Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: cabanon neptune uitdraaisteun vervangen  (gelezen 3689 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: cabanon neptune uitdraaisteun vervangen
« Reactie #15 Gepost op: juni 30, 2022, 06:11:27 pm »

https://www.middelbos.nl/aanhangwagens/accessoires/caravansteun/caravansteun-winterhoff-ads-460-v

Deze heb ik gebruikt. Doordat die dan op de balk afsteunen, kun je zover problemen de wielen optillen en dus heel snel en makkelijk waterpas stellen.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: cabanon neptune uitdraaisteun vervangen
« Reactie #16 Gepost op: juli 01, 2022, 08:25:39 am »

Dat klinkt ideaal, waterpas zetten met je poten. Maar hoe weet je zeker dat de constructie van je bak dat aankan?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: cabanon neptune uitdraaisteun vervangen
« Reactie #17 Gepost op: juli 01, 2022, 11:07:15 am »

Dat klinkt ideaal, waterpas zetten met je poten. Maar hoe weet je zeker dat de constructie van je bak dat aankan?
Omdat ik van 2 afsteunpunten (de wielen) naar 4 ga (de poten) (of van 3 naar 5 als je het neuswiel ook meeneemt) De kracht wordt dus beter verdeelt over meer punten.
Deze krachten gaan via dezelfde balken en als je het gehele krachtenspel van je wagen bekijkt, zijn de afstanden kleiner, dus gunstiger . Alleen als je precies in de bak, direct boven de as een heel hoog gewicht zou plaatsen is het theoretisch minder gunstig, maar in de praktijk zie ik dat niet bij een vouwwagen gebeuren.
« Laatst bewerkt op: juli 01, 2022, 11:09:46 am door Drikusniet »
Gelogd

spam@pilsje.com

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: cabanon neptune
  • floris
Re: cabanon neptune uitdraaisteun vervangen
« Reactie #18 Gepost op: juli 01, 2022, 01:50:15 pm »

Dank! Gisteren besteld en net binnen. Lijkt inderdaad mooi te passen. Klein stukje verschoven tov van origineel naar het midden maar steunt dan direct op de lengte balk ipv het uitlopertje daarvan. Ik zie in de andere beugels ook een lichte verbuiging op het punt waar de uitgedraaide steun dan leunt. Dat heb je hiermee niet meer want hij wordt ondersteund door de gehele balk. Dit is een top oplossing!!
Gelogd

spam@pilsje.com

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: cabanon neptune
  • floris
Re: cabanon neptune uitdraaisteun vervangen
« Reactie #19 Gepost op: juli 03, 2022, 03:37:13 pm »

Hartelijk dank allemaal voor het meedenken!

Inmiddels de beugel op aanraden van Drikdusniet bevestigd en dat is echt perfect. Beter dan het was! Plaatje bijgevoegd. Hij steunt nu over de hele balk, kan niet meer doorbuigen, groter bereik en een stuk sterker. Klein nadeeltje is dat hij wat dichter naar de dieselbak zit waardoor je wat scheef met de slinger moet werken maar daar ga ik een tol voor gebruiken.

De mailronde naar alle dealers van Cabanon gaf een onverwachte bijvangst voor mij. Ik raad dit dan ook een ieder aan die van plan is wat groters aan te schaffen en om zo een beeld te vormen van de service. Altijd fijn om te weten hoe de aftersales en service met onderdelen is. Ook al is je wagen jaren oud. Sommige gaan voor je rondbellen en bellen je ook op. Wat een verschil tussen die zaken ondanks drukke tijden. Onderaan het lijstje bungelt Rutten Ridderbeks uit Echt.

« Laatst bewerkt op: juli 03, 2022, 05:31:25 pm door spam@pilsje.com »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: cabanon neptune uitdraaisteun vervangen
« Reactie #20 Gepost op: juli 03, 2022, 09:14:38 pm »

Netjes zo :J


Persoonlijk vind ik interessanter om te weten wie bovenaan staat, het is een drukke tijd voor dealers en deze tijd met personeelskrapte zal ze niet helpen.
Gelogd

Cabajoen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Neptune
Re: cabanon neptune uitdraaisteun vervangen
« Reactie #21 Gepost op: april 07, 2023, 02:26:36 pm »

Mooie oplossing idd. Ik heb recent een neptune uit 2009 gekocht, waarvan 1 steun ook stuk is gegaan. Wat ik me afvraag is of er al gaten in de balk zitten voor deze nieuwe steunen, of heb je die zelf moeten boren? Mijn wagen staat nu in de stalling dus kan ik er helaas niet even onder kijken. Alvast dank voor de reactie!
Gelogd

handige-harry

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: cabanon neptune uitdraaisteun vervangen
« Reactie #22 Gepost op: april 08, 2023, 11:53:28 am »

Als ik de panama up krijg, ga ik ook kijken welke steunen er onder zitten. Dit lijkt me een mooie upgrade. Thnx voor de tip
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal