Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Waar en waarom tref je Jamets??  (gelezen 9550 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #15 Gepost op: december 19, 2009, 01:06:15 pm »

het was een voorbeeld, maar ik heb holtkampers te koop zien staan van meer dan 20 jaar ,en dan nog redelijk duur   :k

Er is duidelijk een verschil tussen 'duur' en 'veel geld'. Het eerste is een te hoge prijs in verhouding tot de staat en kwaliteit. Het tweede spreekt voor zich.

Ik ben 100% van mening dat je met een gemiddelde 20 jaar oude HK (Flyer) beter af bent dan met een 10 jaar oude wagen van een ander merk.

Ik kan niet in iedereen z'n portemonnee kijken, maar wat hierboven staat lijkt mij toch voor iedereen te doen....
Zo staan er regelmatig HK's van 15-20 jaar oud te koop voor bedragen tussen de 700 - 2000,-.

Ik kom zelf uit een gezin waarin wij het absoluut niet breed hadden en mijn ouders hebben dit soort zaken altijd kunnen doen. Effe doorsparen en verstandig leven en je komt op een punt waarop je duurzame zaken kunt aanschaffen. Duurder is zeker niet beter, maar dat wil niet zeggen dat duurder soms niet beter kan zijn.

Dus luister gewoon naar mijn moeder : Koop verstandige dingen. Als je je geld uitgeeft, geef het dan uit aan iets waar je jaren mee kunt doen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

marcel.s

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #16 Gepost op: december 19, 2009, 02:24:25 pm »

goedkoop is duurkoop  I:
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #17 Gepost op: december 28, 2009, 02:00:21 pm »

ach als je gewoon voor je zelf uitrekend.
-hoelang gaat een duur exemplaar mee.
-hoelang gaat die goedkope mee.
-de afschrijving voor als je hem verkoopt.(bij de waard heb je een reken programma, waarmee ik de waarde van mijn tent kan berekenen,daarin moet je het aankoop bedrag invullen ,de leeftijd en het aantal weken dat je er mee weg geweest bent.)(alleen voor een de waard uiterraard)

als je dan qua prijs kwaliteit verhouding goed zit , is het geen probleem, lijkt mij.
het zou betekenen dat je misschien met een jamet bv 15 jaar doet , en misschien gaat een holtkamper of een aartkok wel 30 jaar mee .

het is een afweging, en het is net wat je leuk of mooi vind. ;)

Volgens deze redenering zou iedereen dan in een Dacia (by Renault) moeten rijden ipv een Audi.......Ik koop een bepaald artikel omdat ik na onderzoek en/of ervaring, het prettig vind om precies dat artikel te gebruiken.
Zo rijd ik 60 tot 70k per jaar rond in een nieuwe Citroen C5 (phIII) en ga op vakantie met een HK flyer 2004. Dat zijn in beide gevallen niet de goedkoopste oplossingen om mezelf voort te bewegen en/of op vakantie te gaan, maar ze geven me wel een gevoel van comfort.........en dat is voor mij onbetaalbaar en draagt erg bij aan mijn goede humeur.... ;)
« Laatst bewerkt op: december 28, 2009, 02:03:20 pm door Didi »
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Joseppe

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #18 Gepost op: december 29, 2009, 02:13:40 am »

bij ons op het bedrijf kwamen mensen met een tent van de Slee of Carl Denigdie soms wel 70 jaar of meer oud waren...... ik vond het geinig maar ook triest dat je jaar in jaar uit altijd in hetzelfde je moet vermaken. Als mensen bij ons een nylon trekkers tent kochten en vroegen hoe lang die meeging was ons antwoord 6 a 7 jaar........... of ze een goedkope van de ramble pakte of een 6x zo dure van de lowland......... Dat was onze ervaring, uitzonderingen zijn er altijd, ooit een stel meegemaakt die met een tent van ons 3 jaar over de wereld zworven nacht in nacht uit in sliepen en het ding was te vies om aan te raken en kilo's zwaarder van de reparatiedoek/ducktape toen hij terug kwam.......

Ik vind kwaliteit best wel belangrijk, rij daarom ook een toyota als auto en na 5 jaar nog steeds probleemloos met zijn bijna 16 jaar............. maar moet me niet voorstellen dat ik over 15 jaar er nog in rij. Met mijn jamet zal dat ook zo zijn, mijn motto is "de kruik gaat net zo lang te water tot hij barst"en dan kan je hem oplappen/ repareren maar op ten duur wil het oog en idd het comfort ook iets anders. En met die redenatie heb je denk ik aan een Jamet niet eens zo gekke vouwwagen denk ik dan ;)
Gelogd

Egbert

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #19 Gepost op: mei 13, 2010, 05:44:28 pm »


Ik ben 100% van mening dat je met een gemiddelde 20 jaar oude HK (Flyer) beter af bent dan met een 10 jaar oude wagen van een ander merk.

.....Ik heb dan toch liever een 10 jaar oude Zambezi..... :)
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #20 Gepost op: juni 21, 2010, 05:03:45 pm »

Hallo allemaal,
Ben nieuw op dit forum, en ik moet zeggen een erg vermakelijke discussie over de kwaliteit van Jamet.

Ben zelf een Jamet-klapper met een arizona van 2004 (kleur 2005) en heb hier al 5 zomers plezier van (bijna 6!!).
Kwaliteit is relatief, belangrijker is wat krijg je voor je geld! als dat in balans is kan je een goede keuze maken.

Mijn motivatie om een Jamet te kopen was;
erg grote tent, die er opgezet ook mooi symetrisch uitziet (sory voor alle andere modelen, van die verspringingen vind ik gewoon niet mooi)
Modieuze kleuren doek .
Veel extra opties, die bij de introductie ook nog eens niet veel extra kosten.
Goede keuringsuitslagen van de ANWB op de kamperdagen van 2004 van veel oudere modelen.
en uiteraard de lage instapprijs (als beginnend klapper die alles nog moest aanschaffen toch niet onbelangrijk)
Ik ga er van uit dat mijn Jamet-klapper nog een jaartje of 4-5 meegaat, daarna zal de restwaarde de afschrijving bepalen. Ik heb het vermoeden dat de afschrijving ca ?500,- p/jaar zal zijn en daar is hij ook op begroot. KK
Gelogd

misskuss

  • Gast
Re:Waar en waarom tref je Jamets??
« Reactie #21 Gepost op: juni 28, 2010, 04:48:06 pm »

Ik wil alleen maar melden dat ik nu ook in het bezit bent van een nieuwe jametic outdoor en er nu al heel blij mee ben. Alles compleet en voor een redelijke prijs. Over een paar dagen mag ik er drie weken van genieten. En dat er duurdere en waaarschijnlijk nog betere en mooiere klapkarren zijn mag duidleijk wezen. Alleen de prijzen lopen zo uiteen dat ik de keus gemaakt heb voor de jametic. Ieder z'n ding.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal