Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Prijsstijging cocoon  (gelezen 5478 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2022, 02:52:56 pm »

Misschien moet je het anders zien ... je kan hem ook op afbetaling kopen, staat direct onder de prijs.
Een maanbedrag van 331, ik zal eens bij de belastingdienst nakijken of de rente daarvan ook aftrekbaar is  :?
Zoveel geld geef ik niet eens aan een nieuwe auto uit, maar die ik wel regelmatiger gebruik.

Niet te geloven zo'n prijs. In de berekening van de lening staat ook de restwaarde vermeld na 72 maanden. Ik koop geen vouwwagen voor de restwaarde, ik koop hem omdat ik hem mooi vindt, praktisch in gebruik, de aankoopprijs mij bevalt, enz.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Prijsstijging cocoon
« Reactie #16 Gepost op: augustus 28, 2022, 10:59:06 pm »

Kijk ook eens naar de huidige prijs van een nieuwe Kyte op de site van HK.

https://www.holtkamper.nl/nl/vouwwagens/kyte-wind-force

En klik dan voor de grap eens op de 1e foto en zoom eens in op het prijsbordje op de foto… :# ::)
Van 22k naar 28k (wel erg stom die foto)
Wij hebben de kyte in 2012 nog gekocht voor nog net geen 16k
Goede investering geweest:)

En ziet ernaar uit dat het ook voor de aero nu geld
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2022, 11:00:45 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #17 Gepost op: augustus 29, 2022, 08:38:54 am »

Dit geld voor alle bouwjaren en types holtkamper.
Sinds ik over ben gegaan heb ik nog nooit zo goedkoop kwa afschrijving gekampeerd.
De laatste zelfs een bescheiden winst gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn 2109119DG met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #18 Gepost op: augustus 29, 2022, 11:13:22 am »

Misschien moet je het anders zien ... je kan hem ook op afbetaling kopen, staat direct onder de prijs.
Een maanbedrag van 331, ik zal eens bij de belastingdienst nakijken of de rente daarvan ook aftrekbaar is  :?
Zoveel geld geef ik niet eens aan een nieuwe auto uit maar wel regelmatiger gebruik.

Niet te geloven zo'n prijs. In de berekening van de lening staat ook de restwaarde vermeld na 72 maanden. Ik koop geen vouwwagen voor de restwaarde, ik koop hem omdat ik hem mooi vindt, praktisch in gebruik, de aankoopprijs mij bevalt, enz.
Een lening afsluiten voor een kampeermiddel. Met al die campers op de weg zal het vast vaker gebeuren maar ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Daarnaast interesseert mij restwaarde niet. Ik betaal graag veel geld als ik het waard vind, zoals Apple computers die ik dan ook verslijt maar met restwaarde heb ik nog nooit gerekend.

Holtkamper was natuurlijk altijd al wel een dure vouwwagen. Ik zie het er niet aan af, anderen zijn er lyrisch enthousiast over. Gelukkig maar. Ze hebben hun eigen doelgroep en die hebben het er schijnbaar voor over, vandaar dat ze het ook kunnen vragen. Als ze op een gegeven moment te veel vragen zal de markt ze vanzelf afstraffen en zal er een prijsdaling volgen.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #19 Gepost op: augustus 29, 2022, 11:38:40 am »

Ik heb de indruk, en die indruk kan zeker fout zijn, dat er vooral veel grote prijsstijgingen waren na de overname. En dan lijkt het me eerder de bedoeling te zijn dat HK een reserve moet creëren voor de andere producten van dezelfde eigenaar. Dus om risico's te dekken en zo, of kosten die bij andere producten om die beter in de markt te zetten niet worden doorgerekend zodat ze daar een scherpere prijs kunnen hebben, maar deze dan compenseren door hogere marges bij HK, ...

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #20 Gepost op: augustus 29, 2022, 11:41:59 am »

Ik heb de indruk, en die indruk kan zeker fout zijn, dat er vooral veel grote prijsstijgingen waren na de overname. En dan lijkt het me eerder de bedoeling te zijn dat HK een reserve moet creëren voor de andere producten van dezelfde eigenaar. Dus om risico's te dekken en zo, of kosten die bij andere producten om die beter in de markt te zetten niet worden doorgerekend zodat ze daar een scherpere prijs kunnen hebben, maar deze dan compenseren door hogere marges bij HK, ...
En welke producten zouden dat zijn?De Campfire Group bestaat toch enkel uit Holtkamper, Easy Caravanning en tent trailer center?
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 421
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #21 Gepost op: augustus 29, 2022, 11:59:09 am »

En ik heb de indruk, maar die indruk kan zeker fout zijn, dat heel veel niet Holtkamper fans zich drukker maken om de prijsstijgingen daar dan de fans/bezitters.

Feit is dat er de afgelopen jaren forse prijsstijgingen zijn geweest.
Dat zou verschillende oorzaken kunnen hebben, denk aan de wereldwijde prijsstijgingen van grondstoffen, het voortdurend investeren in productontwikkeling, en wellicht een investering die door de nieuwe eigenaar moet worden terugverdiend.

 :off
Voor mij zijn Holtkampers met afstand de beste vouwwagens, of tenttrailers als je wilt, die er te koop zijn.
Voor ik een (tweedehands) Cocoon kocht vond ik ze zichzelf nogal overdreven presenteerden. Ik herinner mij een interview met de oude mijnheer Holtkamp waarin hij bepaalde uitspraken deed die ik erg pretentieus vond.

Na de aanschaf van de Cocoon was ik echter om. een super slim ontwerp, super degelijk en een genot on in te slapen.
Tussentijd een uitstapje gemaakt naar de caravan, maar afgelopen zomer weer heerlijk gekampeerd in de nieuwe Kyte.
We hebben daar hard voor gespaard, maar geen seconde spijt gehad.
Ook een innovatie als membrame airco bewees zich ten volle, verschil in temperatuur onder de luifel en in de tent was heel goed voelbaar!
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #22 Gepost op: augustus 29, 2022, 12:42:12 pm »

En ik heb de indruk, maar die indruk kan zeker fout zijn, dat heel veel niet Holtkamper fans zich drukker maken om de prijsstijgingen daar dan de fans/bezitters.
Dat is bij elk merk zo in elke branche. Bezitters hebben het er klaarblijkelijk voor over anders waren ze niet tot aanschaf over gegaan en fans zijn vaak doof voor kritiekpunten.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.965
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #23 Gepost op: augustus 29, 2022, 01:03:54 pm »

Dat is bij elk merk zo in elke branche. Bezitters hebben het er klaarblijkelijk voor over anders waren ze niet tot aanschaf over gegaan en fans zijn vaak doof voor kritiekpunten.
Ben echt niet doof voor kritiek punten.
Maar wij hebben ook andere merken gehad en overal is wel wat van te zeggen.
Ieder maakt zijn eigen keuzes om bepaalde redenen.
ik vind een ander merk vw ook duur maar je hoort alleen maar mensen over de dure holtkamper klagen.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #24 Gepost op: augustus 29, 2022, 01:18:09 pm »

Ben echt niet doof voor kritiek punten.
Maar wij hebben ook andere merken gehad en overal is wel wat van te zeggen.
Ieder maakt zijn eigen keuzes om bepaalde redenen.
ik vind een ander merk vw ook duur maar je hoort alleen maar mensen over de dure holtkamper klagen.
Holtkamper is een van de duurste redelijk bekende vouwwagenmerken en zal dus de meeste kritiek krijgen om hun prijsbeleid. Maar alle vouwwagens (en andere producten) maken prijsstijgingen door. 10% prijsverhoging bij 7.000 euro klinkt heel anders dan 10% bij een product van 20.000 euro.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #25 Gepost op: augustus 29, 2022, 01:58:50 pm »

Eerst en vooral, de reden waarom geen HK is vooral omdat deze op dit moment niet direct passen bij de behoeften van mijn gezin. Behoeften zijn aan het veranderen en zullen later nog veranderen, en weet nog niet wanneer ik dan naar andere wagen ga kijken.


Inovatief zijn ze zeker en dingen zijn wel goed uit gedacht.


Klopt ook dat bij een wagen van 7000 euro 10% heel wat minder is dan bij een wagen van 20.000 euro en is het dus logisch dat deze wagens meer stijgen. Echter de prijsstijgingen die men hier naar voor schoof zijn er geen van 10% maar van meer dan 25% en ik vindt dat niet abnormaal dat mensen zich vragen stellen waarom bij die al dure wagen men met 25% stijgt en bij de goekopere wagens met maar 10%. 25% is veel meer dan de torenhoge inflatie die er nu heerst. Het is ook niet dat ze onderdelen lijken te hebben die zoveel moeilijker te verkrijgen zijn dan voor andere vouwwagens die een dergelijke forsere stijging verantwoorden. Dus moet het of een erg stevige stijging in de vraag zijn waardoor anders de verkoop de vraag niet kan volgen, of andere motivaties die tot dergelijke stijgingen aanzetten. Het kan uiteraard zijn dat er een dergelijke grote vraag momenteel is naar nieuwe HK dat men om nog op redelijke termijn te leveren men de vraag wat moet intomen en dan zal een stijging die substantieel hoger ligt dan bij andere merken daar zeker bij helpen. Zal eveneens als de vraag daalt, dat na een tijd ook wel weer met de prijs doen.
Echter het is ook zo dat grotere firma's die meerdere producten in de markt hebben vrij vaak van sommige producten de prijs bewust lager houd door de kosten voor het verkoopproces op andere producten te gaan verhalen waar ze dan veel meer marge op hebben.
En daar is ook niets mis mee. De verkoper zal zeker goede redenen hebben waarom zei dat een correcte prijs vinden. Als consument mogen we ook wel beseffen dat dergelijke mechanismes op de achtergrond aan de orde kunnen zijn.

Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #26 Gepost op: augustus 29, 2022, 05:28:57 pm »

12 jaar geleden vonden we onze Cocoon best een flinke uitgave, zo'n 12k.
Vele geweldige vakanties later, waar we maximaal van onze Cocoon hebben genoten, was die prijs per vakantie niet hoog. Zeker gezien huidige restwaarde.
Toch houden we hem. Beetje opknappen en we kunnen jaren verder. Die restwaarde blijft toch wel op peil.
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2022, 10:24:25 am door Spiegelbeeld »
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #27 Gepost op: augustus 29, 2022, 06:24:33 pm »

Uiteindelijk blijft het een kwestie van vraag en aanbod, zolang het verkocht wordt kan je en product zo duur maken als je wil. En het is mijn indruk dat Holtkamper ook nog inzet op een stuk exclusiviteit.

Met ons gebruik hebben wij geen zin om zoveel uit te geven aan een vouwwagen maar ik snap best als mensen wèl die keuze maken.

Zolang de kampeermarkt toe blijft is je afschrijving beperkt, dat merken wij zelfs al met onze “Budget” Campooz Lazy Jack, die hebben we nieuw gekocht in 2019 en als we nu zouden verkopen zouden we geen of weinig afschrijving hebbe.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 340
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #28 Gepost op: september 04, 2022, 12:27:36 pm »

En ik heb de indruk, maar die indruk kan zeker fout zijn, dat heel veel niet Holtkamper fans zich drukker maken om de prijsstijgingen daar dan de fans/bezitters.

Feit is dat er de afgelopen jaren forse prijsstijgingen zijn geweest.
Dat zou verschillende oorzaken kunnen hebben, denk aan de wereldwijde prijsstijgingen van grondstoffen, het voortdurend investeren in productontwikkeling, en wellicht een investering die door de nieuwe eigenaar moet worden terugverdiend.

 :off
Voor mij zijn Holtkampers met afstand de beste vouwwagens, of tenttrailers als je wilt, die er te koop zijn.
Voor ik een (tweedehands) Cocoon kocht vond ik ze zichzelf nogal overdreven presenteerden. Ik herinner mij een interview met de oude mijnheer Holtkamp waarin hij bepaalde uitspraken deed die ik erg pretentieus vond.

Na de aanschaf van de Cocoon was ik echter om. een super slim ontwerp, super degelijk en een genot on in te slapen.
Tussentijd een uitstapje gemaakt naar de caravan, maar afgelopen zomer weer heerlijk gekampeerd in de nieuwe Kyte.
We hebben daar hard voor gespaard, maar geen seconde spijt gehad.
Ook een innovatie als membrame airco bewees zich ten volle, verschil in temperatuur onder de luifel en in de tent was heel goed voelbaar!

Helemaal waar volgens mij dat sommige HK eigenaren makkelijker met hun geld kunnen omgaan en zich daardoor minder druk maken over 30K. Daardoor zal HK de prijsstijgingen blijven doorvoeren helaas.
« Laatst bewerkt op: september 04, 2022, 08:31:58 pm door nadine40 »
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Prijsstijging cocoon
« Reactie #29 Gepost op: september 04, 2022, 06:15:45 pm »

Wij hebben ruim 10 jaar gespaard voor een HK. Dat beschouw ik niet als “een select groepje die makkelijk met geld omgaat”..
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal