Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Inklappen Jamet LOUISIANA  (gelezen 19099 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #15 Gepost op: juli 24, 2009, 11:13:58 pm »

Hmzzzz wat doe ik fout dan. ;?
Als wij ze vast laten dan klapt hij niet makkelijk meer.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Joseppe

  • Gast
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #16 Gepost op: juli 25, 2009, 12:21:56 am »

bij de canyon van 1989 haal ik alleen de hemel van de middennok los de binnentent van de slaapcabine's laten we al jaar en dag zitten. Dit omdat de nok naar beneden schuift en je bij het klappen dan de hemel kapot trekt (we spreken uit ervaring, gelukkig zijn we handig met een naaimachine :#).

de rest laten we gewoon zitten, al is het inklappen wel zaak om goed op te letten, onze zitbankkussens hebben nog geen rits maar zijn voorzien van iets wat ooit als klittenband door het leven ging, doordat dit niet echt functioneerd meer schuiven deze nog wel eens naar buiten tussen de klapnaad en ontwrichten daardoor een beetje de boel :)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #17 Gepost op: juli 25, 2009, 08:42:10 am »

Dat is bij ons ook zo.
Als ik de midden nok niet los maak dan klapt hij niet goed
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

stroop

  • Gast
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #18 Gepost op: juli 27, 2009, 10:35:37 pm »

Dus als ik het allemaal goed begrijp laten jullie de kussens aangeritst aan het slaapmatras zitten?
Ik zit heel hard na te denken hoe we alle spullen mee moeten nemen voor het kamperen. We gaan met 2 kleine kinderen en ik breek mijn hersenen onderhand hoe we dat nu het gemakkelijkste kunnen doen.

Heeft iemand nog meer handige tips om onze jamet louisiana zo handig mogelijk in te pakken.
Waar laten jullie bv de stokken voor de voortent, de voortent zelf? De koelkast (maar die moet zo te lezen in de disselbak kunnen) en de kleding enz...

Ik had me ook al bedacht om mogelijk de bedden al op te maken (hoeslaken en dekbed) en er wat handdoeken ook nog op te leggen (uitgevouwen) want dat neemt ook minder ruimte in.

Wie o Wie heeft er nog handige tips??

Annemarie
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #19 Gepost op: juli 27, 2009, 11:24:51 pm »

bovenop onder het zeil  kan je ook 1 en het ander kwijt. hier leggen we vaak de voortent en wat sporttassen met kleding op .koffers heb ik een hekel aan die nemen te veel onnodige ruimte in. Zorg wel dat wat er op ligt niet te zwaar is zodat het gaat schuiven bij evt. remmen.

De stokken zijn inderdaad irritant vooral de t stukken/verbindingsstukken die zijn het meest lastige, ik leg ze dan ook om en om zodat deze niet op een hoop met als gevolg veel loze ruimte bij elkaar liggen
Gelogd

denster

  • Gast
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #20 Gepost op: juli 27, 2009, 11:31:47 pm »

Wij hebben ook een Louisiana ook 2 kinderen (1,5 en 4 jaar oud) en zijn net terug van 3,5 weken vakantie in Frankrijk en Italië. Alles pastte prima in de combinatie. Zelfs de hoedenplank zat er nog in. En de achterbank helemaal op de achterste stand. Dus de kofferbak op zn kleinst zeg maar. We hebben een Volswagen Golf plus. Hoe hebben we de boel ingedeeld:

Om te beginnen hebben we alle kleding in mandjes gedaan. Deze mandjes passen precies onder de klep van de banken in de vouwwagen. Onder de mandjes in de bank zaten luiers,speelgoed (los in de hoekjes en gaten zeg maar),zaklampen,kinderstoeltjes, binnentent,gordijnen,luifel en allerlei ander klein spul. in de vouwwagen bak zelf zat van achter(eigenlijk dus de voorkant aan de disselkant) naar voren: houtenplankje van de kast van de voortent daarop een extra (camping)kast voor in de voortent. Deze kast uiteraard keurig uitelkaar in een handzame verpakking. daarvoor tafel met daarop één dukdalf campingstoel en een trapje van 3 trede (handig bij het opzetten, vrouwlief is niet de grootste). Bovenop de tafel,stoel,en trapje liggen in 4 zakken onze tentstokken daar weer voor de voortent en tegen de voortent geklemd een opstapje die we gebruiken om de vouwwagen in te stappen. De kussens van de bedden ritsen wij eraf en leggen wij klemvast boven op alle spullen die er reeds inliggen. Ligt alles gelijk mooi klem. Als ik t allemaal zo terug lees denk ik past dat allemaal. Ja dus dat past.

O ja bovenop de bedden dus pal onder het zeil liggen ook nog 2 kussens voor in de stoelen. Lekker zacht zitten...

Dan de disselbak:
grondzeil,scottelbraai,2 gasflessen,dekens,kussens,gereedschap,haringen,krik

In de keuken achterop:
Toilettassen,tennisrackets (konden op de terug weg ook gewoon in de banken in de vouwwagen),hagelslag (enige wat we meenemen van huis)

Op de vouwwagen:
Imperiaal met 2 gewonen fietsen en (nu nog) één kinderfietsje

In de auto van onder naar boven:
2 dukdalf campingstoeltjes,campingbedje,ikea kinderstoel (ideaal),curverbox met bestek,borden etc, stroomhaspel,afwasemmer,wat los kleine losse dingetjes de bekende plastic-zakjes die op t laatst overal vandaan komen.

Op de achterbank tussen de jongens in een koelbox in de gordel, Dit is eigenlijk t grootse probleem ik wil liever een slag groter maar kan een grotere koelbox niet kwijt. De (kleine) koelbox koelt opzich prima alleen maakt wel wat geluid in de voortent (lees maakt herrie)

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #21 Gepost op: juli 27, 2009, 11:33:41 pm »

weet nog wel dat ik met de vakantie altijd achterin de auto zat op een aantal gebvouwen slaapzakken maet de kussens om ons heen :). was wel lekker cosy :J
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #22 Gepost op: juli 28, 2009, 10:17:04 am »


Alles zit in de banken.
In het midden liggen 4 stoelen een tafel de voortent en een bijzet tentje.





« Laatst bewerkt op: juli 28, 2009, 10:19:27 am door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

denster

  • Gast
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #23 Gepost op: juli 28, 2009, 10:58:07 am »

respect  :)
Gelogd

stroop

  • Gast
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #24 Gepost op: juli 28, 2009, 04:47:25 pm »

 :H  wat gewelig zeg al die tips... wat moeten wij nog veel leren zeg ??? maar ja wij zijn nog maar 4x met onze kar op stap geweest. Toen onze 2-ling in 2006 werd geboren hebben we in 06, 07 en 2008 gekozen voor een huisjes vakantie. Maar nu gaan we er voor en zo moet het zeker wel lukken

Thanks
Annemarie
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #25 Gepost op: juli 28, 2009, 06:14:00 pm »

na een 7 keer met de vouwwagen en daarvoor andere keren kamperen leer zelf ik nog steeds hoor. Soms zie je hele simpele oplossingen zelf even niet, dat is denk ik juist het voordeel van zo'n forum als dit :K
Gelogd

petor

  • Gast
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #26 Gepost op: augustus 01, 2009, 11:00:28 am »

heb net zoals Alex de stokken in de bakken. Deze heb ik dan weer opgesplitst in 3 zakken; keuken/midden en rechts (scheelt me een hoop uitzoekwerk met opzetten  ;) ).  Daar waar Alex zijn oventje heeft, leg ik het grote tentzeil van de voortent neer. en over de bakken onder de banken: aan 1 kant alle stokken/electra/hamers/losse plankjes en in het achterste gedeelte de spelletjes. Aan de andere kant voorin(3 compartinenten): alle zeilen inclusief nieuw grondzeil. Middenstuk: haringen/knijpers/rol vuilniszakken/extra toilletpapier. Achterste stuk: 2 kleine tentjes(voor 3 kids)/2luchtbedden en 1 matje/grote pomp/3slaapzakken. En dan heb ik overal nog wat ruimte over... Middenin heb ik dan 2 uitklapbare kasten, 2 tafels, 4 stoelen en rest vul ik op met...
Ingeklapt gaat bovenop de grote tuintafel en 2 stoelen en daaroverheen gaat het 2-persoons dekbed van mijn vrouw en mij. Omdat ik geen disselbak heb, zoek ik altijd een camping uit waar je een koelkast kan huren(heeft me nog nooit meer dan E 50,- totaal gekost!!!) Tassen gaan bovenop het keukentje, inclusief alle kussens. En die paar kratjes etenswaar en overige kleren gaan nog in de auto.
Gelogd

macnail

  • Gast
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #27 Gepost op: augustus 01, 2009, 12:38:19 pm »

Even kijken, hoe zit het bij ons ook alweer:
Onder de linkerbank gaan alle buizen en nog wat klein grut.
Onderde rechterbank ligt van alles en nog wat, grondzeil voortent en is een gedeelte over voor de mondvoorraad.
In het middenpad ligt de voortent, opklaptafel, opstapje, twee de Waard luxe vouwstoelen en een droogrekje voor de was.
In de disselbak staat een grote Electrolux koelbox (220v/12v/gas) en alle stroomkabels/ slinger voor steunpoten/ waterpassen/ plankjes.
Bovenop de vouwwagen (onder het zeil) liggen nog 6 opklapstoelen en twee opklapvoetenbankjes.
Al het keukengerei (pannen/bestek/borden/gasflessen e.d) zitten in het keukenblok.
De kussens van de bankjes laat ik trouwens gewoon zitten, heb je helemaal geen last van met het opklappen.

Kleding/ toiletartikelen/ extra tentje/ slaapzak/ dekbedden en gereedschapkist gaan in de kofferbak van de voiture.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #28 Gepost op: augustus 02, 2009, 01:24:08 am »

heb aan beide zijdes de stokken/ wel gesplits en redelijk verdeeld, daaromheen wat gereedschap/plankjes en in wat oude weekendtassen de campingkastjes, en binnententen/hemels etc. Dan naast de keuken mijn jeu de boulesetje (die zorgt er meteen voor dat het handvat van de keuken geen deueken maakt in de vouwwagen), erachter een opstapje,jerrycan,portapotti etc. In het kastje bij de dissel wat etenswaren waar ik snelbij wil kunnen en andere breekbare dingen en/of evt de gasfles die zorgt voor een goede kogeldruk. hieroverheen een kleine klaptafel met daarboven op de grijze jametklaptafel. De keuken zit helemaal vol met pannen/bestek etc.

De deksels liggen al voorbereid met 2 2 persoonsluchtbedden(gebruiken we niet altijd) met daarop de slaapzakken al vastgebonden. Dit past allemaal nog prima :), even oppassen dat er bij het klappen niks tussen de klapnaad komt.

tussen de poten van de bedden bovenop leggen we meestal de voortent, grondzeilen etc. etc. Niet te zwaar spul want die kan bij een fikse remparttij het zeil anders lostrekken. Daar bovenop het zeil komen dit jaar 2 fietsen met 1 kant de trapper eraf op hun zijkant vastgezet met een aantal spanbanden(hebben we al eerder gedaan, ging perfect, maar een drager is beter)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Inklappen Jamet LOUISIANA
« Reactie #29 Gepost op: augustus 08, 2009, 08:58:45 pm »

Ik zit heel hard na te denken hoe we alle spullen mee moeten nemen voor het kamperen. We gaan met 2 kleine kinderen en ik breek mijn hersenen onderhand hoe we dat nu het gemakkelijkste kunnen doen.

Heeft iemand nog meer handige tips om onze jamet louisiana zo handig mogelijk in te pakken.
Waar laten jullie bv de stokken voor de voortent, de voortent zelf? De koelkast (maar die moet zo te lezen in de disselbak kunnen) en de kleding enz...

Wie o Wie heeft er nog handige tips??

Annemarie

Of de tips handig zijn, moet je zelf bepalen. Wij gaan met 3 kinderen in een Louisiana weg, en het past relatief gemakkelijk.

De keuken zit afgeladen vol, behalve de keukenspullen (compleet: pannen, bestek, keukengerei, dienblaadje,  mokken, kommen, slabak, emmer, jerrycan (10 l), waterpompje etc) zitten daar ook nog de plankjes voor onder de bedplanken in en de planken voor onder de stelpoten.

In de rechterbak (van achter naar voren gezien) zitten alle tent-gerelateerde spullen: stokken, grondzeil, gordijntjes, binnenhemel etc. etc. Daarnaast afgevuld met kacheltje, speelgoed-voor-op-de-camping en wat isolatiematjes.

In de linkerbak zitten een tweepersoons dekbed, twee kussens, dekbedhoes en 2 hoeslakens. Daarnaast alles wat voor de luifel nodig is: luifeldoek, zijwanden, stokken, tenttapijt. Bakken afgevuld met klein spul: stoffer en blik, bezem (die deelbaar is: steel en veger), nekkussentjes van de stoelen etc.

De bank aan de kopse kant is gevuld met de electrische zooi: koffiezetapparaat, waterkoker, twee lampen en daarnaast met schoonmaakspullen en de toiletrolhouder. Kastje kan precies dicht.

In de ruimte tussen de banken: een plankje om de Derry-an van de jongste op vast te zetten, 3 kinderslaapzakken, een kinderstoel, een kastje, een klein tafeltje, de Jamet-tafel, voortentdoek, opstapje, haringzak en een paar tassen (van die boodschappentassen met schoenen, jassen en al die zooi die je niet of nauwelijks nodig hoopt te hebben)).

Dan blijft over de disselbak: campa-porti, skottelbraai, twee gasflessen, wat ballen en ander licht maar groot spul.

In de auto doen we de kleding en de koelkist.

Als je details wilt weten, stuur even een PB.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal