Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Snelle klappers | Voor- en nadelen  (gelezen 13188 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #30 Gepost op: augustus 21, 2022, 04:16:58 pm »

waarom zou je in hemelsnaam iedere 2-5 dagen willen verkassen en verplaatsen vraag ik me altijd af bij deze soort vragen, daar krijgen wij geen vakantiegevoel bij ondanks dat onze Kyte heel snel staat incl Kindertent
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #31 Gepost op: augustus 21, 2022, 05:27:42 pm »

waarom zou je in hemelsnaam iedere 2-5 dagen willen verkassen en verplaatsen vraag ik me altijd af bij deze soort vragen, daar krijgen wij geen vakantiegevoel bij ondanks dat onze Kyte heel snel staat incl Kindertent
Wij eerst ook niet. Maar nu we een andere vouwwagen hebben waar mee we snel opzetten vind we het toch leuk om andere campings en omgevingen aan te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #32 Gepost op: augustus 21, 2022, 05:30:11 pm »

waarom zou je in hemelsnaam iedere 2-5 dagen willen verkassen en verplaatsen vraag ik me altijd af bij deze soort vragen, daar krijgen wij geen vakantiegevoel bij ondanks dat onze Kyte heel snel staat incl Kindertent
+1
Ik heb meestal ook wel iets langer nodig om de omgeving te zien. Een dag of 5 is wel het minimum. Maar als we op doorreis zijn is het wel prettig dat het vlug staat en weer ingeklapt is.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #33 Gepost op: augustus 21, 2022, 05:36:16 pm »

waarom zou je in hemelsnaam iedere 2-5 dagen willen verkassen en verplaatsen vraag ik me altijd af bij deze soort vragen, daar krijgen wij geen vakantiegevoel bij ondanks dat onze Kyte heel snel staat incl Kindertent
Ook niet mijn ding. Met een camper kan ik het nog enigszins begrijpen maar dat is ook niet mijn manier van vakantie vieren.
Ik heb wel eens een rondreis door Noorwegen gemaakt van vakantiehuisje naar vakantiehuisje, na de vakantie was ik vermoeider dan toen ik er aan begon. Ik kampeer eigenlijk om de omgeving met de auto en lopend een beetje te verkennen, af en toe een activiteit te ondernemen maar vooral heel veel niets bijzonders doen (zitten, spelletjes, zwemmen, liggen, slapen, tijd nemen voor het eten, afwas enz)
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #34 Gepost op: augustus 21, 2022, 05:48:01 pm »

Omdat je eigenlijk te veel wil zien in 1 leven? Ik vind het vooral fijn om verder weg te komen en daar dan wat langer te verkassen….

Maar als je een rondreis doet door neem Amerika verkas je toch ook elke 2 dagen? Of dagelijks, er zijn voor mij 2 soorten vakanties. Een relax vakantie (zoals ik dit jaar had 5 campings inclusief overnachtings campings) in 3 weken waarvan 1 10 dagen en 1 7.

Of ontsek vakanties waarbij je rondtrekt. Ga ik in december doen zonder vouwwagen en met een boel geluk in Zuid Afrika. Allebei vakantie, met een ander doel. Zelfde als een weekend weg met kinderen/hond naar een camping of een nacht met vriendin naar een stad. Allebei geweldig, maar heel anders
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #35 Gepost op: augustus 21, 2022, 08:46:54 pm »

Waar we voorheen vaak maar 1 of 2 campings deden per vakantie,  zijn dat er nu 4 of 5 (in 3 wkn). Voor ons heel leuk, steeds een andere omgeving. Snel kunnen in-en uitpakken is echt een pré. En tijdens de reis tussen de campings nemen we vaak ook een mooie route.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.236
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #36 Gepost op: augustus 21, 2022, 09:11:05 pm »

Wij zijn tot boven de poolcirkel geweest deze zomer.
Volgens mij 11 campings gehad in 2,5 week
Sommigen 1 nacht, vaak 2 nachten en 1x 3 nachten.
Dat gaat alleen lukken als je er niet teveel tegenop ziet om in-en uit te klappen en dus als het zo eenvoudig en snel mogelijk kan.
Ieder zijn ding!
« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2022, 09:12:36 pm door KlapJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #37 Gepost op: augustus 21, 2022, 09:55:12 pm »

Met mijn ouders deden we dat vroeger ook, een paar nachten op een camping om de omgeving te verkennen en dan verder. Het bleef dan bij autouitstappen. Mijn vader was van overtuigd dat je dan veel meer kon zien. Heb hem kunnen overtuigen om dan ook te gaan wandelen en hij ontdekte dat je dan nog veel meer kon zien en zijn we meer en meer langer op dezelfde plek gaan blijven en die veel meer in detail gaan bekijken. Een paar dagen op dezelfde plek heb je veel plekken gezien, maar geen enkele eigenlijk echt grondig de omgeving leren kennen.


Is uiteraard waar je de voorkeur aan geeft. Wij blijven liever ergens langer waar we dan goed de omgeving leren kennen dan veel plaatsen vluchtig zien. Maar dat is ieder zijn voorkeur uiteraard.
Gelogd

DouweT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #38 Gepost op: augustus 22, 2022, 05:50:52 pm »

Over de Aart Kok weet je wat je kan verwachten, wat beviel je daar echt niet aan? De ondertent? Kan ik niet over oordelen…. Baggage is bij de nieuwe versies gewoon beschikbaar volgens mij dus dat punt kun je weg halen (dat zou voor mij een no go zijn, aangezien ik hem snel inpak voor de deur en geen oprit heb)

Ondertent is best goed. Binnenruimte ook, maar we zijn op zoek naar iets kleiners. De lengte van de hele tent + luifel en scheerlijnen is zo'n 10 meter en de breedte 4,5m als je dan ook nog twee iglotentjes ernaast zet, heb je enorme plaatsen nodig.

Wat dat betreft ben ik wel gecharmeerd van de Campooz, maar lees daar wisselende ervaringen over. Ook aartkok heeft een paar leuke modellen waarbij de dissel in de voortent/onder de luifel staat waardoor je minder plek kwijt bent.
Gelogd
Kampeer ervaring:
- Met ouders vanaf 3jr Alpenkreuzer vouwwagen
- 2001-2007 camp-let uit 1978
- 2008 Cabanon Stratos de Luxe model 2006
- 2009 Aart Kok Kariba
- 2010-heden Aart Kok Kavango

DouweT

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango
Re: Snelle klappers | Voor- en nadelen
« Reactie #39 Gepost op: augustus 23, 2022, 11:37:58 am »

Met een snelklapper heb je niet zo veel op te ruimen. We laten alles gewoon onder het bed staan. Dat is het belangrijkste verschil tussen vlot en (veel) minder vlot 'klappen'.

Ja, en daarom ben ik achteraf iets minder blij met de loungebank. Daardoor kom je moeilijker bij je bagage. Bank is wel heel fijn als het wat kouder is, maar in de praktijk denk ik dat we meer hadden gehad aan een makkelijk toegankelijke bagageruimte.
Gelogd
Kampeer ervaring:
- Met ouders vanaf 3jr Alpenkreuzer vouwwagen
- 2001-2007 camp-let uit 1978
- 2008 Cabanon Stratos de Luxe model 2006
- 2009 Aart Kok Kariba
- 2010-heden Aart Kok Kavango
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal