Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Waar en waarom tref je Jamets??  (gelezen 9551 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Waar en waarom tref je Jamets??
« Gepost op: november 25, 2009, 11:50:41 am »

Om het draadje over produktiefouten in de Outdoor niet teveel te bedoezelen...

Stelling: In Nederland tref je op een camping meer Jamets aan dan op een gemiddelde camping in...laten we zeggen frankrijk of Italie....
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.283
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #1 Gepost op: november 25, 2009, 11:52:04 am »

Groot dus veel leefruimte om in Nederland te kunnen overleven bij slecht weer.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #2 Gepost op: november 25, 2009, 11:54:26 am »

Maar zou ie het meeste verkocht worden?? Dat weet ik niet hoor.....
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.283
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #3 Gepost op: november 25, 2009, 01:01:43 pm »

Nou ik zie ze meer dan andere merken. (maar ik blijf in Nederland)
Je ziet ze meer op marktplaats.
Ze zijn naar verhouding goedkoper dan de rest en daar kijken de meesten tegenwoordig na.
Hier in de poll van www.vouwwagenclub.info zijn ze ook koploper. (En je weet het dan moet het wel waar zijn. ;))


Zou het trouwens ook wel willen weten hoor
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #4 Gepost op: november 25, 2009, 04:36:11 pm »

Of de stelling klopt weet ik werkelijk niet, ga er vanuit dat je ze in Frankrijk ook tegenkomt. Nederland is wel een enorm kampeerland en natuurlijk qua oppervlakte een stuk kleiner in verhouding tot frankrijk enz. Dus de kans dat je er, binnen de landsgrenzen, een boel tegenkomt is niet zo gek. Ik heb in de zomervakantie echt allerlei merken gezien en ook heel veel vouwwagens maar op die camping won Alpen Kreuzer, met Holtkamper op een goede 2e plaats. we hebben maar 1 Jamet gezien.
Denk ook dat de prijs een hoop doet. Maar ja, ik heb op de beurs gelopen en dan snap ik het weer niet (man, man wat een afwerking ;( )
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #5 Gepost op: november 25, 2009, 10:43:03 pm »

Hij wordt in Frankrijk gemaakt. Daar zie je ze ook veel :P
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #6 Gepost op: november 26, 2009, 10:52:03 am »

Alleen al gezien de prijsstelling kan ik me niet voorstellen dat Holtkamper op jaarbasis meer vouwwagens verkoopt dan Jamet.
Datzelfde geldt voor een merk als Aart Kok. Bedrijven als HK en AK hebben geeneens de productiecapaciteit om heel veel vouwwagens te maken en volgens mij willen ze dat ook helemaal niet.

Je zou het bij een dealer kunnen vragen wat ze het meeste verkopen, bij Obelink zal dit ongetwijfeld Jamet zijn aangezien ze je die dingen zo'n beetje door de strot duwen.


Gelogd

muis

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #7 Gepost op: november 26, 2009, 08:16:44 pm »

 :P het is alleen wat ik gezien heb op de camping waar wij stonden
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #8 Gepost op: november 27, 2009, 01:59:33 pm »

Ik heb dit jaar een Jamet aangeschaft, daarvoor altijd Alpen Kreuzer en Walker gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik met Jamet wel een andere (mindere) kwaliteit in handen heb voor mijn idee. Het is dan ook puur het prijskaartje geweest wat me overstag deed gaan in deze.

Ik zoek dus gewoon op mijn gemak door naar die Alpen Kreuzer die een levenlang mee kan gaan , en tot die tijd geniet ik wel van een overigens zeer ruime Jamet.
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #9 Gepost op: december 12, 2009, 02:35:44 pm »

In italie er ook veel gezien, zelfs in france naast precies dezelfde gestaan. Ja een ieder weet dat als je er wat minder voor moet betalen het ergens dus ook minder moet zijn. Alhoewel die drie weken die ik dan doorbreng in een zon overgoten valantie land, waar ik dus heel veel buiten zit. Als ik dat dan ga om rekenen dan betaal ik dus echt niet veel met zon super Jamet.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #10 Gepost op: december 14, 2009, 02:27:12 am »

ik vind de kwaliteit niet eens zo slecht......... hoeft van mij niet bomproof te zijn vaak is het dan meteen ook weer zo degelijk en zwaar dan ::)
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #11 Gepost op: december 14, 2009, 10:02:08 am »

ach als je gewoon voor je zelf uitrekend.
-hoelang gaat een duur exemplaar mee.
-hoelang gaat die goedkope mee.
-de afschrijving voor als je hem verkoopt.(bij de waard heb je een reken programma, waarmee ik de waarde van mijn tent kan berekenen,daarin moet je het aankoop bedrag invullen ,de leeftijd en het aantal weken dat je er mee weg geweest bent.)(alleen voor een de waard uiterraard)

als je dan qua prijs kwaliteit verhouding goed zit , is het geen probleem, lijkt mij.
het zou betekenen dat je misschien met een jamet bv 15 jaar doet , en misschien gaat een holtkamper of een aartkok wel 30 jaar mee .

het is een afweging, en het is net wat je leuk of mooi vind. ;)
Gelogd

fish

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #12 Gepost op: december 14, 2009, 12:25:36 pm »


het zou betekenen dat je misschien met een jamet bv 15 jaar doet , en misschien gaat een holtkamper of een aartkok wel 30 jaar mee .



Pfffffffffft 30 jaar! Dan zit ik waarschijnlijk al in een bejaarde tehuis dement te wezen :#  Dan moet ik hem in mijn testament laten zetten :? Tja.........
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #13 Gepost op: december 14, 2009, 12:51:17 pm »

het was een voorbeeld, maar ik heb holtkampers te koop zien staan van meer dan 20 jaar ,en dan nog redelijk duur   :k
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #14 Gepost op: december 19, 2009, 09:19:20 am »

Ik had 6 maanden geleden een Jamet gekocht, toch niet het gevoel gekregen wat ik erbij verwachte. Wellicht iets te verwend door de kwaliteit van Alpen Kreuzer en Walker ?
Kortom na 6 maanden toch  blij dat iemand mij benaderde of ik interesse had in een Alpen Kreuzer. Deze heb ik toch met beide handen aangenomen.

Ik wil niets tekort doen aan Jamet, maar vind het kwalitatief niet aan mijn norm voldoen. Dus ik denk dat het echt het prijskaartje is waarom er zoveel Jamets op de campings in Nederland staan.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal