Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Intensief gebruik Jamet Easy en de gevolgen  (gelezen 1568 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wout750

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Jamet easy
Intensief gebruik Jamet Easy en de gevolgen
« Gepost op: augustus 14, 2022, 06:28:33 pm »

Hoi we hebben eind 2018 een nieuwe easy gekocht.
In 2019 zijn we hem gaan gebruiken en dat betekent intensief gebruik omdat we hem als
Snelklapper hebben gekocht en we gemiddeld 3 tot 4 dagen ergens staan.
Nu zijn we 125 nachten verder en dus vele klapbeurten en dat is te merken. De bouwkwaliteit. De stokken en klemmen zijn er niet helemaal op berekend. Gelukkig zijn klemmetjes en stokken niet heel duur. Ook elastieken en klitteband geven langzamerhand de geest.  Het tentdoek begint op een paar hoeken in te scheuren.
Ik besef dat we geen normale gebruikers zijn, maar irriteer me toch wel aan een paar dingen van Jamet, die kwalitatief beter hadden gekund.
Deze winter maar eens een grote beurt laten geven om alles weer te herstellen.
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2022, 04:07:31 pm door Wout750 »
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Intensief gebruik Jamet Easy en de gevolgen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2022, 06:46:06 pm »

125 dagen dat is voor een gemiddelde wagen ook maar 5 jaar. Als die van mij dat soort klachten zou hebben zou ik terug gaan. Geen idee wat z’n wagen kost, maar vast geen €2000,- elastieken zijn slijtgevoelig….maar klemmen etc vind ik snel!

Zou daar best de discussie over aan gaan met de leverancier…
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Intensief gebruik Jamet Easy en de gevolgen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2022, 06:53:10 pm »

Even over de duim is dat ruim 30 keer klappen op campings. Ik weet niet in hoeverre je voor de deur hebt geklapt voor laden en lossen, maar het aantal keren klappen kan dus nog (flink) hoger liggen.

Verwacht je dat dit onder de garantie valt?

Scheuren in het tentdoek ontstaan niet zomaar. Onze oude Louisiana was destijds ruim 10 jaar oud en hoewel er op de kwaliteit van het geheel best het een en ander viel aan te merken, was het doek zeker nog prima. Ook toen wij de wagen doorverkochten was het doek nog in prima staat.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Intensief gebruik Jamet Easy en de gevolgen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2022, 07:21:19 pm »

Een vouwwagen is bedoeld om te klappen. Je gebruikt hem helemaal niet intensief en dat zou ik zeker ook niet nomen als je terug gaat. Hij is een paar jaar oud. Gewoon teruggaan.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Intensief gebruik Jamet Easy en de gevolgen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2022, 10:03:50 pm »

Slechte kwaliteit zou ik denken.
Wij hebben een Trigano Odyssee en gaan elk jaar 5-6 weken weg in de zomer, en in het voorjaar meestal ook een lang weekendje. Begin seizoen en einde seizoen zetten we hem thuis ook nog eens op om alles te controleren.
Dat wil dus zeggen dat hij (is van 2018) ongeveer 200 nachten/dagen heeft gestaan en zo'n 40 keer heeft geklapt.
Ik heb enkele elastiekjes moeten vervangen en zo van die 'pinnetjes' die uit een buis springen als je ze uitschuift, en ook het doek is op enkele plekken vuil (hars etc) door het gebruik, maar verder is er eigenlijk niets aan te merken. Nul slijtage aan het doek, geen klemmen of zo die minder werken. Hij is echt nog goed vind ik.  Op dit moment staan we in Parijs en we zijn op de voorlaatste nacht van onze 6 weken trektocht, en het regent voor het eerst. En ik kan melden dat hij ook waterdicht is.

Of het verschil maakt weer ik niet maar in die meer dan 200 dagen heeft hij wel nog maar max 5 keer een paar uur regen gehad.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2022, 10:05:58 pm door metalpe »
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Intensief gebruik Jamet Easy en de gevolgen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2022, 09:38:45 am »

Ik vind dat ook wel snel.
Wij hebben een Odyssee uit 2016 en gaan er gemiddeld 2 keer per jaar (voorjaar en zomer) mee weg. Genoeg regen maar ook veel zon gehad in die 6 jaar tijd. En we zijn er nu zo'n 160 dagen/nachten mee weg geweest, wel vaak op 1 camping dus 'maar' zo'n 30 keer geklapt gok ik, en op heel wat  vieze plekken in het doek (we hadden net die ene boom van het hele veld paar jaar terug die zooi van de bast lekte....) 1 rubber die ik kapot trok bij het opzetten en 1 paal waar de veer er deze vakantie uitgesprongen is geen slijtage te zien (gelukkig)
Gelogd

SpeedyG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 86
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona (2001)
Re: Intensief gebruik Jamet Easy en de gevolgen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2022, 12:34:35 pm »

Onze Jamet Arizona is ruim 20 jr oud.
Dit jaar voor eerst schade. Kapotte rits en los latende naad in voortent.

Dus .... inderdaad wel erg snel 'slijtage'
Ongeacht aantal keer klappen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Gelogd

Wout750

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Jamet easy
Re: Intensief gebruik Jamet Easy en de gevolgen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2022, 04:03:59 pm »

ik verwacht zeker niet garantie, maar had wel wat beters verwacht misschien.
Per jaar wordt hij zo,n 15  a 20 keer keer opgezet en ingepakt. Daar waar het kan zijn we weg ook voor 2 nachten gebruiken we de vouwwagen
Thuis nooit, omdat deze easy acces heeft. Als we thuiskomen gaat hij zo de garage in tot de volgende trip.

De klemmen zijn inmiddels binnen met dank aan Vouwwagencentrum Noordburgum. en deze winter maar de hoeken van het doek laten stikken, klittenband weer vastzetten met dubbelzijdig tape en dan kan het wel weer. :)
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2022, 04:05:50 pm door Wout750 »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Intensief gebruik Jamet Easy en de gevolgen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2022, 04:29:21 pm »

Ik snap wel dat je meer verwacht, dit soort vouwwagens worden verkocht als snelopzetter, leuk voor regelmatig weg etc. Wat ze dan vergeten is het feit dat het doek e.d. dezelfde kwaliteit zijn gebleven als de wagens die 20 jaar 3 weken op 1 camping kunnen staan. 
Wat zegt de dealer?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal