-stangen: twee buizen die in elkaar schuiven zodat je de lengte kunt aanpassen. En aan weerszijden zit een haakje waarmee je ze op de andere stangen klikt. Dat zijn origineel diezelfde soort tentclips als degene waarmee je de stokken van de keukenuitbouw aan de rest van het frame bevestigt. Maar een ander soort daksteunklem zal ook prima gaan.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal