Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper trailer hitch  (gelezen 771 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jappiow

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Holtkamper trailer hitch
« Gepost op: juli 12, 2022, 11:58:15 am »

Dag allen,

even een vraag vanuit mijn ouders, die hebben een Holtkamper Cocoon met trailerhitch en afgelopen week is de fietsendrager voor de 2e keer op hetzelfde punt defect gegaan.
De eerste keer heeft de leverancier netjes een nieuwe geleverd, nu wil hij weer een nieuwe leveren (heel netjes), maar ik vraag mij af of dit al meer bekend is bij gebruikers.

't Is namelijk zo dat de beugel aan de onderzijde van de fietsendrager op dezelfde plek kapot is geknapt (zie bijlage).
Ik heb het vermoeden dat er een extra groot moment wordt gecreëerd, doordat de afstand van as van de vouwwagen tot aan de fietsendrager groter is als bij een auto van achteras tot fietsendrager.

Zijn hier meer problemen mee bekend?

Gelogd

ven030

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero 2013
Re: Holtkamper trailer hitch
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2022, 02:24:14 pm »

Ik ben geen constructeur, maar ik heb wel enig technisch inzicht en het lijkt me stug dat een defect aan een fietsdrager te maken heeft met de kogel waar deze op zit (behalve als de kogel een verkeerd formaat heeft). De drager 'weet' niet wat achter de kogel zit. Het lijkt me eerder een matig product. Of de kogel ('trekhaak') van de trailerhitch is afwijkend, maar deze hebben volgens mij standaard maten.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Holtkamper trailer hitch
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2022, 02:34:41 pm »

Ik heb nooit problemen gehad met mijn originele trailerhitch.
En de fietsendrager was een hele oude van de aldi.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Holtkamper trailer hitch
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2022, 06:31:10 pm »

Mijn boerenverstand zegt dat dit niks te maken heeft met de trailerhitch. Maar dat de fietsdrager slecht is, of de fietsen zwaarder dan het adviesgewicht. Electrische fietsen zijn een stuk zwaarder dan normale fietsen.
Wat wellicht nog zou kunnen is dat de schokdempers van de HK slecht zijn en de vouwwagen veel meer stuitert waardoor er veel meer wordt gevraagd van de constructie van de fietsdrager.
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2022, 06:36:14 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 284
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Holtkamper trailer hitch
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2022, 07:24:42 pm »

Ik zou in ieder geval wel een ander type drager proberen. Is toch te gek dat er al twee op het zelfde punt het begeven? Misschien kun je eens googlen of er meer mensen zijn die deze klachten hebben over dit merk/type drager
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal